HELLENE and CHAOS

16 Ιουλ 2023

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ


ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ (ΑΟΖ, Ε.Χ.Υ., κ.α.)

 

ΣΧΟΛΙΑ ΜΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΡΘΡΩΝ

 

ΕΣΩΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΒΟΛΕΣ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ

 

Άρχισαν οι αντιδράσεις στην ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ για τις Ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης υπό του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος με τις δηλώσεις του προετοιμάζει την ελληνική κοινή γνώμη για επικείμενη απώλεια εθνικής κυριαρχίας προς όφελος της Τουρκίας, με ευχολόγιο την επίτευξη μόνιμης ειρήνης με Τουρκία.

 

 

§  Πρώτες εσωκομματικές βολές κατά Κυριάκου – “Με ευχές δεν βάφονται αυγά”

 

 

«Μετά τη συνέντευξη Μητσοτάκη για τα ελληνοτουρκικά μερικές παρατηρήσεις! Το πρόβλημα της Ελλάδας ΔΕΝ είναι να “θυσιάσουμε ένα μέρος της κυριαρχίας μας ή των κυριαρχικών δικαιωμάτων” μας για να επιτύχουμε “επίλυση” των ελληνοτουρκικών! Όποιος τα λέει αυτά, άθελά του ενθαρρύνει τον Ερντογάν:

  • Πρώτον, να ζητάει τα πάντα! Γιατί όσα περισσότερα ζητάει τόσα περισσότερα πιστεύει ότι θα του δώσουμε, για να διασώσουμε τα υπόλοιπα!
  • Δεύτερον, γιατί όσα κι αν “διασώσουμε” σε πρώτη φάση, αμέσως μετά θα συνεχίσει να ζητάει – κι άλλα! Αφού ήδη θα του έχουμε δώσει κάποια, μόνο με την απειλή πολέμου, αν συνεχίσει το ίδιο, επίσης με απειλή πολέμου θα πιστεύει βασίμως ότι θα υποχωρήσουμε ξανά! Τον επεκτατιστή ΔΕΝ τον σταματάς με το να τον ταΐζεις “ολίγα” κάθε φορά. Απλώς του ανοίγεις την όρεξη να απαιτήσει λίγο αργότερα πολύ περισσότερα»…

Για την επίκληση του Διεθνούς Δίκαιου σημείωσε: «Δεν μπορεί η Ελλάδα να αποδέχεται πλήρως το Διεθνές Δίκαιο μόνον όταν είναι εναντίον της, αλλά όταν είναι υπέρ της να το…

διαπραγματεύεται με όσους την απειλούν! Αυτός ο διασυρμός απομειώνει το “διεθνές εκτόπισμα” της Ελλάδας! Το ερώτημα δεν είναι αν θα πάμε να “λύσουμε” τα προβλήματά μας με την Τουρκία, με βάση το Διεθνές Δίκαιο». Αναφέρει ακόμη: «Οπότε όποιος στηρίζει τη στρατηγική του σε αισιοδοξία ότι μπορούμε να τα βρούμε τελικά με την Τουρκία (του Ερντογάν) απλώς ζει στην… κοσμάρα του!».

 

 

Εσωκομματικές βολές

Προβλέποντας την εσωτερική πολιτική συζήτηση που θα ανοίξει και τις επιθέσεις που θα δεχθούν όσοι υπερασπίζονται τις εθνικές θέσεις αναφέρει: «Αν κάποιοι “έστησαν καριέρες”, αυτοί ήταν το λόμπι του κατευνασμού! Όσοι διακήρυσσαν κάθε τόσο ότι οφείλουμε να κάνουμε ουσιώδεις παραχωρήσεις, προς την Τουρκία… Το “λόμπι του κατευνασμού” έφτιαξες καριέρες στην Ελλάδα! Το λόμπι του κατευνασμού είναι διακομματικό κι έχει διεισδύσει παντού! Αυτό βέβαια, ΔΕΝ μειώνει τις ευθύνες όσων του δίνουν “χώρο”».

 

Αναφέρεται όμως και στις συνέπειες που θα έχει ο ελληνικός ενδοτισμός στις διεθνείς συμμαχίες της: «Αν η Ελλάδα, που έχει το κύριο πρόβλημα ετοιμάζεται να κάνει παραχωρήσεις επί της “κυριαρχίας” της και επί “των κυριαρχικών της δικαιωμάτων”, γιατί να μας τα υπερασπίζεται… η Αίγυπτος και το Ισραήλ; Η Ελλάδα από την ιστορία αυτή θα βγει αποδυναμωμένη. Γιατί χώρα που διακηρύσσει ότι είναι έτοιμη να κάνει παραχωρήσεις σε επεκτατιστή γείτονα ΔΕΝ πρόκειται να τη στηρίξουν άλλες χώρες τις περιοχής που έχουν ανοικτούς λογαριασμούς με τον ίδιο επεκτατιστή γείτονα. Η Τουρκία απλώς κερδίζει χρόνο. Ενώ εμείς χάνουμε πραγματικούς ή δυνητικούς συμμάχους». Καταλήγοντας συμπυκνώνει: «Στρατηγική εξακολουθούμε να ΜΗΝ έχουμε έναντι της Τουρκίας. Απλώς ατέλειωτα αποθέματα… χαζοχαρούμενης “αισιοδοξίας”, ότι τελικά θα τα βρούμε μαζί της».

 

Σαμαράς και Καραμανλής

 

Ο Αντώνης Σαμαράς είχε δηλώσει πέρυσι το Νοέμβριο: «Επιμένουμε κι εμείς: Αρνούμαστε να συζητήσουμε πώς θα… μοιράσουμε τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας! Γιατί, αν δεχόμασταν να μπούμε σε τέτοια συζήτηση, το θέμα δεν είναι “να τους δώσουμε κάτι, ώστε να σώσουμε τα υπόλοιπα” – όπως υποστηρίζεται από ορισμένους. Διότι, αφού πάρουν κάτι τώρα, θα επανέλθουν με νέες απειλές, ώστε να πάρουν και άλλα… Γι’ αυτό και έχω πει: Με “πειρατές” δεν κάνεις διάλογο!

 

»Να σας το πω αλλιώς: Τον επεκτατιστή δεν τον κατευνάζεις. Γιατί έτσι γίνεται πιο αδίστακτος. Τον επεκτατιστή μόνον αποτρεπτικά μπορείς να τον αντιμετωπίσεις. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι να ενισχύσουμε την αποτροπή μας έναντι της επιθετικής Τουρκίας. Πώς; Με ισχυρές συμμαχίες, για τις οποίες, ευτυχώς, υπάρχει πολύ πρόσφορο έδαφος σήμερα. Και με αποφασιστικότητα, ώστε κανείς να μη θεωρεί δεδομένο ότι η Ελλάδα τελικά θα υποχωρήσει, θέλει δεν θέλει».

 

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Ιούνιο ο Κώστας Καραμανλής είχε αναφέρει για τα ελληνοτουρκικά: «Η άποψη ότι για την ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις υπάρχει αμοιβαία ευθύνη, ότι η ελληνική στάση ρέπει στον μαξιμαλισμό, ότι πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερη ευελιξία και συμβιβαστική διάθεση, ότι δεν μπορούμε να αρνούμαστε την διεύρυνση της ατζέντας των προς επίλυση θεμάτων που κατά το δοκούν φορτώνει ολοένα η Τουρκία, είναι εσφαλμένη. Εσφαλμένη διότι διαβάζει λάθος την Τουρκία. Γιατί στηρίζεται σε λάθος δεδομένα και οδηγεί σε ψευδαισθήσεις. Κυρίως στην ψευδαίσθηση ότι αρκεί να δείξουμε κάποια υποχωρητικότητα και όλα θα διευθετηθούν προς όφελος όλων».

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η παραπομπή στην Χάγη νοείται «για την μόνη πραγματική διαφορά στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, την οριοθέτηση δηλαδή της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας. Είναι αδιανόητη η διαπραγμάτευση ή παραπομπή περί “γκρίζων ζωνών”, κυριαρχίας επί νήσων, νησίδων και βραχονησίδων, αποστρατιωτικοποίησης νησιών που απειλούνται και του αναφαίρετου μονομερούς δικαιώματος της Ελλάδας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα».

Προκαταβολικά απάντησε και για τις επικρίσεις περί δήθεν ακινησίας στην εξωτερική πολιτική: «αν η δήθεν κινητικότητα, δηλαδή η μετακίνηση από πάγιες εθνικές θέσεις, οδηγεί σε αντιλήψεις συμβιβασμού με τις μονομερείς και διαχρονικά αυξανόμενες τουρκικές αξιώσεις, το επιχείρημα είναι και έωλο και επικίνδυνο. Με εκπτώσεις σε θέματα εθνικής κυριαρχίας δεν εξαγοράζεται η ειρήνη. Το αντίθετο. Οι εκπτώσεις τέτοιου είδους απλώς μεγαλώνουν την βουλιμία και εντείνουν τις ηγεμονικές επιδιώξεις και τον επεκτατισμό των γειτόνων». Οι εσωκομματικές βολές δεν αποκλείεται να ενταθούν στην πορεία…

 

 

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ/ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ

 

Ο πρωθυπουργός μας Κυριάκος Μητσοτάκης διαπραγματεύεται με Τουρκία, ενώ η Τουρκία δεν αναιρεί το  casus belli για το νόμιμο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση της Ελλάδας έναντι της ΕΕ, επέκτασης των Εθνικών Χωρικών υδάτων στα 12ν.μ. και εφαρμογή ζώνης αλιείας στα 24ν.μ. αφενός και αφετέρου της μονομερούς και εφάπαξ ανακήρυξης ΑΟΖ δίχως διαπραγματεύσεις, σύμφωνα με την μέση γραμμή, βάσει του διεθνούς διακαίου της θάλασσας UNCLOS 1982 και των χαρτών MARINE REGIONS της ΕΕ και όχι παραπομπή όλων των τουρκικών διεκδικήσεων στη Χάγη με αναφορά σε θαλάσσιες ζώνης και όχι ΑΟΖ και Ε.Χ.Υ. 12ν.μ., το υφιστάμενο Τουρκολιβυκό μνημόνιο, την διακηρυγμένη ΓΑΛΑΖΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ “MAVI VATAN’ της Τουρκίας, την διεξαγωγή υβριδικού πολέμου έναντι της Ελλάδας μέσω των αλλόθρησκων μουσουλμάνων λαθρομεταναστών κλπ, την ωμή επέμβαση στα εσωτερικά της χώρας μας μέσω του χειρισμού των μουσουλμάνων της Θράκης και απαίτηση τουρκικής μειονότητας και ανεξαρτησίας της Θράκης, διεθνοποίηση από την Τουρκία σε ΟΗΕ και ΝΑΤΟ, της απαίτησης της για αποστρατιωτικοποίηση των Ελληνικών νήσων του Αν.Αιγαίου με σκοπό να τα καταλάβει μέσω πληθυσμιακής αλλοίωσης δια της  λαθρομετανάστευσης και στη συνέχεια με εισβολή και κατοχή όλων των νήσων ανατολικά του 25ου μεσημβρινού, όπως έπραξε άλλωστε στην Κύπρο, την απειλή χρήσης βαλλιστικών πυραύλων για επίθεση στην Αθήνα, την στραστιωτικοβιομηχανική ενίσχυση του οπλοστασίου της Τουρκίας με συμπράξεις με Ευρωπαϊκους Εταίρους και ΗΠΑ, αλλά και ΡΩΣΙΑ, ΠΑΚΙΣΤΑΝ και ΚΙΝΑ για παροχή πυρηνικής τεχνολογίας κατασκευής πυρηνικών βαλλιστικών όπλων, στρατηγικό σύμφωνο με ΚΙΝΑ, προσπάθεια δημιουργίας μουσουλμανικού ΝΑΤΟ με την πρωτοκαθεδρία της Τουρκίας και την ανοχή της ΔΥΣΗΣ, την ωμή αμφισβήτηση της Ελληνικής κυριαρχίας στα νησιά του Αν.Αιγαίου αλλά και της ΚΡΗΤΗΣ.

Παρόλα αυτά ο πρωθυπουργός μας τα κάνει όλα γαργάρα προς όφελος της Τουρκίας και των συμμάχων μας στο ΝΑΤΟ και ΗΠΑ, δίδοντας όπλα στην Ουκρανία και αποδυναμώνοντας την άμυνα των Ελληνικών νήσων του Αν.Αιγαίου και δεσμευόμενος έναντι της Τουρκίας, ότι τα όπλα αυτά δεν θα επιστρέψουν στα νησιά από τα οποία απομακρύνθηκαν.

Με την πολιτική του κάνει την Ελλάδα θανάσιμο εχθρό της Ρωσίας, αφενός λόγω στήριξης της ναζιστικής Ουκρανίας του τάγματος του Αζοφ του Ζελένσκι με όπλα, αλλά και πολιτική στήριξη με βήμα στην Ελληνική Βουλή του επικεφαλή του τάγματος του Αζοφ, εμπαίζοντας έτσι τους Έλληνες, διότι έβαλε μεν αντισυνταγματικά τον Κασιδιάρη ως νεοναζί στη φυλακή, αλλά υποστηρίζει τους νεοναζί του τάγματος Αζόφ Ουκρανίας.

Αίσχος, κοροϊδία αλλά και αηδία.

 

§  "Ποιος ελληνοτουρκικός διάλογος; Η τουρκική στρατιά του Αιγαίου θα επιχειρήσει να επιβάλει την “Γαλάζια Πατρίδα” απειλώντας και την Κύπρο"

 

Όχι το ίδιο λάθος δύο φορές με την Κύπρο- Οποιαδήποτε συμφωνία Ελλάδος-Τουρκίας στο Αιγαίο, χωρίς την Κύπρο, απομονώνει την νήσο, η οποία υπό το βάρος των τουρκικών απειλών και των χιλιάδων παράνομων μεταναστών, κινδυνεύει να γίνει βορά της Άγκυρας.

Ενώ έχει στηθεί έντεχνα το σκηνικό ενός ελληνοτουρκικού διαλόγου ( άγνωστο γιατί εφόσον οι Τούρκοι δεν υποχωρούν ούτε χιλιοστό στα όσα παράλογα ζητούν), η αποκαλούμενη Στρατιά του Αιγαίου “διχοτομεί” με τα σχέδια της το Αιγαίο, απειλεί ξεκάθαρα ελληνικά νησιά, ενώ ακυρώνει την επανεργοποίηση του ενιαίου δόγματος με την Κύπρο.

Οποιαδήποτε συμφωνία Ελλάδος-Τουρκίας στο Αιγαίο, χωρίς την Κύπρο, απομονώνει την νήσο, η οποία υπό το βάρος των τουρκικών απειλών και των χιλιάδων παράνομων μεταναστών, κινδυνεύει να γίνει βορά της Άγκυρας.

 

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΕΘΝΙΚΩΝ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

 

§  "Μητσοτάκης: Μιλά ανοιχτά για υποχωρήσεις σε Αιγαίο και ανατολική Μεσόγειο μέσω Χάγης"

 

«Ο μεγάλος στόχος είναι να λύσουμε τον πυρήνα της διαφοράς»

 

Ο κ. Μητσοτάκης σε συνέντευξη του στον ΣΚΑΙ μίλησε ανοιχτά πια για υποχωρήσεις στα ελληνοτουρκα:

 

 « Είναι προς όφελος της Ελλάδας να επιλύσει με δίκαιο τρόπο και με γνώμονα τα διεθνές δίκαιο να λύσει τη μεγάλη διαφορά με την Τουρκία; Η απάντηση είναι ναι. Οποιαδήποτε συμφωνία αυτού του τύπου μπορεί να συνεπάγεται κάποιες υποχωρήσεις από κάποιες θέσεις που μπορεί να αποτελούν την αφετηρία της διαπραγμάτευσης. Είμαστε μακριά από αυτό το σενάριο και θα είχαν ρόλο και η Βουλή και τα κόμματα. Πράγματι η Τουρκία ήταν πολύ επιθετική τα τελευταία χρόνια όπως το καλοκαίρι του 2020. Και κάποιοι μπορεί να αναρωτιούνται τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους. Έχω υποχρέωση να διερευνήσω αν υπάρχει ένα παράθυρο. Μπορεί και να μην υπάρχει τελικά».

 

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε: «Ο μεγάλος στόχος είναι να λύσουμε τον πυρήνα της διαφοράς. Η μεγάλη μας διαφορά εξακολουθεί να είναι η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών. Η διαχείριση του μεταναστευτικού είναι μεγάλο πρόβλημα ή και ευκαιρία. Σκοπός μου είναι να μπούμε στον πυρήνα της βασικής μας διαφοράς, εφόσον καταφέρουμε να συμφωνήσουμε να πάμε στη Χάγη, δεν είναι μια απλή υπόθεση. Σε κάθε περίπτωση, και αν αυτό δεν καταφέρουμε να το πετύχουμε, η διαφύλαξη του καλού κλίματος μεταξύ των δύο χωρών, να μην έχουμε παραβιάσεις, παραβάσεις, και να μας επιτρέψουν να οικοδομήσουμε στη θετική ατζέντα , είναι και αυτό ένα σημαντικό κεκτημένο. Υπάρχει μια τολμηρή ατζέντα με την Τουρκια που είμαι διατεθειμένος να διερευνήσω».

Ερωτηθείς αν ακούστηκε η λέξη «Χάγη» στη συζήτησή τους δεν μπήκε σε λεπτομέρειες και υπογράμμισε ότι έχει σημασία να υπάρχουν σχέσεις εμπιστοσύνης. «Οφείλουμε να δούμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο», σημείωσε.

Σε ερώτηση αν εμπιστεύεται τον Τούρκο Πρόεδρο είπε: «Σίγουρα έρχεται ο ίδιος από μεγάλη εκλογική νίκη και ίσως αυτό να τον απελευθερώνει από το να χρησιμοποιεί τα θέματα εξωτερικής πολιτικής για εσωτερική κατανάλωση. Εισέπραξα διαφορετική ατμόσφαιρα. Αυτό πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια».

Επιπρόσθετα, αναφερόμενος στο θέμα της Χάγης μετά από σχετική ερώτηση είπε: «Είναι προς όφελος της Ελλάδας να επιλύσει με δίκαιο τρόπο και με γνώμονα τα διεθνές δίκαιο να λύσει τη μεγάλη διαφορά με την Τουρκία; Η απάντηση είναι ναι. Οποιαδήποτε συμφωνία αυτού του τύπου μπορεί να συνεπάγεται κάποιες υποχωρήσεις από κάποιες θέσεις που μπορεί να αποτελούν την αφετηρία της διαπραγμάτευσης. Είμαστε μακριά από αυτό το σενάριο και θα είχαν ρόλο και η Βουλή και τα κόμματα. Πράγματι η Τουρκία ήταν πολύ επιθετική τα τελευταία χρόνια όπως το καλοκαίρι του 2020. Και κάποιοι μπορεί να αναρωτιούνται τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους. Έχω υποχρέωση να διερευνήσω αν υπάρχει ένα παράθυρο. Μπορεί και να μην υπάρχει τελικά»

 

§  "Μανώλης Κοττάκης: Ο Μητσοτάκης μίλησε για Εθνικές υποχωρήσεις στην Τουρκία"

 

Μανώλης Κοττάκης, Διευθυντής εφημερίδας "ΕΣΤΙΑ", στην εκπομπή Western με τον Πάνο Παναγιωτόπουλο, δείτε το βίντεο παρακάτω:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2w9Mv1JZnhs

 

 

§  "Μητσοτάκης για Ελληνοτουρκικά: Πρόωρη η συζήτηση για προσφυγή στη Χάγη αλλά το «βλέπει»"

 

« Στόχος  μας είναι να λύσουμε τον πυρήνα της διαφοράς, την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών»

 

Όπως εξήγησε και ο ίδιος, ο πρωθυπουργός εμφανίζεται διατεθειμένος αυτή τη φορά οι συζητήσεις με την Τουρκία να μπουν στον πυρήνα της ελληνοτουρκικής διαφοράς για υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ με πρόθεση αυτή να οδηγηθεί στην κρίση του δικαστηρίου της Χάγης. Προφανώς και δεν υπάρχουν ψευδαισθήσεις στην ελληνική πλευρά για το πόσο εύκολα ή γρήγορα μπορεί να γίνει αυτό, αφ ης στιγμής που η Τουρκία δεν αποδέχεται βασικές προβλέψεις του διεθνούς δικαίου, όπως το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι διατεθειμένος να διερευνήσει αυτή την επιλογή.

 

 

ΕΘΝΙΚΑ ΧΩΡΙΚΑ ΥΔΑΤΑ

 

§  "Το φλέγον θέμα των χωρικών υδάτων και της υφαλoκρηπίδας και η προϊστορία του όπως το καταγράφουν Ελλάδα και Τουρκία"

 

Το βασικό πρόβλημα σε αυτή την προσπάθεια είναι ότι η Τουρκία δεν αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.

 

Η συνάντηση Μητσοτάκη Ερντογάν ολοκληρώθηκε μέσα σε καλό κλίμα και εναποτέθηκε στους υπουργούς εξωτερικών να συνεχίσουν την επικοινωνία, με την προσδοκία σε κάποια φάση στο μέλλον να βρουν μια λύση με βάση του Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, ειδικά στο θέμα της οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών. Αυτή τουλάχιστον είναι η ελπίδα της Αθήνας.

 

Το βασικό πρόβλημα σε αυτή την προσπάθεια είναι ότι η Τουρκία δεν αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS).

 

Ανατρέχοντας δε στα υπουργεία εξωτερικών των δύο χωρών αντιλαμβάνεται αμέσως την διαφορετική άποψη της Άγκυρας για το θέμα.

 

Ως προς το εύρος των χωρικών υδάτων

Το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης της Ελλάδας ορίστηκε το 1936 στα 6 ναυτικά μίλια από την ακτή (Ν. 230/1936 και μεταγενέστερο Ν.Δ. 187/1973). Διατηρήθηκε, εντούτοις, ρητώς το όριο των 10 ναυτικών μιλίων αιγιαλίτιδας ζώνης όσον αφορά στον εναέριο χώρο, βάσει της προγενέστερης νομοθεσίας (Διάταγμα της 6ης Σεπτεμβρίου 1931, σε συνδυασμό με τον νόμο 5017/1931).

Βάσει εθιμικού κανόνα του Δικαίου της Θάλασσας, που ενσωματώνεται και στη Σύμβαση των ΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, η Ελλάδα δικαιούται να επεκτείνει μέχρι τα 12 ν.μ. την αιγιαλίτιδα ζώνη της.

Το  δικαίωμα επέκτασης του ορίου της αιγιαλίτιδας ζώνης μέχρι τα 12 ν.μ. είναι κυριαρχικό και ασκείται μονομερώς και κατά συνέπεια δεν υπόκειται σε κανενός είδους περιορισμό ή εξαίρεση και δεν επιδέχεται αμφισβητήσεως από τρίτα κράτη (το άρθρο 3 της Σύμβασης, που ενσωματώνει κανόνα εθιμικού δικαίου, ουδένα περιορισμό ή εξαίρεση ως προς το δικαίωμα αυτό θέτει). Η συντριπτική πλειοψηφία των παράκτιων κρατών, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έχει προσδιορίσει το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 ν.μ. Η ίδια η Τουρκία έχει επεκτείνει, ήδη από το 1964, την αιγιαλίτιδα ζώνη της στα 12 ν.μ. στον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο.

Η Ελλάδα κατά την κύρωση της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (Ν. 2321/1995) δήλωσε ρητά ότι επιφυλάσσεται να ασκήσει σε οιοδήποτε χρόνο το δικαίωμά της να επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη της μέχρι τα 12 ν.μ.

Ως αντίδραση προς τη νόμιμη αυτή θέση της Ελλάδας, η τουρκική Βουλή εξουσιοδότησε με ψήφισμά της (8/6/1995) την τουρκική κυβέρνηση, εν λευκώ και στο διηνεκές, να κηρύξει πόλεμο (casusbelli) στην Ελλάδα (εξουσιοδότηση για χρήση και στρατιωτικών μέσων κατά της Ελλάδος), σε περίπτωση που η τελευταία επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη της πέραν των 6 ν.μ.

Η συμπεριφορά αυτή της Τουρκίας παραβιάζει κατάφωρα θεμελιώδεις αρχές του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών περί απαγόρευσης χρήσης ή απειλής χρήσης βίας (άρθρο 2, παρ. 4), περί ειρηνικής επίλυσης (άρθρο 2, παρ. 3) και περί καλής γειτονίας και ειρηνικής συνύπαρξης (Προοίμιο).

Παράλληλα, δυναμιτίζει τη συμμαχική σχέση που οφείλουν να έχουν κράτη που μετέχουν στην ίδια Συμμαχία και αντίκειται στις βασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται το ΝΑΤΟ (άρθρα 1 και 2 του Βορειοατλαντικού Συμφώνου).

Η άρση του casus belli έχει συμπεριληφθεί μεταξύ των βασικών κριτηρίων για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, στο πλαίσιο της υποχρέωσής της για πλήρη σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και της καλής γειτονίας που αποτελεί θεμέλια αρχή πάνω στην οποία έχει οικοδομηθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι αυτονόητο ότι ένα υποψήφιο προς ένταξη κράτος δεν είναι δυνατόν να απειλεί με πόλεμο άλλο κράτος και πολύ περισσότερο ένα μέλος της ΕΕ και μελλοντικό εταίρο.

Αποτελεί, επίσης, αναγκαία προϋπόθεση για την ουσιαστική βελτίωση των ελληνο-τουρκικών σχέσεων και τη μείωση της έντασης. Είναι προφανές ότι οι προσπάθειες εξομάλυνσης των σημείων τριβής και ειρηνικής επίλυσης των διαφορών δεν μπορούν να ευοδωθούν υπό το κράτος απειλής πολέμου.»

 

ΤΕΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Με Κύπρο κατεχόμενη ευρωπαϊκή χώρα μέλους ΕΕ, με Τουρκική ΓΑΛΑΖΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ "MAVI VATAN",  Τουρκολιβυκό μνημόνιο, casus belli  για 12ν.μ., μη αναγνώρισης δικαιώματος ΑΟΖ και χωρικά ύδατα 12ν.μ. στα Ελληνικά νησιά, υπερπτήσεις άνωθεν ελληνικών νησιών, αμφισβήτηση ελληνικής εθνικής κυριαρχίας νήσων Αν.Αιγαίου και Κρήτης, μη αναγνώριση της Κύπρου ως ανεξάρτητου κράτους μέλος της ΕΕ, παραβίαση αθέτηση όλων των διεθνών κανόνων και συμφωνιών που έχει υπογράψει η Τουρκία, υπερεξοπλισμό και στρατιωτική γιγάντωση της Τουρκίας με την στήριξη Ευρωπαϊκών κρατών, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο, οικονομική στήριξη δις από ΗΑΕ, Σουηδική Αραβία και πρωτίστως Κατάρ, στρατηγική συμφωνία με Πακιστάν (πυρηνικά  όπλα) και στρατηγικό σύμφωνο με Κίνα, προσπάθεια δημιουργίας ισλαμικού ΝΑΤΟ με πρωτοκαθεδρία της Τουρκίας και αρχηγός όλων των ισλαμικών κρατών, απειλές πολέμου κατά της Ελλάδας στην καθημερινή διάταξη, διεξαγωγή διαρκούς υβριδικού πολέμου κατά της χώρας μας, προσπάθεια πληθυσμιακής αλλοίωσης της χώρας μας, δυσφήμιση της χώρας μας για τους μετανάστες, αμφισβήτηση του  πυρήνα της εθνικής μας κυριαρχίας Εθνικών Χωρικών Υδάτων (ΕΧΥ), ΑΟΖ,  νησιά, Θράκη, Μακεδονία, Κρήτη, κ.α., γενοκτονία των Ελλήνων της Τουρκίας σε Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο, Τένεδο κ.α., παραβάσεις και παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου με υπερπτήσεις άνωθεν Ελληνικών εδάφους και όχι μόνο νήσων και εμείς διαπραγματευόμαστε την εθνική μας κυριαρχία μέσω ΧΑΓΗΣ;

 

Για ΑΟΖ και Ε.Χ.Υ. ισχύει το διεθνές δίκαιο της θάλασσας UNCLOS 1982 με έδρα του διεθνούς δικαστηρίου της θάλασσας το Αμβούργο της Γερμανίας και όχι το αναρμόδιο δικαστήριο της Χάγης, το οποίο δεν θα δικάσει, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο της θάλασας αλλά με ευθυδικία, δηλαδή μοιρασιά του Αιγαίου ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού, σύμφωνα με τις τουρκικές διεκδικήσεις με απώλεια των νήσων του Αν. Αιγαίου σε βάθος χρόνου, αφενός λόγω πληθυσμιακής αλλοίωσης μέσω μουσουλμάνων λαθρομεταναστών και αφετέρου ανεξαρτητοποίηση των νήσων μέσω πληθυσμιακής και οικονομικής κατοχής δια διεξαγωγής στημένου δημοψηφίσματος των λαθρομεταναστών εισβολέων στα νησιά μας και στη συνέχεια στρατιωτικής εισβολής της Τουρκίας ως δήθεν  προστάτες του Ισλάμ για την προστασία των εξεγερθέντων δήθεν καταπιεζόμενων μουσουλμανικών πληθυσμών στα νησιά. 

 

Ο κίνδυνος όμως δεν περιορίζεται όμως μόνον στις εθνικές παραχωρήσεις έναντι της Τουρκίας, αλλά υφίσταται και ο μέγας κίνδυνος της απώλειας όλων των συμμάχων της Ελλάδας, αφού εάν δεν υποστηρίξεις εσύ ο ίδιος τα νόμιμα δικαιώματα που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο της θάλασσας UNCLOS 1982 σχετικά με ΑΟΖ και Ε.Χ.Υ. στα 12ν.μ., σύμφωνα και με την ΕΕ και υποχωρείς έναντι της Τουρκίας, λόγω φοβικού συνδρόμου ή προδίδεις την χώρα σου, τότε πως θα το υποστηρίξουν οι σύμμαχοί σου, όπως π.χ. η Αίγυπτος και το Ισραήλ, αλλά ίσως τελικά και η Γαλλία.

 

ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΕ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΙΣΕΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΔΗΘΕΝ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΜΕ ΜΙΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΕΙ ΗΔΗ ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΪΚΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΩΝΤΑΣ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ, ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΗΠΑ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΩΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ, ΑΦΕΝΟΣ ΜΕΝ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΕΙΡΗΝΗΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΗΤΤΗΘΕΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΩΝ RAFALEBELLHARASPIKENLOS Κ.Α., ΜΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΥΜΜΑΧΟ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΜΕΓΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ,  ΛΟΓΩ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΕΙΩΔΟΣΙΑΣ.

 

ΜΕ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ, ΟΧΙ ΝΕΑ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ!

 

ΣΤΕΦΑΝΟΣ

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ

 


https://slpress.gr/ethnika/quot-me-eyches-den-vafontai-ayga-quot-protes-esokommatikes-voles-kata-kyriakoy/

 

Πρώτες εσωκομματικές βολές κατά Κυριάκου – “Με ευχές δεν βάφονται αυγά”

 

Μόνο η επήρεια του σοκ θα μπορούσε να δικαιολογήσει την αφωνία στο εσωτερικό της ΝΔ μετά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για τα ελληνοτουρκικά, που περιγράφει μία στρατηγική που προεκλογικά ένιοι βουλευτές περιέγραφαν σαν “Πρέσπες του Αιγαίου”. Μόνο που την εκτόξευαν κατά των πολιτικών τους αντιπάλων και όχι κατά του δικού τους πρωθυπουργού. Όμως, ξεκίνησαν οι πρώτες εσωκομματικές βολές.

 

Μέχρι στιγμής, σκληρή αντίδραση προέρχεται μόνο από τον κύκλο του Αντώνη Σαμαρά. Στενός συνεργάτης του, που αρθρογραφεί ως “Θανάσης Κ” και απηχεί τις απόψεις του πρώην πρωθυπουργού, σε σκληρό άρθρο υπό τον τίτλο “Με ‘ευχές’ δεν βάφονται αυγά” αποδομεί απερίφραστα τις χθεσινές δηλώσεις και την τακτική που προδιαγράφουν. Μεταξύ άλλων αναφέρει ο αρθρογράφος: «Μετά τη συνέντευξη Μητσοτάκη για τα ελληνοτουρκικά μερικές παρατηρήσεις! Το πρόβλημα της Ελλάδας ΔΕΝ είναι να “θυσιάσουμε ένα μέρος της κυριαρχίας μας ή των κυριαρχικών δικαιωμάτων” μας για να επιτύχουμε “επίλυση” των ελληνοτουρκικών! Όποιος τα λέει αυτά, άθελά του ενθαρρύνει τον Ερντογάν:

 

  • Πρώτον, να ζητάει τα πάντα! Γιατί όσα περισσότερα ζητάει τόσα περισσότερα πιστεύει ότι θα του δώσουμε, για να διασώσουμε τα υπόλοιπα!
  • Δεύτερον, γιατί όσα κι αν “διασώσουμε” σε πρώτη φάση, αμέσως μετά θα συνεχίσει να ζητάει – κι άλλα! Αφού ήδη θα του έχουμε δώσει κάποια, μόνο με την απειλή πολέμου, αν συνεχίσει το ίδιο, επίσης με απειλή πολέμου θα πιστεύει βασίμως ότι θα υποχωρήσουμε ξανά! Τον επεκτατιστή ΔΕΝ τον σταματάς με το να τον ταΐζεις “ολίγα” κάθε φορά. Απλώς του ανοίγεις την όρεξη να απαιτήσει λίγο αργότερα πολύ περισσότερα»…

Για την επίκληση του Διεθνούς Δίκαιου σημείωσε: «Δεν μπορεί η Ελλάδα να αποδέχεται πλήρως το Διεθνές Δίκαιο μόνον όταν είναι εναντίον της, αλλά όταν είναι υπέρ της να το… διαπραγματεύεται με όσους την απειλούν! Αυτός ο διασυρμός απομειώνει το “διεθνές εκτόπισμα” της Ελλάδας! Το ερώτημα δεν είναι αν θα πάμε να “λύσουμε” τα προβλήματά μας με την Τουρκία, με βάση το Διεθνές Δίκαιο». Αναφέρει ακόμη: «Οπότε όποιος στηρίζει τη στρατηγική του σε αισιοδοξία ότι μπορούμε να τα βρούμε τελικά με την Τουρκία (του Ερντογάν) απλώς ζει στην… κοσμάρα του!».

Εσωκομματικές βολές

 

Προβλέποντας την εσωτερική πολιτική συζήτηση που θα ανοίξει και τις επιθέσεις που θα δεχθούν όσοι υπερασπίζονται τις εθνικές θέσεις αναφέρει: «Αν κάποιοι “έστησαν καριέρες”, αυτοί ήταν το λόμπι του κατευνασμού! Όσοι διακήρυσσαν κάθε τόσο ότι οφείλουμε να κάνουμε ουσιώδεις παραχωρήσεις, προς την Τουρκία… Το “λόμπι του κατευνασμού” έφτιαξες καριέρες στην Ελλάδα! Το λόμπι του κατευνασμού είναι διακομματικό κι έχει διεισδύσει παντού! Αυτό βέβαια, ΔΕΝ μειώνει τις ευθύνες όσων του δίνουν “χώρο”».

 

Αναφέρεται όμως και στις συνέπειες που θα έχει ο ελληνικός ενδοτισμός στις διεθνείς συμμαχίες της: «Αν η Ελλάδα, που έχει το κύριο πρόβλημα ετοιμάζεται να κάνει παραχωρήσεις επί της “κυριαρχίας” της και επί “των κυριαρχικών της δικαιωμάτων”, γιατί να μας τα υπερασπίζεται… η Αίγυπτος και το Ισραήλ; Η Ελλάδα από την ιστορία αυτή θα βγει αποδυναμωμένη. Γιατί χώρα που διακηρύσσει ότι είναι έτοιμη να κάνει παραχωρήσεις σε επεκτατιστή γείτονα ΔΕΝ πρόκειται να τη στηρίξουν άλλες χώρες τις περιοχής που έχουν ανοικτούς λογαριασμούς με τον ίδιο επεκτατιστή γείτονα. Η Τουρκία απλώς κερδίζει χρόνο. Ενώ εμείς χάνουμε πραγματικούς ή δυνητικούς συμμάχους». Καταλήγοντας συμπυκνώνει: «Στρατηγική εξακολουθούμε να ΜΗΝ έχουμε έναντι της Τουρκίας. Απλώς ατέλειωτα αποθέματα… χαζοχαρούμενης “αισιοδοξίας”, ότι τελικά θα τα βρούμε μαζί της».

 

Σαμαράς και Καραμανλής

 

Ο Αντώνης Σαμαράς είχε δηλώσει πέρυσι το Νοέμβριο: «Επιμένουμε κι εμείς: Αρνούμαστε να συζητήσουμε πώς θα… μοιράσουμε τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας! Γιατί, αν δεχόμασταν να μπούμε σε τέτοια συζήτηση, το θέμα δεν είναι “να τους δώσουμε κάτι, ώστε να σώσουμε τα υπόλοιπα” – όπως υποστηρίζεται από ορισμένους. Διότι, αφού πάρουν κάτι τώρα, θα επανέλθουν με νέες απειλές, ώστε να πάρουν και άλλα… Γι’ αυτό και έχω πει: Με “πειρατές” δεν κάνεις διάλογο!

 

»Να σας το πω αλλιώς: Τον επεκτατιστή δεν τον κατευνάζεις. Γιατί έτσι γίνεται πιο αδίστακτος. Τον επεκτατιστή μόνον αποτρεπτικά μπορείς να τον αντιμετωπίσεις. Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι να ενισχύσουμε την αποτροπή μας έναντι της επιθετικής Τουρκίας. Πώς; Με ισχυρές συμμαχίες, για τις οποίες, ευτυχώς, υπάρχει πολύ πρόσφορο έδαφος σήμερα. Και με αποφασιστικότητα, ώστε κανείς να μη θεωρεί δεδομένο ότι η Ελλάδα τελικά θα υποχωρήσει, θέλει δεν θέλει».

 

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Ιούνιο ο Κώστας Καραμανλής είχε αναφέρει για τα ελληνοτουρκικά: «Η άποψη ότι για την ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις υπάρχει αμοιβαία ευθύνη, ότι η ελληνική στάση ρέπει στον μαξιμαλισμό, ότι πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερη ευελιξία και συμβιβαστική διάθεση, ότι δεν μπορούμε να αρνούμαστε την διεύρυνση της ατζέντας των προς επίλυση θεμάτων που κατά το δοκούν φορτώνει ολοένα η Τουρκία, είναι εσφαλμένη. Εσφαλμένη διότι διαβάζει λάθος την Τουρκία. Γιατί στηρίζεται σε λάθος δεδομένα και οδηγεί σε ψευδαισθήσεις. Κυρίως στην ψευδαίσθηση ότι αρκεί να δείξουμε κάποια υποχωρητικότητα και όλα θα διευθετηθούν προς όφελος όλων».

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η παραπομπή στην Χάγη νοείται «για την μόνη πραγματική διαφορά στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, την οριοθέτηση δηλαδή της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας. Είναι αδιανόητη η διαπραγμάτευση ή παραπομπή περί “γκρίζων ζωνών”, κυριαρχίας επί νήσων, νησίδων και βραχονησίδων, αποστρατιωτικοποίησης νησιών που απειλούνται και του αναφαίρετου μονομερούς δικαιώματος της Ελλάδας να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα».

Προκαταβολικά απάντησε και για τις επικρίσεις περί δήθεν ακινησίας στην εξωτερική πολιτική: «αν η δήθεν κινητικότητα, δηλαδή η μετακίνηση από πάγιες εθνικές θέσεις, οδηγεί σε αντιλήψεις συμβιβασμού με τις μονομερείς και διαχρονικά αυξανόμενες τουρκικές αξιώσεις, το επιχείρημα είναι και έωλο και επικίνδυνο. Με εκπτώσεις σε θέματα εθνικής κυριαρχίας δεν εξαγοράζεται η ειρήνη. Το αντίθετο. Οι εκπτώσεις τέτοιου είδους απλώς μεγαλώνουν την βουλιμία και εντείνουν τις ηγεμονικές επιδιώξεις και τον επεκτατισμό των γειτόνων». Οι εσωκομματικές βολές δεν αποκλείεται να ενταθούν στην πορεία…

 

 

https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/ellinotoyrkika/7179439_poios-ellinotoyrkikos-dialogos-i-toyrkiki-stratia-toy

 

08.07.2023 - 15:33

 Ενημερώθηκε στις: 09.07.2023 - 21:00

"Ποιος ελληνοτουρκικός διάλογος; Η τουρκική στρατιά του Αιγαίου θα επιχειρήσει να επιβάλει την “Γαλάζια Πατρίδα” απειλώντας και την Κύπρο"

 

Όχι το ίδιο λάθος δύο φορές με την Κύπρο- Οποιαδήποτε συμφωνία Ελλάδος-Τουρκίας στο Αιγαίο, χωρίς την Κύπρο, απομονώνει την νήσο, η οποία υπό το βάρος των τουρκικών απειλών και των χιλιάδων παράνομων μεταναστών, κινδυνεύει να γίνει βορά της Άγκυρας

 Ενώ έχει στηθεί έντεχνα το σκηνικό ενός ελληνοτουρκικού διαλόγου ( άγνωστο γιατί εφόσον οι Τούρκοι δεν υποχωρούν ούτε χιλιοστό στα όσα παράλογα ζητούν), η αποκαλούμενη Στρατιά του Αιγαίου “διχοτομεί” με τα σχέδια της το Αιγαίο, απειλεί ξεκάθαρα ελληνικά νησιά, ενώ ακυρώνει την επανεργοποίηση του ενιαίου δόγματος με την Κύπρο.

Οποιαδήποτε συμφωνία Ελλάδος-Τουρκίας στο Αιγαίο, χωρίς την Κύπρο, απομονώνει την νήσο, η οποία υπό το βάρος των τουρκικών απειλών και των χιλιάδων παράνομων μεταναστών, κινδυνεύει να γίνει βορά της Άγκυρας.

 

 

https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/ellinotoyrkika/7180481_flegon-thema-ton-horikon-ydaton-kai-tis-yfalokripidas-kai-i

 

 13.07.2023 - 20:47

"Το φλέγον θέμα των χωρικών υδάτων και της υφαλoκρηπίδας και η προϊστορία του όπως το καταγράφουν Ελλάδα και Τουρκία"

 

Το βασικό πρόβλημα σε αυτή την προσπάθεια είναι ότι η Τουρκία δεν αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.

 

Η συνάντηση Μητσοτάκη Ερντογάν ολοκληρώθηκε μέσα σε καλό κλίμα και εναποτέθηκε στους υπουργούς εξωτερικών να συνεχίσουν την επικοινωνία, με την προσδοκία σε κάποια φάση στο μέλλον να βρουν μια λύση με βάση του Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, ειδικά στο θέμα της οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών. Αυτή τουλάχιστον είναι η ελπίδα της Αθήνας.

 

Το βασικό πρόβλημα σε αυτή την προσπάθεια είναι ότι η Τουρκία δεν αναγνωρίζει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS).

 

Ανατρέχοντας δε στα υπουργεία εξωτερικών των δύο χωρών αντιλαμβάνεται αμέσως την διαφορετική άποψη της Άγκυρας για το θέμα.

 

...........................................................................................................................

 

Ως προς το εύρος των χωρικών υδάτων

Το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης της Ελλάδας ορίστηκε το 1936 στα 6 ναυτικά μίλια από την ακτή (Ν. 230/1936 και μεταγενέστερο Ν.Δ. 187/1973). Διατηρήθηκε, εντούτοις, ρητώς το όριο των 10 ναυτικών μιλίων αιγιαλίτιδας ζώνης όσον αφορά στον εναέριο χώρο, βάσει της προγενέστερης νομοθεσίας (Διάταγμα της 6ης Σεπτεμβρίου 1931, σε συνδυασμό με τον νόμο 5017/1931).

Βάσει εθιμικού κανόνα του Δικαίου της Θάλασσας, που ενσωματώνεται και στη Σύμβαση των ΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, η Ελλάδα δικαιούται να επεκτείνει μέχρι τα 12 ν.μ. την αιγιαλίτιδα ζώνη της.

Το  δικαίωμα επέκτασης του ορίου της αιγιαλίτιδας ζώνης μέχρι τα 12 ν.μ. είναι κυριαρχικό και ασκείται μονομερώς και κατά συνέπεια δεν υπόκειται σε κανενός είδους περιορισμό ή εξαίρεση και δεν επιδέχεται αμφισβητήσεως από τρίτα κράτη (το άρθρο 3 της Σύμβασης, που ενσωματώνει κανόνα εθιμικού δικαίου, ουδένα περιορισμό ή εξαίρεση ως προς το δικαίωμα αυτό θέτει). Η συντριπτική πλειοψηφία των παράκτιων κρατών, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έχει προσδιορίσει το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 ν.μ. Η ίδια η Τουρκία έχει επεκτείνει, ήδη από το 1964, την αιγιαλίτιδα ζώνη της στα 12 ν.μ. στον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο.

Η Ελλάδα κατά την κύρωση της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (Ν. 2321/1995) δήλωσε ρητά ότι επιφυλάσσεται να ασκήσει σε οιοδήποτε χρόνο το δικαίωμά της να επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη της μέχρι τα 12 ν.μ.

Ως αντίδραση προς τη νόμιμη αυτή θέση της Ελλάδας, η τουρκική Βουλή εξουσιοδότησε με ψήφισμά της (8/6/1995) την τουρκική κυβέρνηση, εν λευκώ και στο διηνεκές, να κηρύξει πόλεμο (casusbelli) στην Ελλάδα (εξουσιοδότηση για χρήση και στρατιωτικών μέσων κατά της Ελλάδος), σε περίπτωση που η τελευταία επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη της πέραν των 6 ν.μ.

Η συμπεριφορά αυτή της Τουρκίας παραβιάζει κατάφωρα θεμελιώδεις αρχές του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών περί απαγόρευσης χρήσης ή απειλής χρήσης βίας (άρθρο 2, παρ. 4), περί ειρηνικής επίλυσης (άρθρο 2, παρ. 3) και περί καλής γειτονίας και ειρηνικής συνύπαρξης (Προοίμιο).

Παράλληλα, δυναμιτίζει τη συμμαχική σχέση που οφείλουν να έχουν κράτη που μετέχουν στην ίδια Συμμαχία και αντίκειται στις βασικές αρχές στις οποίες στηρίζεται το ΝΑΤΟ (άρθρα 1 και 2 του Βορειοατλαντικού Συμφώνου).

Η άρση του casus belli έχει συμπεριληφθεί μεταξύ των βασικών κριτηρίων για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, στο πλαίσιο της υποχρέωσής της για πλήρη σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και της καλής γειτονίας που αποτελεί θεμέλια αρχή πάνω στην οποία έχει οικοδομηθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι αυτονόητο ότι ένα υποψήφιο προς ένταξη κράτος δεν είναι δυνατόν να απειλεί με πόλεμο άλλο κράτος και πολύ περισσότερο ένα μέλος της ΕΕ και μελλοντικό εταίρο.

Αποτελεί, επίσης, αναγκαία προϋπόθεση για την ουσιαστική βελτίωση των ελληνο-τουρκικών σχέσεων και τη μείωση της έντασης. Είναι προφανές ότι οι προσπάθειες εξομάλυνσης των σημείων τριβής και ειρηνικής επίλυσης των διαφορών δεν μπορούν να ευοδωθούν υπό το κράτος απειλής πολέμου.»

 

 

https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/7180616_mitsotakis-mila-anoihta-gia-ypohoriseis-se-aigaio-kai-anatoliki-mesogeio

 

13.07.2023 - 22:19

"Μητσοτάκης: Μιλά ανοιχτά για υποχωρήσεις σε Αιγαίο και ανατολική Μεσόγειο μέσω Χάγης"

 

«Ο μεγάλος στόχος είναι να λύσουμε τον πυρήνα της διαφοράς»

 

Ο κ. Μητσοτάκης σε συνέντευξη του στον ΣΚΑΙ μίλησε ανοιχτά πια για υποχωρήσεις στα ελληνοτουρκα:

 

 « Είναι προς όφελος της Ελλάδας να επιλύσει με δίκαιο τρόπο και με γνώμονα τα διεθνές δίκαιο να λύσει τη μεγάλη διαφορά με την Τουρκία; Η απάντηση είναι ναι. Οποιαδήποτε συμφωνία αυτού του τύπου μπορεί να συνεπάγεται κάποιες υποχωρήσεις από κάποιες θέσεις που μπορεί να αποτελούν την αφετηρία της διαπραγμάτευσης. Είμαστε μακριά από αυτό το σενάριο και θα είχαν ρόλο και η Βουλή και τα κόμματα. Πράγματι η Τουρκία ήταν πολύ επιθετική τα τελευταία χρόνια όπως το καλοκαίρι του 2020. Και κάποιοι μπορεί να αναρωτιούνται τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους. Έχω υποχρέωση να διερευνήσω αν υπάρχει ένα παράθυρο. Μπορεί και να μην υπάρχει τελικά».

 

 

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε: «Ο μεγάλος στόχος είναι να λύσουμε τον πυρήνα της διαφοράς. Η μεγάλη μας διαφορά εξακολουθεί να είναι η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών. Η διαχείριση του μεταναστευτικού είναι μεγάλο πρόβλημα ή και ευκαιρία. Σκοπός μου είναι να μπούμε στον πυρήνα της βασικής μας διαφοράς, εφόσον καταφέρουμε να συμφωνήσουμε να πάμε στη Χάγη, δεν είναι μια απλή υπόθεση. Σε κάθε περίπτωση, και αν αυτό δεν καταφέρουμε να το πετύχουμε, η διαφύλαξη του καλού κλίματος μεταξύ των δύο χωρών, να μην έχουμε παραβιάσεις, παραβάσεις, και να μας επιτρέψουν να οικοδομήσουμε στη θετική ατζέντα , είναι και αυτό ένα σημαντικό κεκτημένο. Υπάρχει μια τολμηρή ατζέντα με την Τουρκια που είμαι διατεθειμένος να διερευνήσω».

Ερωτηθείς αν ακούστηκε η λέξη «Χάγη» στη συζήτησή τους δεν μπήκε σε λεπτομέρειες και υπογράμμισε ότι έχει σημασία να υπάρχουν σχέσεις εμπιστοσύνης. «Οφείλουμε να δούμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο», σημείωσε.

Σε ερώτηση αν εμπιστεύεται τον Τούρκο Πρόεδρο είπε: «Σίγουρα έρχεται ο ίδιος από μεγάλη εκλογική νίκη και ίσως αυτό να τον απελευθερώνει από το να χρησιμοποιεί τα θέματα εξωτερικής πολιτικής για εσωτερική κατανάλωση. Εισέπραξα διαφορετική ατμόσφαιρα. Αυτό πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια».

Επιπρόσθετα, αναφερόμενος στο θέμα της Χάγης μετά από σχετική ερώτηση είπε: «Είναι προς όφελος της Ελλάδας να επιλύσει με δίκαιο τρόπο και με γνώμονα τα διεθνές δίκαιο να λύσει τη μεγάλη διαφορά με την Τουρκία; Η απάντηση είναι ναι. Οποιαδήποτε συμφωνία αυτού του τύπου μπορεί να συνεπάγεται κάποιες υποχωρήσεις από κάποιες θέσεις που μπορεί να αποτελούν την αφετηρία της διαπραγμάτευσης. Είμαστε μακριά από αυτό το σενάριο και θα είχαν ρόλο και η Βουλή και τα κόμματα. Πράγματι η Τουρκία ήταν πολύ επιθετική τα τελευταία χρόνια όπως το καλοκαίρι του 2020. Και κάποιοι μπορεί να αναρωτιούνται τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους. Έχω υποχρέωση να διερευνήσω αν υπάρχει ένα παράθυρο. Μπορεί και να μην υπάρχει τελικά»

 

 

https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/7180667_manolis-kottakis-o-mitsotakis-milise-gia-ethnikes-ypohoriseis-stin-toyrkia

 

 14.07.2023 - 09:12

 

"Μανώλης Κοττάκης: Ο Μητσοτάκης μίλησε για Εθνικές υποχωρήσεις στην Τουρκία"

 

Μανώλης Κοττάκης, Διευθυντής εφημερίδας "ΕΣΤΙΑ", στην εκπομπή Western με τον Πάνο Παναγιωτόπουλο

 

Δείτε το βίντεο παρακάτω:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2w9Mv1JZnhs

 

 

 

 

https://www.pentapostagma.gr/politiki/7180632_mitsotakis-gia-ellinotoyrkika-proori-i-syzitisi-gia-prosfygi-sti-hagi-alla-blepei

 

"14.07.2023 - 07:17

 

"Μητσοτάκης για Ελληνοτουρκικά: Πρόωρη η συζήτηση για προσφυγή στη Χάγη αλλά το «βλέπει»"

 

« Στόχος  μας είναι να λύσουμε τον πυρήνα της διαφοράς, την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών»

 

Όπως εξήγησε και ο ίδιος, ο πρωθυπουργός εμφανίζεται διατεθειμένος αυτή τη φορά οι συζητήσεις με την Τουρκία να μπουν στον πυρήνα της ελληνοτουρκικής διαφοράς για υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ με πρόθεση αυτή να οδηγηθεί στην κρίση του δικαστηρίου της Χάγης. Προφανώς και δεν υπάρχουν ψευδαισθήσεις στην ελληνική πλευρά για το πόσο εύκολα ή γρήγορα μπορεί να γίνει αυτό, αφ ης στιγμής που η Τουρκία δεν αποδέχεται βασικές προβλέψεις του διεθνούς δικαίου, όπως το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι διατεθειμένος να διερευνήσει αυτή την επιλογή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου