14 Ιαν 2012

Η Δημοκρατία στα καλύτερα της



Η δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα για το οποίο έχουν πάρει θέση οι ουρανιδείς Έλληνες μέσω στόματος Αριστοτέλη και Πλάτωνος. Έκαστοι, χαρακτηρίζουν τη δημοκρατία ως εκτροπή της πολιτείας και την ταυτοποιούν με την οχλοκρατία. Η ίδια η φύση διδάσκει στον άνθρωπο τον ορθό
τρόπο διαχείρισης μιας κοινωνίας, κάτι που οι ουρανιδείς, φυσικά κατέχουν. Σε όλα τα έμβια όντα, από τα έντομα μέχρι τα πρωτεύοντα θηλαστικά υπάρχει μια μορφή φυσικής ιεραρχίας.

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα κοπάδι αγριοκάτσικα. Αν παρατηρήσουμε, θα διαπιστώσουμε πως το κοπάδι παρατηρεί τις κινήσεις ενός συγκεκριμένου «ατόμου» του κοπαδιού, στο οποίο, όλο το κοπάδι έχει περισσότερο την προσοχή του στραμμένη. Το άτομο αυτό είναι το κυρίαρχο αρσενικό, το οποίο είναι το ικανότερο μέλος του κοπαδιού, αυτό που μεγιστοποιεί τις πιθανότητες επιβίωσης του κοπαδιού. Πάντα το κυρίαρχο αρσενικό θα υπερτερεί σε φυσική κατάσταση, σωματική διάπλαση και δύναμη, ωριμότητα και εμπειρία. Παρατηρώντας το κοπάδι περισσότερο θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχει μια μερίδα ατόμων, τα οποία είναι πιο δραστήρια σε σχέση με το σύνολο, ασχολούνται φευγαλέα με την εύρεση τροφής και τη βοσκή αλλά περισσότερο κινούνται περιμετρικά και παρατηρούν σε μακρινές αποστάσεις. Τα άτομα αυτά φαίνονται υγιή και ακμαία και δυνατά. Εντός της περιμέτρου υπάρχουν και οι κατσίκες, με τα μικρά και ίσως και γεροτράγοι. Σε περίπτωση απειλής, τα
ετοιμοπόλεμα περιμετρικά κατσίκια, θα κλείσουν τον κύκλο με τα γυναικόπαιδα μέσα και θα στηθούν απειλητικά προεκτείνοντας τα κέρατα, αλλά παράλληλα παρακολουθώντας το κυρίαρχο αρσενικό, το οποίο βρίσκεται εκτός κύκλου και αποφασίζει για την επόμενη κίνηση του κοπαδιού. Ένα αντίστοιχο παράδειγμα κοπαδιού μπορούμε να πούμε ότι είναι ο βασιλέας Λεωνίδας με τους 300 άριστους Σπαρτιάτες.

Βέβαια οι Σπαρτιάτες, επειδή ο βασιλέας ήταν στην πρώτη γραμμή, για να αποφύγουν την δυσάρεστη θέση να μείνουν χωρίς «κυρίαρχο αρσενικό» ως ακέφαλο κοπάδι, ακολουθούσαν το πολίτευμα της διπλής Βασιλείας.

Πάμε τώρα στα λόγια του πατέρα των πολιτευμάτων του Αριστοτέλη: Τα πολιτεύματα που
έχουν θετικό αποτέλεσμα στην διαχείριση ενός συνόλου, μιας κοινωνίας είναι τρία και πρέπει να εναλλάσσονται θετικά και κυκλικά, λειτουργώντας συνδυαστικά και αποτελεσματικά. Είναι α) η Βασιλεία (όχι η κληρονομική Βασιλεία, αλλά η Βασιλεία που προκύπτει από τους αγώνες στους οποίους λαμβάνουν μέρος οι πολίτες, δηλαδή ο πολίτης με τις περισσότερες διακρίσεις γινόταν βασιλέας, ως ο ικανότερος), β) η Αριστοκρατία (δηλαδή το σύνολο των νικητών των αγώνων, οι άριστοι, τα πρωτοπαλίκαρα), γ) η Πολιτεία (δηλαδή το σύνολο των πολιτών, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στα κοινά και μέσω προσωπικού ζήλου επιδιώκουν, αν θέλουν, την διάκριση στους αγώνες για να ανέβουν κατηγορία). Οι αγώνες που γίνονταν στην αρχαία Ελλάδα, ήταν αναρίθμητοι και έπαιζαν τον σημαντικότερο ρόλο για την υγιή διοίκηση των πόλεων – κρατών. Κάλυπταν  τρείς βασικούς τομείς: 1. Επιστήμες (διανόηση) 2. Καλές Τέχνες (συναίσθημα) 3. Σωματικά και πολεμικά αγωνίσματα (ύλη). Μέσω των αγώνων προέκυπτε η πολιτική ιεραρχία. Αν παρατηρήσουμε την
ιστορία θα διαπιστώσουμε ότι όλοι σχεδόν οι αρχαίοι ηγέτες είχαν στεφθεί ολυμπιονίκες. Συνέχιζε ο Αριστοτέλης: Οι εκτροπές των τριών θετικών πολιτευμάτων είναι: α) για την Βασιλεία, η Τυραννία, β) για την Αριστοκρατία, η Ολιγαρχία και γ) για την Πολιτεία, η Δημοκρατία.

Ερχόμαστε στο σήμερα με έναν προβληματισμό: Έστω ότι έχουμε ένα νόμισμα. Στη μια όψη υπάρχει η λέξη Δημοκρατία και στην άλλη όψη η λέξη Τεχνολογία. Δηλαδή σήμερα από τη μια πλευρά, έχουμε όλοι οι πολίτες μιας χώρας ίσα δικαιώματα ψήφου (ούτε
λόγος για παιδεία, ηλικία, κ.α.) και από την άλλη πλευρά, έχουμε, πολύ εμφανώς πλέον, την μαζικοποίηση συνειδήσεων, μέσω της τηλεόρασης και της Τεχνολογίας γενικότερα, η οποία αντί να εξυπηρετεί το σκοπό της διευκόλυνσης της ζωής μας, εξυπηρετεί την χειραγώγηση των μαζών και την τρομοκρατία των υπόδουλων λαών (ψυχοτρονικός πόλεμος λέγεται). Αν αυτό το νόμισμα ήταν πολίτευμα, τι πολίτευμα θα ήταν;


http://andromedaellas.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου