ΚΕΡΒΕΡΟΣ:
300 ΘΑ ΝΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΣΑΣ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ!
Ούτε ένας, ούτε δύο, αλλά τριακόσιοι παρακαλώ καθηγητές πανεπιστημίων έστειλαν ανοικτή επιστολή στον υπουργό Παιδείας, υπέρ της συριζαίας νηπιαγωγού του Νηπιαγωγείου Νυδρίου Λευκάδας, που στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου ανήρτησε σε πίνακα αλβανική και ιταλική σημαία, σε ένδειξη διεθνιστικού πνεύματος, της… «διαπολιτισμικής αγωγής» των νηπίων και… «σύγχρονης παιδαγωγικής προσέγγισης» (κατ’ αναλογία, την 25η Μαρτίου θα αναρτήσει μια αλβανική και μια τουρκική σημαία)! Ιδού σε ποιών απόψεων τους ανθρώπους έχουμε εμπιστευτεί την εκπαίδευση των παιδιών της Ελλάδος. Ιδού για ποιον λόγο τα ελληνικά πανεπιστήμια θεωρούνται χειρότερα κι απ’ αυτά των πιο καθυστερημένων χωρών της Αφρικής. Ιδού γιατί τα πανεπιστημιακά διπλώματα έχουν καταντήσει κουρελόχαρτα.
Ιδού γιατί οι νέοι μας βγαίνουν στην κοινωνία αγράμματοι και αστοιχείωτοι. Γιατί μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις! Να και η… διαπολιτισμική ανακοίνωση των καθηγητάδων της «γενιάς του Πολυτεχνείου», που παράγουν… κούτσουρα, και τα συμπεράσματα δικά σας:
«Εμείς, οι υπογράφοντες πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να απευθυνθούμε σε εσάς, ως τον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό, αλλά και σε κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενο πολίτη, και να εκφράσουμε τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας για τον απροκάλυπτο πλέον ρατσισμό και για τον υφέρποντα φασισμό που απειλούν να εισέλθουν και στην εκπαίδευση. Αφορμή μάς έδωσε το, όχι μοναδικό, αλλά πλέον πρόσφατο και πανελληνίως γνωστό περιστατικό στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, η νηπιαγωγός κινήθηκε στο πλαίσιο του επίσημου Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και στο πνεύμα της διαπολιτισμικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στηρίχθηκε και εφάρμοσε τη θεμελιώδη παιδαγωγική αρχή της ισότιμης αντιμετώπισης των μαθητών της, ανεξάρτητα από την πολιτισμική ή εθν(οτ)ική προέλευσή τους. Προσπάθησε να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν να σέβονται τόσο τον Εαυτό τους όσο τον διαφορετικό Άλλο, βασική ικανότητα και απαραίτητη προϋπόθεση για μια γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφόρων πολιτισμικών και κοινωνικών ομάδων.
Στο πλαίσιο μιας τέτοιας προσέγγισης, η ηθική και πρακτική αναγνώριση της ιδιαίτερης ταυτότητας (ατομικής, οικογενειακής, γλωσσικής κτλ.), των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων και ταλέντων του κάθε παιδιού αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η παροχή ευκαιριών σε κάθε παιδί να εκφράσει τα δικά του διαφορετικά βιώματα και να αξιοποιήσει το δικό του διαφορετικό πολιτισμικό κεφάλαιο μπορεί να συντελέσει στη δημιουργία κλίματος αποδοχής και να συμβάλει στην αύξηση των πιθανοτήτων για αυτοπραγμάτωση, για καλές σχολικές επιδόσεις και επιτυχή κοινωνική ένταξη» συνεχίζουν οι πανεπιστημιακοί.
Η πρακτική στο εν λόγω Νηπιαγωγείο, σε ένα περιβάλλον με παιδιά διαφορετικής εθνοπολιτισμικής προέλευσης, φαίνεται να κινήθηκε στο πλαίσιο μιας σύγχρονης παιδαγωγικής προσέγγισης… Θεωρούμε ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι τα αρμόδια θεσμικά πρόσωπα υποχώρησαν μπροστά σε αυτές τις απειλές και ενήργησαν εν θερμώ. Και δεν είναι αυτή η μόνη ανησυχία μας. Ανησυχούμε, επίσης, επειδή όσοι αγανάκτησαν, αντί να προσφύγουν στα αρμόδια θεσμικά όργανα για να προβάλουν το όποιο αίτημά τους, προσέφυγαν σε εξωθεσμικά κέντρα. Προπάντων, όμως, μας ανησυχεί που η Χρυσή Αυγή επιχειρεί να εισχωρήσει και στο χώρο της θεσμοθετημένης εκπαίδευσης, γεγονός απέναντι στο οποίο δεν πρέπει να υπάρξει καμιά ανοχή. Η πολιτεία οφείλει να κλείνει δυναμικά και συστηματικά το δρόμο σε κάθε αντιδημοκρατικό εγχείρημα. Καταδικάζουμε απερίφραστα τέτοιου είδους λογικές και πρακτικές και καλούμε τους υπεύθυνους φορείς της εκπαίδευσης, και προπάντων το Υπουργείο Παιδείας, τους γονείς και εν γένει τις εκπαιδευτικές κοινότητες να προστατέψουν και να διαφυλάξουν το δημοκρατικό χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου».
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου