13 Απρ 2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΠΑΡΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟ...


ΠΑΡΑΘΕΣΗ   ΑΡΘΡΟΥ 1 ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4682/2020 «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και
περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού» ΜΕ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΕΣ  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ
ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ 2019 ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ ΠΛΗΝ  ΕΝΟΣ!

ΟΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΙ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΝΟΜΩΝ,
ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΚΡΙΝΟΥΝ ΟΙ ΥΓΙΟΙΝΟΜΙΚΟΥ !!!!!!!!!!!!


Άρθρο πρώτο

Μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διάδοσης
της νόσου

"ΠΑΡ.2. Τα μέτρα αυτά συνίστανται:

(α) στην υποχρεωτική υποβολή σε κλινικό και εργαστηριακό ιατρικό έλεγχο,
υγειονομική παρακολούθηση, εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή και νοσηλεία
προσώπων, για τα οποία υπάρχουν εύλογες υπόνοιες ότι μπορεί να
μεταδώσουν άμεσα ή έμμεσα τη νόσο,

(β) στην επιβολή κλινικών και εργαστηριακών ιατρικών ελέγχων, καθώς και
μέτρων προληπτικής υγειονομικής παρακολούθησης, εμβολιασμού,
φαρμακευτικής αγωγής και προληπτικής νοσηλείας προσώπων που προέρχονται
από περιοχές όπου έχει παρατηρηθεί μεγάλη διάδοση της νόσου,"
.......
(ε) στον προσωρινό περιορισμό προσώπων των περιπτώσεων (α) και (β) υπό
συνθήκες που αποτρέπουν την επαφή με τρίτα πρόσωπα, από την οποία θα
μπορούσε να προκληθεί μετάδοση της νόσου. Το μέτρο του προσωρινού
περιορισμού δύναται να υλοποιείται σε κατάλληλο χώρο νοσοκομείου,
υγειονομικής δομής, θεραπευτικού ιδρύματος, σε κατάλληλες δημόσιες ή
ιδιωτικές εγκαταστάσεις προσωρινής διαμονής, ή και κατ’ οίκον, ανάλογα
με την απόφαση του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου,
....
(η) στην προσωρινή επιβολή μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας μέσων
μεταφοράς εντός της επικράτειας,
.....
ΠΑΡ.3. Η εκτέλεση των μέτρων των περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ της
προηγούμενης παραγράφου γίνεται από ιατρικό, νοσηλευτικό ή υγειονομικό
προσωπικό σε κατάλληλους χώρους ή καταστήματα και τα μέτρα
περιορίζονται, κατά το περιεχόμενο και κατά τη διάρκειά τους, στο μέτρο
που είναι απολύτως αναγκαίο για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσεως για την
κατάσταση της υγείας των προσώπων στα οποία επιβάλλονται, τη λήψη των
κατάλληλων προληπτικών ή θεραπευτικών μέτρων και την αποτροπή του
κινδύνου μετάδοσης της νόσου. "



ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΑΖΗΣ





ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ WORD ΚΑΙ ΝΟΜΟΣ      Άρθρο 1 - Νόμος 4682/2020 (ΦΕΚ 76
Α΄ -  3 Απριλίου 2021) ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ PDF

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ ΦΕΚ 76 Α΄ -  3 Απριλίου 2021
Άρθρο 1 - Νόμος 4682/2020 - Κύρωση της από 25.2.2020 Πράξης Νομοθετικού
Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης
κορωνοϊού»
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:
03/04/2020
Επόμενο
Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως, η από 25.2.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου
«Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού»,
που δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμ. 42 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως
(τ.Α΄) και έχει ως εξής:
«ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Την παράγραφο 1 του άρθρου 44, σε συνδυασμό προς την παράγραφο 5 του
άρθρου 5, την παράγραφο 3 του άρθρου 18 και την παράγραφο 3 του άρθρου
21 του Συντάγματος.
2. Την εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπισθούν οι άμεσοι κίνδυνοι
από την εμφάνιση και διάδοση κορωνοϊού.
3. Τη σχετική πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίζουμε:
Άρθρο πρώτο
Μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διάδοσης
της νόσου
1. Προς τον σκοπό της αποφυγής κινδύνου εμφάνισης ή και διάδοσης
κορωνοϊού που ενδέχεται να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία,
μπορεί να επιβάλλονται μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης,
καθώς και περιορισμού της διάδοσης της νόσου.
2. Τα μέτρα αυτά συνίστανται:
(α) στην υποχρεωτική υποβολή σε κλινικό και εργαστηριακό ιατρικό έλεγχο,
υγειονομική παρακολούθηση, εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή και νοσηλεία
προσώπων, για τα οποία υπάρχουν εύλογες υπόνοιες ότι μπορεί να
μεταδώσουν άμεσα ή έμμεσα τη νόσο,
(β) στην επιβολή κλινικών και εργαστηριακών ιατρικών ελέγχων, καθώς και
μέτρων προληπτικής υγειονομικής παρακολούθησης, εμβολιασμού,
φαρμακευτικής αγωγής και προληπτικής νοσηλείας προσώπων που προέρχονται
από περιοχές όπου έχει παρατηρηθεί μεγάλη διάδοση της νόσου,
(γ) στην επιβολή προληπτικών ελέγχων υγειονομικής φύσεως και κλινικών ή
εργαστηριακών ελέγχων σε όλα ή επιμέρους σημεία εισόδου και εξόδου από
τη χώρα μέσω αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών ή και οδικών
συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου,
(δ) στον προσωρινό περιορισμό, εν όλω  ή εν μέρει, των αεροπορικών,
θαλάσσιων, σιδηροδρομικών ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης
διάδοσης της νόσου,
(ε) στον προσωρινό περιορισμό προσώπων των περιπτώσεων (α) και (β) υπό
συνθήκες που αποτρέπουν την επαφή με τρίτα πρόσωπα, από την οποία θα
μπορούσε να προκληθεί μετάδοση της νόσου. Το μέτρο του προσωρινού
περιορισμού δύναται να υλοποιείται σε κατάλληλο χώρο νοσοκομείου,
υγειονομικής δομής, θεραπευτικού ιδρύματος, σε κατάλληλες δημόσιες ή
ιδιωτικές εγκαταστάσεις προσωρινής διαμονής, ή και κατ’ οίκον, ανάλογα
με την απόφαση του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου,
(στ) στην προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας σχολικών μονάδων και
πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και
ιδιωτικών, κάθε τύπου και βαθμού, χώρων θρησκευτικής λατρείας, καθώς και
στην προσωρινή απαγόρευση και αναστολή μετακινήσεων για οποιονδήποτε
λόγο του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού και μαθητών, σπουδαστών,
φοιτητών οποιωνδήποτε εκ των ανωτέρω σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών
δομών, φορέων και ιδρυμάτων,
(ζ) στην προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας θεάτρων, κινηματογράφων,
χώρων αθλητικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, αρχαιολογικών χώρων και
μουσείων, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ιδιωτικών
επιχειρήσεων, δημόσιων υπηρεσιών και οργανισμών, καθώς και γενικά χώρων
συνάθροισης κοινού,
(η) στην προσωρινή επιβολή μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας μέσων
μεταφοράς εντός της επικράτειας,
(θ) στην προσωρινή επιβολή περιορισμού κατ’ οίκον σε ομάδες προσώπων
προς αποφυγή ενεργειών που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη διάδοση της
νόσου. Το μέτρο του προσωρινού περιορισμού ευρύτερων ομάδων προσώπων
δύναται να προσδιορίζεται με αναφορά σε συγκεκριμένες γεωγραφικές
περιοχές. Στα πρόσωπα της περίπτωσης αυτής δύνανται να επιβάλλονται και
τα υπό περιπτώσεις (α) και (β) μέτρα. Κατά την επιβολή των μέτρων
επιλέγεται από τα αρμόδια όργανα το ηπιότερο δυνατό για την εκπλήρωση
του σκοπού του, υπό το πρίσμα της συνταγματικής αρχής της
αναλογικότητας.
3. Η εκτέλεση των μέτρων των περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ της προηγούμενης
παραγράφου γίνεται από ιατρικό, νοσηλευτικό ή υγειονομικό προσωπικό σε
κατάλληλους χώρους ή καταστήματα και τα μέτρα περιορίζονται, κατά το
περιεχόμενο και κατά τη διάρκειά τους, στο μέτρο που είναι απολύτως
αναγκαίο για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσεως για την κατάσταση της υγείας
των προσώπων στα οποία επιβάλλονται, τη λήψη των κατάλληλων προληπτικών
ή θεραπευτικών μέτρων και την αποτροπή του κινδύνου μετάδοσης της νόσου.
Οι δαπάνες λήψης των ίδιων μέτρων βαρύνουν τον οικείο ασφαλιστικό
οργανισμό και αν δεν υπάρχει τέτοιος, εφαρμόζεται η νομοθεσία για την
κάλυψη των ανασφάλιστων.
4. Τα μέτρα της παραγράφου 3 του παρόντος επιβάλλονται και
εξειδικεύονται ανά περίπτωση, δυνάμει απόφασης:
α) του Υπουργού Υγείας για τα μέτρα των περιπτώσεων (α) και (β) μετά από
γνώμη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ),
β) του Υπουργού Υγείας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών
Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα
μέτρα των περιπτώσεων (γ) και (δ) μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής
προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID19,
γ) του Υπουργού Υγείας για το μέτρο της περίπτωσης (ε) μετά από εισήγηση
του ΕΟΔΥ, στην περίπτωση της επιβολής προσωρινού περιορισμού μεμονωμένων
προσώπων, ή μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας
Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID19 σε κάθε άλλη περίπτωση,
δ) των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας για την επιβολή του
μέτρου της περίπτωσης (στ) μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής
προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID19. Με την ίδια
απόφαση ορίζεται και κάθε συναφής και αναγκαία πρόβλεψη για ζητήματα
διαχείρισης απουσιών, προθεσμιών, εξετάσεων, υποχρεώσεων υποβολής
συναφών δηλώσεων και λοιπών ζητημάτων των φορέων και νομικών προσώπων
που τίθενται σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας,
ε) των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών και των κατά
περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και
Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών και Μεταφορών
και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από γνώμη της Εθνικής
Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID19,
για την επιβολή των μέτρων των περιπτώσεων (ζ) και (η),
στ) των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του
Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Εσωτερικών, μετά
από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι
του κορωνοϊού COVID19, για την επιβολή των μέτρων της περίπτωσης (θ).
Καθεμία εκ των ανωτέρω αποφάσεων εκτός από το επιβαλλόμενο μέτρο, πρέπει
να αναφέρει ρητά τη συγκεκριμένη ανάγκη δημόσιας υγείας που επιβάλλει τη
λήψη του και να ορίζει τη διάρκεια ισχύος του, τα όργανα επιβολής του,
τυχόν χώρους και καταστήματα υλοποίησης, τον τρόπο γνωστοποίησής της,
καθώς και κάθε σχετική και αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίησή της.
Στις ίδιες αποφάσεις δύναται να ορίζεται και κάθε συναφής και αναγκαία
πρόβλεψη και ρύθμιση για το σύνολο των θεμάτων διαχείρισης υποχρεώσεων
των φορέων ή και φυσικών προσώπων που τίθενται, αντιστοίχως, σε καθεστώς
προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας ή προσωρινού περιορισμού, όπως
ρυθμίσεις για την αναστολή προθεσμιών υπόχρεων, για τυχόν μερική ή πλήρη
αναστολή εργασιακών υποχρεώσεων, αναστολή υποχρεώσεων έναντι τρίτων και
κάθε συναφές ζήτημα. Με όμοιες αποφάσεις δύναται να αποφασίζεται
παράταση της ισχύος των επιβαλλόμενων μέτρων.
Οι αποφάσεις επιβολής των ανωτέρω μέτρων ισχύουν από την υπογραφή τους
και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τηρουμένων πάντως των
κείμενων διατάξεων περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
5. Κάθε πρόσωπο που θίγεται από τα μέτρα του παρόντος άρθρου έχει
δικαίωμα να υποβάλει ενώπιον του Προέδρου του Διοικητικού Πρωτοδικείου
της περιφέρειας, όπου λαμβάνεται το μέτρο, αντιρρήσεις κατά του μέτρου.
Η εκδίκαση των αντιρρήσεων γίνεται με ή χωρίς την παρουσία του
αντιλέγοντος, εφόσον αυτός τελεί υπό περιορισμό, ο οποίος μπορεί να
εκπροσωπείται από δικηγόρο ή άλλο πρόσωπο. Ο Πρόεδρος αποφαίνεται
αμετάκλητα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του Κώδικα
Διοικητικής Δικονομίας. Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης δύναται να
ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα για την εφαρμογή της παρούσας
παραγράφου.
6. Όποιος δεν συμμορφώνεται με τα μέτρα του παρόντος άρθρου τιμωρείται
με φυλάκιση έως δύο (2) ετών, εκτός αν η πράξη τιμωρείται βαρύτερα με
άλλη διάταξη.
Άρθρο δεύτερο
Ζητήματα προσωπικού
1. Ο Γενικός Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας δύναται να μετακινεί για
χρονικό διάστημα ενός (1) μηνός, με δυνατότητα παράτασης έως και τρεις
(3) μήνες ακόμη, ιατρικό, νοσηλευτικό και πάσης φύσεως βοηθητικό
προσωπικό των νοσηλευτικών ιδρυμάτων αρμοδιότητάς του από νοσοκομεία,
κέντρα υγείας ή υγειονομικούς φορείς μη πληττόμενων περιοχών σε
πληττόμενες περιοχές από τη διάδοση του κορωνοϊού προς τον σκοπό
προστασίας της δημόσιας υγείας. Ο Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Άμεσης
Βοήθειας (ΕΚΑΒ) δύναται να μετακινεί για χρονικό διάστημα ενός (1)
μηνός, με δυνατότητα παράτασης έως και τρεις (3) μήνες ακόμη, προσωπικό
του ΕΚΑΒ από παραρτήματα του ΕΚΑΒ μη πληττόμενων περιοχών σε πληττόμενες
περιοχές από τη διάδοση της ασθένειας προς τον σκοπό προστασίας της
δημόσιας υγείας. Τυχόν μη συμμόρφωση με το περιεχόμενο της απόφασης
μετακίνησης του ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού
ή του προσωπικού του ΕΚΑΒ συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα που επισύρει κατ’
ελάχιστον την ποινή της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 109
του ν. 3528/2007 (Α΄ 26). Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υπηρεσιών
Υγείας δύναται να εντάσσεται στο δυναμικό της πρωτοβάθμιας φροντίδας
υγείας, των νοσοκομείων, καθώς και κάθε οργανικής μονάδας του Εθνικού
Συστήματος Υγείας εν γένει, εθελοντικό ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό
βοηθητικό προσωπικό και να του ανατίθενται καθήκοντα για ορισμένο
χρονικό διάστημα για την καταπολέμηση της έκτακτης ανάγκης δημόσιας
υγείας.
2. Για την αποτροπή εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού, ο ΕΟΔΥ
δύναται, κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων διατάξεων πρόσληψης
προσωπικού, να προσλαμβάνει για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων (4) μηνών
ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό βοηθητικό προσωπικό κατά παρέκκλιση των
κείμενων διατάξεων επιλογής προσωπικού, συμπεριλαμβανομένης και της ΠΥΣ
33/2006 (Α΄ 280). Τα ελάχιστα αναγκαία προσόντα για την πρόσληψη του
προσωπικού ορίζονται στην πρόσκληση που αναρτάται στις ιστοσελίδες του
ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υγείας και συμπεριλαμβάνουν αποκλειστικά το
πτυχίο και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος των αιτούντων, όπου αυτά
απαιτούνται. Η πρόσληψη διενεργείται κατά την έκταση των οριζόμενων ανά
περίπτωση στην πρόσκληση ή σε τυχόν συμπληρωματική πρόσκληση αναγκών, με
μοναδικό κριτήριο την αύξουσα σειρά της αίτησης.
Άρθρο τρίτο
Ζητήματα δημοσίων συμβάσεων
1. Για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση της
παρούσας και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης
και διάδοσης κορωνοϊού, η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ινστιτούτο
Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε.» δύναται, κατά παρέκκλιση
όλων των κείμενων εθνικών διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, να
απευθύνει πρόσκληση για απευθείας αγορά υγειονομικού υλικού, ατομικών
μέτρων προστασίας και φαρμάκων προς τον σκοπό της κάλυψης της έκτακτης
ανάγκης προστασίας της δημόσιας υγείας. Η πρόσκληση αναρτάται στην
ιστοσελίδα της εταιρείας για χρονικό διάστημα τριών (3) ημερών και
δύναται να απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση πώλησης και διάθεσης
υγειονομικού υλικού και φαρμάκων. Η σύμβαση συνάπτεται με μοναδικά
κριτήρια τη χαμηλότερη προσφορά και την επίτευξη αγοράς ικανών ποσοτήτων
για την αντιμετώπιση των έκτακτων υγειονομικών αναγκών.
2. Για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4) μηνών από τη δημοσίευση της
παρούσας και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης
και διάδοσης κορωνοϊού, διαδικασίες έκτακτης προμήθειας κάθε αναγκαίου
υγειονομικού υλικού, πάσης φύσεως φαρμάκων, κάθε ενδεδειγμένου μέσου
ατομικής ή συλλογικής προστασίας από τη διάδοση του κορωνοϊού μπορούν να
διενεργούνται από οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή αρμοδιότητας ή εποπτείας
του Υπουργείου Υγείας ή να ανατίθενται από οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή
αρμοδιότητας ή εποπτείας του Υπουργείου Υγείας στην Εθνική Κεντρική Αρχή
Προμηθειών Υγείας (ΕΚΑΠΥ) κατά παρέκκλιση όλων των κείμενων εθνικών
διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων. Η ΕΚΑΠΥ ή η οποιαδήποτε αναθέτουσα
αρχή αρμοδιότητας ή εποπτείας του Υπουργείου Υγείας απευθύνει πρόσκληση
για απευθείας αγορά υγειονομικού υλικού, ατομικών μέτρων προστασίας και
φαρμάκων προς τον σκοπό της κάλυψης της ανωτέρω έκτακτης ανάγκης. Η
πρόσκληση αναρτάται μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου για χρονικό
διάστημα τριών (3) ημερών και δύναται να απευθύνεται σε κάθε επιχείρηση
πώλησης και διάθεσης υγειονομικού υλικού και φαρμάκων. Η σύμβαση
συνάπτεται με μοναδικά κριτήρια τη χαμηλότερη προσφορά και την επίτευξη
αγοράς ικανών ποσοτήτων για την αντιμετώπιση των έκτακτων υγειονομικών
αναγκών.
Άρθρο τέταρτο
Ζητήματα αναγκαστικής διάθεσης χώρων Για χρονικό διάστημα τεσσάρων (4)
μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας και εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται
άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διάδοσης κορωνοϊού, δύναται να
διατάσσεται, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας, η
αναγκαστική διάθεση στο δημόσιο για κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας
κλινών ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών, κλινών Μονάδων Εντατικής
Θεραπείας (ΜΕΘ), ξενοδοχείων, ιδιωτικών χώρων παροχής υπηρεσιών
στέγασης, άλλων δημόσιων ιδιοκτησιών ή ιδιοκτησιών νομικών προσώπων
δημοσίου δικαίου για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας που
συνδέονται με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, εφόσον αυτές δεν μπορούν
να αντιμετωπισθούν με διαφορετικό τρόπο. Με την ανωτέρω απόφαση
ορίζονται οι συγκεκριμένες ανάγκες δημόσιας υγείας, οι δεσμευόμενες
ποσότητες υλικών και εγκαταστάσεων, ο χρόνος δέσμευσης, ο τρόπος
αποζημίωσης των αναγκαστικά διατιθέμενων προς χρήση για τη δημόσια υγεία
υλικών ή και εγκαταστάσεων, καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την
εφαρμογή του παρόντος.
Άρθρο πέμπτο
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση Υπουργείου Υγείας Με κοινή απόφαση των
Υπουργών Οικονομικών και Υγείας ορίζεται έκτακτη οικονομική ενίσχυση
προς το Υπουργείο Υγείας για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών πρόσληψης
ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού, αγοράς υλικών
και μέτρων προστασίας από τον κορωνοϊό. Το ποσό της έκτακτης ενίσχυσης
κατανέμεται στους επιμέρους φορείς υλοποίησης αρμοδιότητας του
Υπουργείου Υγείας με απόφαση του Υπουργού Υγείας.
Άρθρο έκτο
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας, η οποία θα κυρωθεί νομοθετικά κατά το άρθρο 44
παράγραφος 1 του Συντάγματος, αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εκτός αν άλλως ορίζεται στις επιμέρους
διατάξεις της.

Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2020
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πρωθυπουργός
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ,
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ,
ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ,
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ,
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ,
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ,
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ,
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ,
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ,
ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ,
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ,
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ,
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ,
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ,
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ,
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ,
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ,
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ,
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ».


ΈΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ:


Την παράγραφο 1 του άρθρου 44, σε συνδυασμό προς την παράγραφο 5 του
άρθρου 5, την παράγραφο 3 του άρθρου 18 και την παράγραφο 3 του άρθρου
21 του Συντάγματος.

Άρθρο 44 ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ/2019

1.Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης
ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί, ύστερα από πρόταση του Yπουργικού
Συμβουλίου, να εκδίδει πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Oι πράξεις
αυτές υποβάλλονται στη Bουλή για κύρωση σύμφωνα με τις διατάξεις του
άρθρου 72 παράγραφος 1, μέσα σε σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή
μέσα σε σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της Bουλής σε σύνοδο. Aν δεν
υποβληθούν στη Bουλή μέσα στις προαναφερόμενες προθεσμίες ή αν δεν
εγκριθούν από αυτή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να
ισχύουν στο εξής.
*2. O Πρόεδρος της Δημοκρατίας προκηρύσσει με διάταγμα δημοψήφισμα για
κρίσιμα εθνικά θέματα, ύστερα από απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας του
όλου αριθμού των βουλευτών, που λαμβάνεται με πρόταση του Yπουργικού
Συμβουλίου.
Δημοψήφισμα προκηρύσσεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με διάταγμα
και για ψηφισμένα νομοσχέδια που ρυθμίζουν σοβαρό κοινωνικό ζήτημα,
εκτός από τα δημοσιονομικά, εφόσον αυτό αποφασιστεί από τα τρία πέμπτα
του συνόλου των βουλευτών, ύστερα από πρόταση των δύο πέμπτων του
συνόλου και όπως ορίζουν ο Kανονισμός της Bουλής και νόμος για την
εφαρμογή της παραγράφου αυτής. Δεν εισάγονται κατά την ίδια περίοδο της
Bουλής περισσότερες από δύο προτάσεις δημοψηφίσματος για νομοσχέδιο.
Aν νομοσχέδιο υπερψηφιστεί, η προθεσμία του άρθρου 42 παράγραφος 1
αρχίζει από τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος.
*3.O Πρόεδρος της Δημοκρατίας σε εντελώς εξαιρετικές περιστάσεις μπορεί
να απευθύνει προς το Λαό διαγγέλματα, μετά από σύμφωνη γνώμη του
Προέδρου της Kυβέρνησης. Τα διαγγέλματα προσυπογράφονται από τον
Πρωθυπουργό και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Kυβερνήσεως.

Άρθρο 5 ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ/2019

1.Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και
να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας,
εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το
Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.

2.Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη

προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση
εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων.
Εξαιρέσεις επιτρέπονται στις περιπτώσεις που προβλέπει το διεθνές
δίκαιο.
Aπαγορεύεται η έκδοση αλλοδαπού που διώκεται για τη δράση του υπέρ της
ελευθερίας.

3.H προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Kανένας δεν καταδιώκεται ούτε

συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο
περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος.

**4. Απαγορεύονται ατομικά διοικητικά μέτρα που περιορίζουν σε

οποιονδήποτε Έλληνα την ελεύθερη κίνηση ή εγκατάσταση στη Χώρα, καθώς
και την ελεύθερη έξοδο και είσοδο σ’ αυτήν. Τέτοιου περιεχομένου
περιοριστικά μέτρα είναι δυνατόν να επιβληθούν μόνο ως παρεπόμενη ποινή
με απόφαση ποινικού δικαστηρίου, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ανάγκης και
μόνο για την πρόληψη αξιόποινων πράξεων, όπως νόμος ορίζει.
Ερμηνευτική δήλωση: Στην απαγόρευση της παραγράφου 4 δεν περιλαμβάνεται
η απαγόρευση της εξόδου με πράξη του εισαγγελέα, εξαιτίας ποινικής
δίωξης, ούτε η λήψη μέτρων που επιβάλλονται για την προστασία της
δημόσιας υγείας ή της υγείας ασθενών, όπως νόμος ορίζει.
**5. Καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας και της γενετικής
του ταυτότητας.  Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία κάθε προσώπου
έναντι των βιοϊατρικών παρεμβάσεων.


Άρθρο 18 ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ/2019

1.Ειδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με την ιδιοκτησία και τη διάθεση
των μεταλλείων, ορυχείων, σπηλαίων, αρχαιολογικών χώρων και θησαυρών,
ιαματικών, ρεόντων και υπόγειων υδάτων και γενικά του υπόγειου πλούτου.
2.Mε νόμο ρυθμίζονται τα σχετικά με την ιδιοκτησία, την εκμετάλλευση και
διαχείριση των λιμνοθαλασσών και των μεγάλων λιμνών, καθώς και τα
σχετικά με τη διάθεση γενικά των εκτάσεων που προκύπτουν από αποξήρανσή
τους.
3.Ειδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με τις επιτάξεις για τις ανάγκες
των ενόπλων δυνάμεων σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης, ή για τη
θεραπεία άμεσης κοινωνικής ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη
δημόσια τάξη ή υγεία.
4.Επιτρέπεται, σύμφωνα με τη διαδικασία που καθορίζει ειδικός νόμος, ο
αναδασμός αγροτικών εκτάσεων για την επωφελέστερη εκμετάλλευση του
εδάφους, καθώς και η λήψη μέτρων για την αποφυγή της υπέρμετρης
κατάτμησης ή για διευκόλυνση της ανασυγκρότησης της κατατμημένης μικρής
αγροτικής ιδιοκτησίας.
5.Εκτός από τις περιπτώσεις που προβλέπονται στις προηγούμενες
παραγράφους, μπορεί να προβλεφθεί με νόμο και κάθε άλλη στέρηση της
ελεύθερης χρήσης και κάρπωσης της ιδιοκτησίας που απαιτείται από
ιδιαίτερες περιστάσεις. Nόμος ορίζει τον υπόχρεο και τη διαδικασία
καταβολής στο δικαιούχο του ανταλλάγματος της χρήσης ή κάρπωσης, το
οποίο πρέπει να ανταποκρίνεται στις υφιστάμενες κάθε φορά συνθήκες.
Mέτρα που επιβλήθηκαν με την εφαρμογή της παραγράφου αυτής αίρονται
αμέσως μόλις εκλείψουν οι ιδιαίτεροι λόγοι που τα προκάλεσαν. Σε
περίπτωση αδικαιολόγητης παράτασης των μέτρων αποφασίζει για την άρση
τους, κατά κατηγορίες περιπτώσεων, το Συμβούλιο της Επικρατείας, ύστερα
από αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον.
6.Mε νόμο μπορεί να ρυθμίζονται τα σχετικά με τη διάθεση εγκαταλειμμένων
εκτάσεων για την αξιοποίησή τους υπέρ της εθνικής οικονομίας και
αποκατάσταση ακτημόνων. Mε τον ίδιο νόμο ορίζονται και τα σχετικά με τη
μερική ή ολική αποζημίωση των ιδιοκτητών σε περίπτωση επανεμφάνισής τους
μέσα σε εύλογη προθεσμία.
7.Mε νόμο μπορεί να καθιερωθεί η αναγκαστική συνιδιοκτησία συνεχόμενων
ιδιοκτησιών αστικών περιοχών, εφόσον η αυτοτελής ανοικοδόμηση αυτών ή
μερικών απ’ αυτές δεν ανταποκρίνεται στους όρους δόμησης που ισχύουν ή
πρόκειται να ισχύσουν στην περιοχή αυτή.
8.Δεν επιτρέπεται να απαλλοτριωθεί η αγροτική ιδιοκτησία των
Σταυροπηγιακών Iερών Mονών της Aγίας Aναστασίας της Φαρμακολύτριας στη
Xαλκιδική, των Bλατάδων στη Θεσσαλονίκη και του Ευαγγελιστή Iωάννη του
Θεολόγου στην Πάτμο, με εξαίρεση τα μετόχια. Επίσης δεν επιτρέπεται να
απαλλοτριωθεί η περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα των Πατριαρχείων
Aλεξάνδρειας, Aντιόχειας και Iεροσολύμων, καθώς και της Iερής Mονής του
Σινά.


Άρθρο 21 ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ/2019

****1. Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους,
καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την
προστασία του Κράτους. Το Κράτος μεριμνά για τη διασφάλιση συνθηκών
αξιοπρεπούς διαβίωσης όλων των πολιτών μέσω ενός συστήματος ελάχιστου
εγγυημένου εισοδήματος, όπως νόμος ορίζει.
2.Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου,
θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς
και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα
ειδικής φροντίδας από το Kράτος.
3.Το Kράτος  μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα
για την προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και για την
περίθαλψη των απόρων.
4.H απόκτηση κατοικίας από αυτούς που την στερούνται ή που στεγάζονται
ανεπαρκώς αποτελεί αντικείμενο ειδικής φροντίδας του Kράτους.
**5.Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη
όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους.
**6. Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που
εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή
τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας.





ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΑΖΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου