22 Φεβ 2013

Αυτό είναι το νέο ΑΦΝΣ του ΠΝ – 18 ώρες περιπολία στην Ανατ. Μεσόγειο

 
Λίγοι θα περίμεναν ότι το αεροσκάφος που πάρει τη θέση των P-3B TACNAVMODE της 353ΜΝΑΣ, η οποία αυτή τη στιγμή υφίσταται μόνο στα χαρτιά καθώς από το 2009 είναι χωρίς αεροσκάφη θα ήταν το γαλλικό Atlantique 2 .
Για την ακρίβεια η τελευταία αποστολή στο πλαίσιο της λειτουργίας της Μοίρας πραγματοποιήθηκε στις 22/9 του 2009 στο πλαίσιο της Νατοϊκής Active Endeavour με το τελευταίο σε ενεργή υπηρεσία P-3B το οποίο και εξάντλησε τις 3 τελευταίες ώρες επιχειρησιακής ζωής που είχε. Έκτοτε η Μοίρα έπαψε να εκτελεί αποστολές τόσο στο πλαίσιο Εθνικών αποστολών όσο και των αντίστοιχων Νατοϊκών.


Μετά και την άρνηση των Αμερικανών να προμηθεύσουν μεταχειρισμένα P-3C –λόγω αδυναμίας όπως είπαν- η ελληνική πλευρά και μη έχοντας την οικονομική δυνατότητα για προμήθεια νέων αεροσκαφών, στράφηκε στη Γαλλία η οποία διαθέτει ικανό αριθμό Atlantique 2 με 22 αεροσκάφη που συνθέτουν δύο Μοίρες του γαλλικού Ναυτικού.
Οι λεπτομέρειες της προμήθειας της αγοράς των αεροσκαφών θα οριστικοποιηθούν κατά την επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του Γάλλου υπουργού Άμυνας Jean-Yves Le Drian στις 28 Φεβρουαρίου.
Να σημειωθεί ότι η παραχώρηση των αεροσκαφών έχει χαρακτήρα εξπρές και έτσι τα πρώτα πληρώματα της ΠΑ και του ΠΝ που πρόκειται να επανδρώσουν το αεροσκάφος θα αναχωρήσουν για εκπαίδευση στη Γαλλία από τα μέσα Μαρτίου κιόλας! 
 
Πρόκειται για ένα δικινητήριο αεροσκάφος μεσοπτέρυγο , με συμπιεζόμενη άτρακτο για το πλήρωμα και μεγάλη αποθήκη μεταφοράς οπλισμού μήκους 9 μέτρων, στο πίσω μέρος της οποίας φιλοξενούνται οι αφετήρες των ηχοβολιστήρων. Στο εμπρός μέρος του αεροσκάφους φιλοξενείται ραντάρ έρευνας επιφανείας σε ειδική φορέα ο οποίος είναι συμπτυσσόμενος ενώ στο ουραίο τμήμα είναι ευδιάκριτη η συσκευή MAD η οποία χρησιμοποιείται για την έρευνα και εντοπισμό υποβρύχιων στόχων.
Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει στην πολύ μεγάλη εσωτερική αποθήκη οπλισμού όγκου 35 κυβ. μέτρων μέχρι και οκτώ ανθυποβρυχιακές τορπίλες όπως οι Mk 46, ή δώδεκα βόμβες βυθού, ή 2 βλήματα αέρος-επιφανείας AM-39 Exocet.
Το 1978 το γαλλικό υπουργείο Άμυνας έδωσε την εντολή για την ανάπτυξη μιας βελτιωμένης έκδοσης του αεροσκάφους την Atlantique Nouvelle Generation η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Atlantique 2 ή εν συντομία ATL 2.
Οι κυριότερες προσθήκες αφορούσαν τον ηλεκτρονικό του εξοπλισμό με τοποθέτηση νέου ραντάρ έρευνας; επιφανείας, Iguane με εμβέλεια αποκάλυψης στόχων επιφανείας στα 350+ χλμ., νέου επεξεργαστή για τα δεδομένα των ηχοβολιστικών σημαντήρων STADANG, νέο υπολογιστή αποστολής και τοποθέτηση συσκευής FLIR SAT/TRT κάτω από το ρύγχος του αεροσκάφους,, συσκευή μέτρων υποστήριξης ESM ARAR-13A και συσκευή MAD Grouzet,. Επίσης το Atlantique 2 πιστοποιήθηκε στη μεταφορά του βλήματος Exocet. Επίσης το αεροσκάφος διαθέτει τέσσερις εξωτερικούς φορείς μεταφοράς οπλικού φορτίου από τους οποίους οι δύο εσωτερικοί έχουν ικανότητα 1000 χλγρ. και οι δύο εξωτερικοί 750 χλγρ
Δύο παλαιότερα Atlantique μετασκευάστηκαν ως πρωτότυπα και στα οποία συμπεριλάμβαναν όλες τις βελτιώσεις της νέας έκδοσης με το πρώτο από αυτά να πετά στις 8 Μαΐου του 1981 ενώ η μετασκευή των υπολοίπων αεροσκαφών ξεκίνησε στις 24 Μαΐου του 1984. Οι παραδόσεις των νέων Atlantique ξεκίνησαν το 1991 και αφορούσαν ένα συνολικό αριθμό 28 αεροσκαφών.
Το νέο πακέτο εκσυγχρονισμού επέτρεψε τη μείωση του αρχικού πληρώματος από τα 12 στα 10 άτομα.

Το αεροσκάφος διαθέτει δύο στροβιλοελικοφόρους κινητήρες Rolls-Royce Tyne RTy.20 Mk 21-2- των 6,100 ehp (4,549 kW) ο καθένας. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ανέρχεται στα 648 χ.α.ω., η οικονομική ταχύτητα στα 315 χ.α.ω. Τα αεροσκάφη σε ελληνική υπηρεσία πρόκειται να περιπολούν κυρίως σε περιοχές κατά τη διενέργεια εθνικών αποστολών:
Η πρώτη αφορά το βόρειο Αιγαίο κμαι η δεύτερη στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Στρογγύλης. Για τέτοιου είδους περιπολίες το Atlantique 2 μπορεί να μείνει στον αέρα για μέγιστο διάστημα 18(!) ωρών –με οικονομικά στοιχεία πτήσης- πολύ πιο πάνω από τις τυπικές αποστολές στο πλαίσιο της Active Endeavour η οποία κυμαίνεται μεταξύ 6 και 8 ωρών. Το παραπάνω μεταφράζεται σε μια μέγιστη εμβέλεια της τάξης των 9000 (!) χιλιομέτρων. Η επιχειρησιακή οροφή του αεροσκάφους φτάνει τα 9145 μέτρα.
kerberos-hellas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου