15 Απρ 2016

Ομολογία-σοκ: Η κυβέρνηση δεν ξέρει πόσα χρωστούν οι εφοπλιστές στην εφορία!

ΚΕΡΒΕΡΟΣ: ...ΞΕΡΕΙ ΜΟΝΟ ΠΟΣΑ ΧΡΩΣΤΟΥΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ


Σχεδόν ανύπαρκτη η φορολόγησή τους – Καταβάλλουν κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα ανά μονάδα πλοίου, όταν τα ημερήσια έσοδα μπορούν να φτάσουν ακόμα και επταψήφια ποσά!

Δεν φτάνουν οι 56 φοροαπαλλαγές των Ελλήνων εφοπλιστών και η φοροαποφυγή μέσω off-shore εταιρειών που στερεί από το ελληνικό δημόσιο σημαντικά έσοδα τη στιγμή που ετοιμάζεται νέα φοροκαταιγίδα για το λαό, είναι και η ανικανότητα (;) της κυβέρνησης να εισπράξει τις βεβαιωμένες οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς την εφορία, αφού παραδέχεται πως ούτε καν γνωρίζει το ύψος αυτών των χρεών!

Αυτό και πολλά άλλα προκλητικά αποκαλύφθηκαν στη Βουλή, όταν γνωστοποιήθηκαν (την Τετάρτη 13/04/2016) σχετικά στοιχεία που διαβίβασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μετά από αίτημα βουλευτών του ΚΚΕ.
Συγκεκριμένα, οι βουλευτές Χρήστος Κατσώτης, Νίκος Καραθανασόπουλος, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλης Συντυχάκης είχαν υποβάλει Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, με την οποία ζητούσαν να ενημερωθούν για τους φόρους που έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013, 2014 και 2015 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του Ν. 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ιδίου νόμου. Οι βουλευτές είχαν ζητήσει να ενημερωθεί η Βουλή και πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013, το 2014 και το 2015 με βάση το συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι εισπράξεις από φόρους πλοίων το 2013 ήταν 14.013.519,90 ευρώ, το 2014 ήταν 13.154.712,39 ευρώ και το 2015 το ποσό ανερχόταν σε 17.617.781,18 ευρώ. Τα έσοδα στην τριετία ανέρχονται σε 44.786.013,47 ευρώ, το ποσό αυτό όμως παύει να φαίνεται μεγάλο, αν κάνει κάποιος την «αριθμητική». Ενδεικτικά, για το έτος 2014 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Αφού τα φορολογικά έσοδα, το ίδιο έτος, ήταν 13.154.712,39 ευρώ, κάνοντας τις πράξεις, βλέπουμε ότι κατά μέσο όρο οι εφοπλιστές πλήρωσαν για κάθε πλοίο κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα! Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ημερήσια έσοδα για έναν εφοπλιστή –ειδικά στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων- μπορούν να φτάσουν και επταψήφια ποσά!

Όσον αφορά, τώρα, στις εισπράξεις με βάση το συνυποσχετικό «οικειοθελούς συνεισφοράς», το οποίο υπογράφηκε το καλοκαίρι του 2013, αυτές ανήλθαν το 2014 σε 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 σε 45.430.869,71 ευρώ. Σύμφωνα δε, με έγγραφο του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα, στην «Οικειοθελή Παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας» συμμετέχουν 524 εταιρείες (κατά προσέγγιση ποσοστό της τάξεως πλέον του 90% επί της συνολικής χωρητικότητας, μετρούμενη σε χωρητικότητα επί των διαχειριζόμενων πλοίων).
Χαρακτηριστικό είναι ότι στα δύο χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές κατέβαλαν «οικειοθελώς» μεγαλύτερο ποσό από τη συμβατική τους φορολόγηση στην τριετία. Επίσης, από το άθροισμα του 2014 και 2015, δηλαδή 85.977.031,06 ευρώ, προκύπτει ότι πλήρωσαν λιγότερο από 30 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο στα δύο αυτά χρόνια.

Υπενθυμίζεται, ότι το συνυποσχετικό έχει ημερομηνία λήξης το 2017, ενώ προέβλεπε να καταβάλουν οι Έλληνες εφοπλιστές περίπου 400 εκατ. ευρώ συνολικά, στόχος μάλλον μακρινός, αφού στη διετία συγκεντρώθηκαν μόνο 85.977.031,06 ευρώ. Από το 2018, θα επιστρέψουν στα συμβολικά ποσά που πληρώνουν ως φόρο.

Αυτά ήταν τα μόνα στοιχεία που διαβίβασαν οι αρμόδιοι υπουργοί στη Βουλή. Χωρίς απάντηση έμειναν τα ερωτήματα των βουλευτών του ΚΚΕ, για τα φορολογικά έσοδα από ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (off-shore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2015, αλλά και για το ποιες είναι οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά.
Ως προς τις εξωχώριες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απάντησε ότι στο φορολογικό μητρώο καταγράφονται και παρακολουθούνται, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, οι επιχειρήσεις με Έδρα την Αλλοδαπή προκειμένου να συναλλαχθούν ή να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά στην ελληνική επικράτεια ανάλογα με τον σκοπό ή τη δραστηριοποίησή τους και κατηγοριοποιούνται κατά περίπτωση σε αντίστοιχες Νομικές Μορφές. Προκειμένου λοιπόν να απαντήσει στο ερώτημα, το υπουργείο Οικονομικών πρέπει να λάβει περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια στα οποία ανταποκρίνεται ο χαρακτηρισμός off-shore για τις επιχειρήσεις των συγκεκριμένων Αλλοδαπών Νομικών Προσώπων και Οντοτήτων, όπως επισημαίνει στο έγγραφό του ο αναπληρωτής υπουργός.

Ως προς το αίτημα να κατατεθούν στοιχεία για τις βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών στη ΔΟΥ Πειραιά, το υπουργείο απάντησε ότι δεν μπορεί να αντλήσει στοιχεία με μόνο το συγκεκριμένο κριτήριο! Δηλαδή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, της «ανακατανομής» των φορολογικών βαρών, δεν γνωρίζει τι πρέπει να εισπράξει από τις «ιερές αγελάδες» της πρώτης ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο! Η «άγνοια» αυτή φαίνεται να είναι διαχρονική, καθώς και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ, σε αντίστοιχο ερώτημα το 2014, δεν είχε διαβιβάσει στοιχεία.

Και αφού οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ήσυχοι, ότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα διαφυλάξει ως «κόρη οφθαλμού» τις απανωτές φοροαπαλλαγές που τους εξασφάλισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, συνεχίζουν να επενδύουν δισεκατομμύρια σε ναυπηγεία του εξωτερικού (στο τέλος του 2015 οι επενδύσεις τους σε ναυπηγήσεις ανέρχονταν σε 25 δισ. δολάρια).

Τον Ιανουάριο του 2016 η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχονταν σε 95,2 δισ. δολάρια, με υπερδιπλάσια αξία σε σχέση με κάθε άλλη χώρα στα δεξαμενόπλοια. Συγκεκριμένα, ο ελληνόκτητος στόλος των δεξαμενόπλοιων αξίζει σήμερα 39,6 δισ. ευρώ (44,3 δισ. δολάρια), όταν η αξία των δεξαμενόπλοιων της αμέσως επόμενης χώρας, των ΗΠΑ, δεν ξεπερνά τα 18,1 δισ. ευρώ (20,3 δισ. δολάρια).
kerberos-hellas

2 σχόλια:

  1. ΜΗΠΩΣ ΤΟ 90% ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΝΗΚΗ ΣΕ ΕΒΡΑΙΚΑ ΧΕΡΙΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΗΠΩΣ ΤΟ 90% ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΝΗΚΗ ΣΕ ΕΒΡΑΙΚΑ ΧΕΡΙΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή