Ριζικά αναμένεται να αλλάξει ο τρόπος διάθεσης των σημάτων Τελών Κυκλοφορίας στα τέλη του 2012 και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» καταργούνται τα αυτοκόλλητα που τοποθετούνταν...
στα παρμπρίζ των οχημάτων και πλέον οι ιδιοκτήτες όλων των τύπων οχημάτων θα καταβάλουν το αντίτιμο που αναλογεί στο όχημά τους στις τράπεζες.
Ειδικότερα το κόστος αποστολής των ειδοποιητηρίων αλλά και των αυτοκόλλητων σημάτων κοστίζει στο κράτος 80 εκατ. ευρώ και ....
με το τωρινό σύστημα έχουν διαπιστωθεί πάρα πολλά κρούσματα παράνομης τοποθέτησης αυτοκόλλητου σήματος σε οχήματα που δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας. Η διαδικασία είναι πολύ απλή καθώς κάποιος ο οποίος διέθετε 2 ή περισσότερα ΙΧ φρόντιζε να καταβάλλει τα Τέλη στο όχημα εκείνο που είχε τον μικρότερο κινητήρα ή τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Κατόπιν μετά από 10 ή 20 ημέρες μετέβαινε στην εφορία προσκομίζοντας την απόδειξγη καταβολής των Τελών του ΙΧ του με την αιτιολογία πως καταστράφηκε το παρμπρίζ όπου είχε τοποθετηθεί το αυτοκόλλητο και αποκτούσε έναντι 3 ευρώ νέο αυτοκόλλητο το οποίο και τοποθετούσε στο όχημα που δεν είχε καταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας!
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν ακόμη και σε αστυνομικό έλεγχο να έπεφτε ο παραβάτης έφευγε ανενόχλητος καθώς το αυτοκόλλητο των Τελών ήταν αρκετό για να πείσει τους αστυνομικούς πως έχει καταβάλλει τα Τέλη του ΙΧ του.
Το νέο σύστημα
Το νέο σύστημα προμήθειας των Τελών Κυκλοφορίας θα είναι απλό και σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μεταβαίνουν στην εφορία με την φορολογική τους δήλωση αλλά και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός τους ώστε οι υπάλληλοι να μην χρειάζεται να βεβαιώσουν ούτε τους φορολογήσιμους ίππους αν πρόκειται για παλιό ΙΧ ούτε τις εκπομπές ρύπων αν πρόκειται για καινούριο. Ετσι θα αποφευχθούν οι ουρές χιλιομέτρων που παρατηρούνται στις εφορίες τις τελευταίες ημέρες διάθεσης των Τελών καθώς οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να καταβάλλουν τα Τέλη τους είτε μέσω πιστωτικής είτε μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.Παράλληλα δεν θα μπορεί να υπάρχει «νοθεία» στο τίμημα Τελών του κάθε οχήματος και οι επιτίδειοι δεν θα μπορούν να κολλάνε το σήμα ενός οχήματος 1.000 κ.εκ. σε ένα super car ή λιμουζίνα με κινητήρα 4 ή 5 λίτρων!
Σε περίπτωση δε που διαπιστωθεί πως ο κάτοχος κάποιου ΙΧ έχει δηλώσει ψευδή στοιχεία για τον κυβισμό του οχήματός του θα εμπλέκεται η εφορία όπου θα μπλοκάρει την εκκαθάριση της φορολογικής του δήλωσης...
Ανασφάλιστα ΙΧ: Ερχονται 1 εκατ. κλήσεις ύψους 250 ευρώ έκαστος!
Στο στόχαστρο της Εποπτικής Ασφαλιστικής Αρχής της Τράπεζας της Ελλάδος μπαίνουν τα ανασφάλιστα ΙΧ και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» μέχρι τέλος Ιουλίου περίπου 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα έχουν ανασφάλιστα θα ειδοποιηθούν πως πρέπει να καταβάλλουν 250 ευρώ έκαστος! Με απλό υπολογισμό το ύψος των προστίμων αν καταβληθεί από όλους τους παραβάτες ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ...
Βέβαια το σχέδιο της Εποπτικής Ασφαλιστικής Αρχής της Τράπεζας της Ελλάδος για τις Ασφαλιστικές πέραν της πρώτης ειδοποίησης με το πρόστιμο των 250 ευρώ για κάθε παραβάτη έχει συνέχεια καθώς θα δίνεται το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του οχήματος μέσα σε 10 έως 20 ημέρες να προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματός του γλιτώνοντας το δεύτερο πρόστιμο που ανέρχεται σε 500 ευρώ και αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας!
Ωστόσο στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την αποδοτικότητα του μέτρου ενώ παράλληλα διατύπωσαν και τις έντονες αμφιβολίες τους για την αποστολή express των προστίμων σε 1 εκατ. κατόχους οχημάτων μέσα σε 20 ημέρες.Ο πρώην πρόεδρος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Κώστας Μπερτσιάς μιλώντας στην «Η» δήλωσε μεταξύ άλλων πως: «Το θέμα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ σοβαρό και απασχολεί τον κλάδο για περισσότερα από 20 χρόνια. Εμείς χαιρετίζουμε την συγκεκριμένη ενέργεια όχι τόσο ως φοροεισπρακτικό μέτρο αλλά ως μια κίνηση έχουν ακολουθήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια άλλα κράτη-μέλη στα οποία δεν κυκλοφορούν ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Παράλληλα θα σταματήσουν επιτέλους να εκποιούνται περιούσιες από το Επικουρικό Ταμείο καθώς θα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως αν εμπλακούν σε ατύχημα και το όχημά τους είναι ανασφάλιστο κάποια στιγμή το Επικουρικό που έχει καταβάλλει την αποζημίωση που αναλογεί στο ασφαλισμένο ΙΧ θα εκποιήσει ότι περιουσιακό στοιχείο έχει ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος. Και πρέπει να με πιστέψετε τέτοια περιστατικά είναι καθημερινά στο Επικουρικό Ταμείο όπου οι κάτοχοι ανασφάλιστων ΙΧ χάνουν τα σπίτια τους για λίγες χιλιάδες ευρώ...».
Πάντως οι παραβάτες θα πρέπει να γνωρίζουν πως ακόμη και αν έχουν καταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οχήματά τους βάσει της νομοθεσίας πρέπει να είναι ασφαλισμένα ακόμη και αν δεν τα κινούν. Υπάρχουν βέβαια κάποιες εξαιρέσεις που έχουν να κάνουν με ναυτικούς, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται και σε άλλες χώρες, κ.ά.
Επίσης από τα 2 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα τα στελέχη της Εποπτικής Ασφαλιστικής Αρχής της Τράπεζας της Ελλάδος μετά το «ξεκεθάρισμα» που έκαναν ανακάλυψαν πως τα 700.000 αφορούν κρατικά οχήματα ενώ περίπου σε 350.000 ΙΧ έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας.
Τελικά αν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία των ανθρώπων της Εποπτικής Αρχής σχεδόν το 50% των ανασφάλιστων οχημάτων είναι κρατικά!
στα παρμπρίζ των οχημάτων και πλέον οι ιδιοκτήτες όλων των τύπων οχημάτων θα καταβάλουν το αντίτιμο που αναλογεί στο όχημά τους στις τράπεζες.
Ειδικότερα το κόστος αποστολής των ειδοποιητηρίων αλλά και των αυτοκόλλητων σημάτων κοστίζει στο κράτος 80 εκατ. ευρώ και ....
με το τωρινό σύστημα έχουν διαπιστωθεί πάρα πολλά κρούσματα παράνομης τοποθέτησης αυτοκόλλητου σήματος σε οχήματα που δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας. Η διαδικασία είναι πολύ απλή καθώς κάποιος ο οποίος διέθετε 2 ή περισσότερα ΙΧ φρόντιζε να καταβάλλει τα Τέλη στο όχημα εκείνο που είχε τον μικρότερο κινητήρα ή τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Κατόπιν μετά από 10 ή 20 ημέρες μετέβαινε στην εφορία προσκομίζοντας την απόδειξγη καταβολής των Τελών του ΙΧ του με την αιτιολογία πως καταστράφηκε το παρμπρίζ όπου είχε τοποθετηθεί το αυτοκόλλητο και αποκτούσε έναντι 3 ευρώ νέο αυτοκόλλητο το οποίο και τοποθετούσε στο όχημα που δεν είχε καταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας!
Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν ακόμη και σε αστυνομικό έλεγχο να έπεφτε ο παραβάτης έφευγε ανενόχλητος καθώς το αυτοκόλλητο των Τελών ήταν αρκετό για να πείσει τους αστυνομικούς πως έχει καταβάλλει τα Τέλη του ΙΧ του.
Το νέο σύστημα
Το νέο σύστημα προμήθειας των Τελών Κυκλοφορίας θα είναι απλό και σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μεταβαίνουν στην εφορία με την φορολογική τους δήλωση αλλά και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός τους ώστε οι υπάλληλοι να μην χρειάζεται να βεβαιώσουν ούτε τους φορολογήσιμους ίππους αν πρόκειται για παλιό ΙΧ ούτε τις εκπομπές ρύπων αν πρόκειται για καινούριο. Ετσι θα αποφευχθούν οι ουρές χιλιομέτρων που παρατηρούνται στις εφορίες τις τελευταίες ημέρες διάθεσης των Τελών καθώς οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να καταβάλλουν τα Τέλη τους είτε μέσω πιστωτικής είτε μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής.Παράλληλα δεν θα μπορεί να υπάρχει «νοθεία» στο τίμημα Τελών του κάθε οχήματος και οι επιτίδειοι δεν θα μπορούν να κολλάνε το σήμα ενός οχήματος 1.000 κ.εκ. σε ένα super car ή λιμουζίνα με κινητήρα 4 ή 5 λίτρων!
Σε περίπτωση δε που διαπιστωθεί πως ο κάτοχος κάποιου ΙΧ έχει δηλώσει ψευδή στοιχεία για τον κυβισμό του οχήματός του θα εμπλέκεται η εφορία όπου θα μπλοκάρει την εκκαθάριση της φορολογικής του δήλωσης...
Ανασφάλιστα ΙΧ: Ερχονται 1 εκατ. κλήσεις ύψους 250 ευρώ έκαστος!
Στο στόχαστρο της Εποπτικής Ασφαλιστικής Αρχής της Τράπεζας της Ελλάδος μπαίνουν τα ανασφάλιστα ΙΧ και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» μέχρι τέλος Ιουλίου περίπου 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα έχουν ανασφάλιστα θα ειδοποιηθούν πως πρέπει να καταβάλλουν 250 ευρώ έκαστος! Με απλό υπολογισμό το ύψος των προστίμων αν καταβληθεί από όλους τους παραβάτες ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ...
Βέβαια το σχέδιο της Εποπτικής Ασφαλιστικής Αρχής της Τράπεζας της Ελλάδος για τις Ασφαλιστικές πέραν της πρώτης ειδοποίησης με το πρόστιμο των 250 ευρώ για κάθε παραβάτη έχει συνέχεια καθώς θα δίνεται το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του οχήματος μέσα σε 10 έως 20 ημέρες να προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματός του γλιτώνοντας το δεύτερο πρόστιμο που ανέρχεται σε 500 ευρώ και αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας!
Ωστόσο στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την αποδοτικότητα του μέτρου ενώ παράλληλα διατύπωσαν και τις έντονες αμφιβολίες τους για την αποστολή express των προστίμων σε 1 εκατ. κατόχους οχημάτων μέσα σε 20 ημέρες.Ο πρώην πρόεδρος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος κ. Κώστας Μπερτσιάς μιλώντας στην «Η» δήλωσε μεταξύ άλλων πως: «Το θέμα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ σοβαρό και απασχολεί τον κλάδο για περισσότερα από 20 χρόνια. Εμείς χαιρετίζουμε την συγκεκριμένη ενέργεια όχι τόσο ως φοροεισπρακτικό μέτρο αλλά ως μια κίνηση έχουν ακολουθήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια άλλα κράτη-μέλη στα οποία δεν κυκλοφορούν ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Παράλληλα θα σταματήσουν επιτέλους να εκποιούνται περιούσιες από το Επικουρικό Ταμείο καθώς θα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως αν εμπλακούν σε ατύχημα και το όχημά τους είναι ανασφάλιστο κάποια στιγμή το Επικουρικό που έχει καταβάλλει την αποζημίωση που αναλογεί στο ασφαλισμένο ΙΧ θα εκποιήσει ότι περιουσιακό στοιχείο έχει ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος. Και πρέπει να με πιστέψετε τέτοια περιστατικά είναι καθημερινά στο Επικουρικό Ταμείο όπου οι κάτοχοι ανασφάλιστων ΙΧ χάνουν τα σπίτια τους για λίγες χιλιάδες ευρώ...».
Πάντως οι παραβάτες θα πρέπει να γνωρίζουν πως ακόμη και αν έχουν καταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οχήματά τους βάσει της νομοθεσίας πρέπει να είναι ασφαλισμένα ακόμη και αν δεν τα κινούν. Υπάρχουν βέβαια κάποιες εξαιρέσεις που έχουν να κάνουν με ναυτικούς, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται και σε άλλες χώρες, κ.ά.
Επίσης από τα 2 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα τα στελέχη της Εποπτικής Ασφαλιστικής Αρχής της Τράπεζας της Ελλάδος μετά το «ξεκεθάρισμα» που έκαναν ανακάλυψαν πως τα 700.000 αφορούν κρατικά οχήματα ενώ περίπου σε 350.000 ΙΧ έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας.
Τελικά αν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία των ανθρώπων της Εποπτικής Αρχής σχεδόν το 50% των ανασφάλιστων οχημάτων είναι κρατικά!
Ρεπορτάζ : Γ. Ανδρής-Γ. Χατζηδημητρίου
(από την Ημερησία)
http://fimotro.blogspot.gr/2012/07/2-750000.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου