Στις 11 Νοεμβρίου, σε 7 ημέρες, πρόκειται να έχουμε την τελική εξέλιξη σχετικά με τις παραλαβές των ελικοπτέρων ΝΗ-90.
Eάν μέχρι τις 11 Νοεμβρίου η ελληνική
πλευρά δεν προχωρήσει στην επανέναρξη των παραλαβών τότε αυτομάτως
οδηγούμαστε σε ρήξη και τελική διακοπή της σύμβασης. Ακύρωση της
σύμβασης συνεπάγεται, διεθνή διαιτητικά δικαστήρια μεταξύ της
κατασκευάστριας εταιρείας η οποία θα κινηθεί νομικά εναντίων της
ελληνικής κυβέρνησης, απώλεια της προκαταβολής ύψους 114 εκατομμυρίων
ευρώ και τέλος ολική απώλεια 9 υπερσύγχρονων μεταφορικών ελικοπτέρων
ΝΗ-90. Πρόκειται για την πλέον...
τραγική κατάληξη που όλοι ευχόμαστε να
μην συμβεί. Θα είναι ένα ακόμα σοβαρό πλήγμα στον αμυντικό σχεδιασμό με
υπογραφή Πάνου Καμμένου. Το Ελληνικό Δημόσιο, που έχει αποπληρώσει
περίπου το 70% του συνολικού τιμήματος κι έχει παραλάβει τα 11
ελικόπτερα. Εξακολουθεί να υφίστανται ανάγκη «follow on support» των
ελικοπτέρων.
Τα σχέδια του ΥΠΕΘΑ Πάνου Καμμένου όπως αυτά κατατέθηκαν στην κατασκευάστρια εταιρεία είναι τα εξής:
- Επιστροφή όλων των ελικοπτέρων στην κατασκευάστρια εταιρεία και επιστροφή των χρημάτων που έχουν διατεθεί από την την κατασκευάστρια εταιρεία προς το ελληνικό δημόσιο. Δηλαδή, η κατασκευάστρια εταιρεία έχει και τα 20 ελληνικά μεταφορικά ελικόπτερα και επιστρέφει 650 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο. ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.
- Βοήθεια της κατασκευάστριας εταιρείας προς την ελληνικό δημόσιο να πουλήσει τα υπόλοιπα 9 σε τρίτες χώρες. ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.
- Με τα χρήματα της αρχικής προκαταβολής για την έναρξη του προγράμματος το 2002 υπογραφή σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης για τα υφίσταμενα 11 ελικόπτερα και παύση της απόκτησης των άλλων 9 τα οποία και θα πουληθούν από την εταιρεία σε νέους πελάτες. ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.
- Η κατασκευάστρια εταιρεία κρατά τα 9 ελικόπτερα (εκ των οποίων τα 3 είναι έτοιμα προς παράδοση και τα 6 σε τελικό στάδιο) και αντίστοιχα η ελληνική κυβέρνηση πουλά τα ελικόπτερα που ήδη έχει. Για να πουληθούν τα ελικόπτερα πρέπει να δοθεί άδεια εξαγωγής από την γαλλική κυβέρνηση, η οποία δεν φαίνεται να επιδιώκει βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.
Καμία από τις παραπάνω προτάσεις του
Καμμένου δεν υοθετήθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία. Το λογικό και
εφαρμόσιμο των παραπάνω προτάσεων του Καμμένου το αφήνουμε στην κρίση
σας. Πως θα πωληθούν τα ελικόπτερα που έχουν δεχθεί τέτοια δυσφήμηση των
επιχειρησιακών τους δυνατοτήτων; Υπενθυμίζεται ότι έχει ζητηθεί
γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την προμήθεια των
ελικοπτέρων ΝΗ-90, προκειμένου να ελεγχθεί όχι μόνο η συνέχιση της
παραλαβής τους αλλά και η νομιμότητα της ίδιας της σύμβασης. Το Νομικό
Συμβούλιο του Κράτους απέρριψε τους όλους ισχυρισμούς Καμμένου. Το
σίριαλ μεταξύ Καμμένου και κατασκευάστριας εταιρείας μας θυμίζει την
υπόθεση των υποβρυχίων "214". Παρά τα όποια αρχικά τους προβλήματα λόγω
καινούργιας σχεδίασης είναι τα καλύτερα μη πυρονοκίνητα υποβρύχια
διεθνώς. Όπως και τότε έτσι και τώρα η πολιτική ηγεσία απαξιώνει σκόπιμα
το εκάστοτε οπλικό σύστημα. Τότε ήταν τα "214" και ο Μεϊμαράκης και
σήμερα τα ελικόπτερα ΝΗ90 και ο Καμμένος.
Επίσης, αξίζει να τονιστεί πως η έλευση
των μεταχειρισμένων βαρέων ελικοπτέρων από τις ΗΠΑ που αναμένεται δεν
πρόκειται να καλύψει το κενό για μεσαίου τύπου ελικόπτερα, πιο ευέλικτα
και κατάλληλα για ειδικές επιχειρήσεις όπως είναι τα ΝΗ-90. Λύσεις του
τύπου "απόκτηση μεταχειρισμένων" Blackhawk από τις ΗΠΑ δεν δύναται να
θεωρούνται πάνακεια. Πρώτον, γιατί ούτε αυτά είναι εντελώς δωρεάν όπως
πολλοί τα παρουσιάζουν, δεύτερον γιατί τα UH-60A με τα ΝΗ-90 τεχνολογικά
είναι η μέρα με την νύχτα, τρίτον γιατί άλλο καινούργιο υλικό και άλλο
μεταχειρισμένο με τα κρυφά κόστη που αυτό έχει λόγω παλαιότερης
καταπόνησης, τέταρτον διότι τα ελικόπτερα ΝΗ90 ήδη τα έχουμε πληρώσει
από τη στιγμή που έχει πληρωθεί το 70% του συνολικού τιμήματος και θα
ήταν τραγικό λάθος να δοθούν αντί πινακίου φακής με την δύσφημηση που
έχουν δεχθεί.
πηγη
kerberos-hellas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου