Αναδημοσιεύουμε μερικές φωτογραφίες από την στατική επίδειξη όπλων και μέσων προσβολής στόχων εδάφους μετά την ολοκλήρωση των ασκήσεων Isik-2013 και Pence-2013 της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας που διεξήχθησαν στο Ικόνιο (έδρα της 3ης AJU) κατά το διάστημα 21ης Ιουνίου-3ης Ιουλίου 2013. Δεδομένου ότι υπάρχουν διάφορες φήμες -πολλές φορές αντικρουόμενες- για το οπλοστάσιο της τελευταίας, το φωτογραφικό αυτό υλικό είναι αρκετά διαφωτιστικό. Τα όπλα/υλικά που διακρίνονται είναι:
(πηγή φωτογραφιών: www.militaryphotos.net)
kerberos-hellas
![]() |
Εκτόξευση Harpy κατά την πρόσφατη άσκηση Pence-2013. |
- Βλήμα cruise SOM-A: Αυτή τη περίοδο πραγματοποιούνται οι τελικές δοκιμές αποδοχής και ξεκινά το στάδιο μαζικής παραγωγής του. Αρχικά πιστοποιήθηκε στα F-4ET/2020 Terminator και ακολούθως στα αναβαθμισμένα F-16. Μελλοντικά επιδιώκεται η πιστοποίησή του και στα F-35. Υπό ανάπτυξη βρίσκονται οι εκδόσεις SOM-B1 και SOM-B2.
- Βλήμα ανεμοπορίας AGM-154 JSOW: Η ειδοποίηση της DSCA προς το Κογκρέσο την 6/9/2005 έκανε λόγο για πώληση στην Τουρκία 50 AGM-154A1 (με κεφαλή BLU-111/B), 54 AGM-154C (με κεφαλή BROACH), 4 προπλάσματα εναέριας εκαπίδευσης, 3 δέσμια οχήματα πτήσης και 3 μονάδες εξομοίωσης.
- Βλήμα αέρος-εδάφους AGM-65G Maverick: Τα βλήματα αυτά αποκτήθηκαν την περίοδο 1993-1995, συνεπώς ανήκουν στην έκδοση "G1". Αν και αρχικά γινόταν λόγος για 274 βλήματα τελικά φαίνεται ότι αποκτήθηκαν μόνο 124. Σε υπηρεσία παραμένει και αδιευκρίνιστος αριθμός παλαιότερων βλήματων AGM-65B ενώ τα 100 αρχικά AGM-65A (εάν υφίστανται ακόμη) είναι μηδαμινής επιχειρησιακής αξίας.
- Βλήμα αέρος-εδάφους (stand off) Popeye-1: Αποκτήθηκαν από το Ισραήλ σε δύο παρτίδες των 46 και 54 αντίστοιχα (η πρώτη παραγγέλθηκε το 1999 και η δεύτερη το 2002). για χρήση αποκλειστικά από τα F-4ET/2020. Μαζί με τα βλήματα αποκτήθηκε και ανάλογος αριθμός ατρακτιδίων ζεύξης δεδομένων τύπου AN/ASW-55 (στις φωτογραφίες διακρίνεται δίπλα στο βλήμα).
- Βόμβα καθοδήγησης GPS GBU-38 JDAM με πυρήνα βόμβα γενικής χρήσης Mk.82 (αδρανής -μπλε χρώματος- στη φωτογραφία). Η ειδοποίηση της DSCA προς το Κογκρέσο την 8/9/2005 αναφερόταν μεταξύ άλλων σε 200 σύνολα καθοδήγησης GBU-38 JDAM και σε 4 σύνολα δοκιμών ολοκλήρωσης.
- Βόμβα καθοδήγησης GPS GBU-31B(V)1/B JDAM με διατρητική πολεμική κεφαλή BLU-109/B. Στην ειδοποίηση της 8/9/2005 προς το Κογκρέσο γίνεται λόγος για 200 σύνολα καθοδήγησης GBU-31 JDAM με 100 διατρητικές κεφαλές BLU-109/B. Προφανώς τα υπόλοιπα 100 σύνολα καθοδήγησης θα αξιοποιούσαν ως πυρήνες βόμβες γενικής χρήσης Mk.84 (έκδοση GBU-31A(V)1/B JDAM).
- Ομοιώματα βομβών καθοδήγησης GPS τύπου HGK, εγχώριας ανάπτυξης. Το πρώτο φέρει ως πυρήνα βόμβα γενικής χρήσης Mk.82, το δεύτερο βόμβα γενικής χρήσης Mk.84 και το άλλο την, επίσης εγχώριας ανάπτυξης, διατρητική βόμβα NEB. Τα όπλα αυτά έχουν ενταχθεί σε υπηρεσία και έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί επιχειρησιακά εναντόν Κούρδων μαχητών του PKK. Πρόκειται για τουρκικό αντίγραφο της αμερικανικής JDAM.
- Ομοίωμα βόμβας με σύλλογή πτερύγων ανεμοπορίας KGK-83 (για βόμβες Mk.83). Πρόκειται για άλλο ένα όπλο εγχώριας ανάπτυξης που σύντομα θα ενταχθεί σε υπηρεσία. Υπάρχει και η μικρότερη έκδοση KGK-82 (για βόμβες Mk.82). Πρόκειται για μια τουρκική εκδοχή του Longshot.
- Φονικό UAV καταστολής εχθρικής αεράμυνας τύπου Harpy. Την περίοδο 2001-2004 η Τουρκία παρέλαβε από το Ισραήλ 108 (102 κατ' άλλες πηγές) τέτοια αεροχήματα. Υπήρχε η πρόθεση απόκτησης άλλων 48 αεροχημάτων της νεότερης έκδοσης Harpy-2 (Harop), κάτι που τελικά δεν έγινε. Κατά την Pence-2013 πραγματοποιήθηκε βολή ενός Harpy σε συνεργασία με το τουρκικής ανάπτυξης UAV Anka, το οποίο παρείχε εικόνα του στόχου σε πραγματικό χρόνο για εξαγωγή δεδομένων τελικής ταυτοποίησης και στοχοποίησης. Η προηγούμενη καταγεγραμμένη εκπαιδευτική βολή τουρκικού Harpy είχε πραγματοποιηθεί το 2010 στα πλαίσια της άσκησης Anadolu Kartali-2010/1.
- Πυργίσκος ηλεκτροοπτικών τύπου AselFLIR-300T της τουρκικής Aselsan. Χρησιμοποιείται τόσο στα UAV Anka όσο και στα επιθετικά ελικόπτερα T-129 που εντάσσονται σε υπηρεσία αυτό το διάστημα. Ωστόσο το αυξημένο βάρος του συστήματος έχει προκαλέσει πολλά τεχνικά προβλήματα (και χρονικές καθυστερήσεις) και στα δύο αυτά προγράμματα. Η Aselsan πάντως προσφέρει το σύστημα και για χρήση από χερσαίες και ναυτικές πλατφόρμες, ενώ σε αυτό θα βασίζεται και το υπό ανάπτυξη ατρακτίδιο σκόπευσης AselPOD για την Τουρκική Αεροπορία
(πηγή φωτογραφιών: www.militaryphotos.net)
kerberos-hellas
Καλό θα ήταν να αναφέρετια η πηγή του άρθρου.
ΑπάντησηΔιαγραφή(http://hellarmforces2010.blogspot.gr/)