6 Ιουν 2013

Δυστύχημα Μ113 (2)

m113_interior_1

Ανοικτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα για το δυστύχημα με ΤΟΜΠ Μ113 του 575 Τάγματος Πεζοναυτών χθες το πρωί που είχε σαν αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του στρατιώτη οδηγού του. Τη δεδομένη στιγμή και παρά τον τρόπο που δυστυχώς αντιμετωπίζονται τέτοια περιστατικά στην Ελλάδα με την μετατροπή των ΜΜΕ σε εμπειρογνώμονες και δικαστές, δεν μπορεί να αποκλειστεί καμιά πιθανότητα, ούτε φυσικά μπορεί να συνδεθεί με υφιστάμενες καταστάσεις (περικοπές, θητεία κλπ). Ούτε βέβαια και δηλώσεις ή συμπεράσματα όπως ότι «τα Μ113 βρίσκονται σε υπηρεσία για δεκαετίες στον ΕΣ και δεν ανατρέπονται εύκολα» μπορούν να ληφθούν σοβαρά, όταν η ανατροπή στην προκειμένη περίπτωση ήταν το αποτέλεσμα της πτώσης σε βάραθρο. Δυστυχώς σε τέτοιες πτώσεις... ο θανάσιμος τραυματισμός των επιβαινόντων σε τέτοιου είδους παλαιού τύπου ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ είναι πολύ συνηθισμένος καθώς τα μέσα παθητικής προστασίας (καθίσματα, ζώνες ασφαλείας) είναι πολύ περιορισμένα, αναποτελεσματικά ή και ανύπαρκτα. Αντίθετα σε πιο σύγχρονα οχήματα, οι γενικότερες ανάγκες προστασίας του προσωπικού μέσα στο διαμέρισμα μάχης/ μεταφοράς έχει οδηγήσει στην υιοθέτηση εκτεταμένων μέτρων που συμπεριλαμβάνουν ειδικά καθίσματα που παρέχουν υψηλή προστασία απορροφώντας την κινητική ενέργεια από πρόσκρουση (ή έκρηξη) με ζώνες ασφαλείας πολλαπλών σημείων. Αυτά λειτουργούν φυσικά προστατευτικά και στην περίπτωση τέτοιων περιστατικών όπως ανατροπή/ πτώση.
 
m113a2 driver seat 1
 

m113a2driver2 m113a2 driver seat
 
Η μηχανική βλάβη του οχήματος, ειδικά στο σύστημα μηχανοδήγησης και ελέγχου είναι μια από τις αιτίες όπου σε τέτοιες περιπτώσεις εστιάζεται η διερεύνηση του περιστατικού, σε συσχετισμό βέβαια και με την κατάσταση και την παλαιότητα καθώς και με την συντήρηση ή και το ιστορικό βλαβών του συγκεκριμένου M113 (ή χρόνιες βλάβες του τύπου αυτού ΤΟΜΠ γενικότερα). Να υπενθυμίσουμε ότι σε άλλο τραγικό περιστατικό πριν μερικά χρόνια με BMP-1, η κατάσταση του οχήματος ήταν η αιτία του δυστυχήματος.
Το ανθρώπινο λάθος είναι επίσης ένας από τους κυρίαρχους παράγοντες σε τέτοια περιστατικά, όπου επίσης εξετάζεται τόσο στο μεμονωμένο περιστατικό όσο και στις διαστάσεις της εκπαίδευση (στη συγκεκριμένη περίπτωση και γενικότερα). Η τελευταία έχει φυσικά και παραμέτρους που σχετίζονται με τον τρόπο και τα μέσα που υλοποιείται όσο φυσικά και με άλλα δεδομένα συμπεριλαμβανομένης και της εμπειρίας που μπορεί να αποκομιστεί από αυτή.
Διαμέρισμα μάχης Striker, όπου βέβαια η υποδομή προορίζεται κυρίως για την προστασία από νάρκες και αυτοσχέδιους μηχανισμούς αλλά προφανώς παρέχει και προστασία από τροχαία περιστατικά.

CFV 2 CVF 1
kerberos-hellas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου