Iδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η χθεσινή συνάντηση του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχου (Ι) Χρήστου Χριστοδούλου προς τους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας μεταξύ των οποίων και της ιστοσελίδας defencenews.gr αφού εξήχθησαν πολλά συμπεράσματα αναφορικά με τα εξοπλιστικά προγράμματα της Π.Α.
Τα κύρια σημεία της τοποθέτησης του Αρχηγού είναι τα ακόλουθα:
- Αναφορικά με την προοπτική απόκτησης αεροσκαφών 5ης γενιάς F-35. Ξεκαθάρισε, πως η Π.Α έχει εκδηλώσει σαφές ενδιαφέρον προς το συγκεκριμένο μαχητικό με ξεκάθαρο προβάδισμα σε σχέση με τις υπόλοιπες δυνητικά επιλογές. Σημείωσε, πως το F-35 εισάγει τη Π.Α στον κόσμο των μαχητικών αεροσκαφών 5ης γενιάς ενώ δήλωσε πως το F-35 καλύπτει τους ρόλους και τις ανάγκες για τους οποίους το χρειάζεται η Π.Α. Η προοπτική της Π.Α είναι η προμήθεια μιας μοίρας με τις συζητήσεις να κυμαίνονται από 20 έως 24 αεροσκάφη. Επιπροσθέτως, η είσοδος της Π.Α στο F-35 προϋποθέτει τη φάση του «Studies & Analysis F-35 case». Κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί. Πρόκειται να λάβει χώρα τα επόμενα 1 με 2 έτη. Ως εκ τούτων, η είσοδος του F-35 στη Π.Α κυμαίνεται περί το 2022 ή 2023. Σημειωτέον, ότι τα επόμενα 7 χρόνια τα όσα F-35 παράγονται θα δίνονται στις χώρες που προηγούνται αφού έχουν υπογράψει πρώτες τα σχετικά συμβόλαια. Η τιμή του αεροσκάφους μαζί με κινητήρα, κάσκα πιλότου και ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας και σουίτας ηλεκτρονικού πολέμου θα κυμαίνεται περί τα 85 με 90 εκατομμύρια δολάρια έκαστο.
- Ήδη έγινε το πρώτο βήμα για τον εκσυγχρονισμό των F-16. Η αποστολή της LoR συνεπάγεται την υπογραφή της LoA με την οποία θα συγκεκριμενοποιούνται ποια Block θα εκσυγχρονιστούν καθώς και το ύψος του εκσυγχρονισμού. Η υπογραφή της LoA διαφαίνεται περί τα τέλη του 2017 η οποία μαζί με την πρώτη προκαταβολή σηματοδοτούν πως τα πρώτα F-16 θα μπορούν να εισέρχονται στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ για εκσυγχρονισμό εντός του 2018 ή το αργότερο αρχές του 2019. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στο γεγονός της μεγάλης καθυστέρησης στο πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού αφού όπως ανέφερε θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει εδώ και 3-4 χρόνια.
- Τα μαχητικά Mirage 2000 EGM/ BGM δεν πρόκειται για εκσυγχρονιστούν. Το τίμημα είναι υπερβολικά μεγάλο για τόσα λίγα αεροσκάφη. Ήδη το defencenews από τις 21 Σεπτεμβρίου 2016 με άρθρο του με τίτλο: "Τίτλοι τέλους για τον εκσυγχρονισμό των Mirage 2000" είχε αναφέρει πως το πρόγραμμα παραμπέπεται στις καλένδες. Το συνολικό τίμημα για 17 αεροσκάφη ανέρχεται στα 981 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 57,7 εκατομμύρια ευρώ ανά αεροσκάφος. Τιμή που καταργεί την σχέση κόστος / όφελος.
- Δεν τίθεται ζήτημα απόκτησης πυραυλικού συστήματος S-400 ή εκσυγχρονισμού των S-300 PMU1 όπως πολλά ΜΜΕ ανέφεραν. Αυτό που τονίστηκε ήταν η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των συστοιχιών S-300 PMU1 και η σύμβαση εν συνεχεία τεχνικής υποστήριξης.
- Δεν ειπώθηκε το οτιδήποτε για το κενό που θα δημιουργήσει η απόσυρση των F-4 καθώς και των Mirage 2000 τα επόμενα χρόνια. Αδιαμφισβήτητα, οι οροφές αεροσκαφών της Π.Α θα μειωθούν αναγκαστικά. Ούτε υπάρχει κάποιο νεότερο σύμφωνα με τον Α/ΓΕΑ σχετικά με την απόκτηση μεταχειρισμένων αεροσκαφών.
- Για το θέμα της εκπαίδευσης: η Καλαμάτα όπου βρίσκεται η 120 ΠΕΑ θα αναβαθμιστεί αφού θα πραγματοποιούνται κοινές συνεκπαιδεύσεις μεταξύ Ελλήνων και Ιταλών ιπταμένων στο αεροσκάφος M-346 Master. Το σχέδιο του ΓΕΑ είναι κοινές συνεκπαιδεύσεις στο αρχικό στάδιο με τα ελληνικά T-6 Texan II ενώ στο προκεχωρημένο με τα Ιταλικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου