30 Μαΐ 2013

Ουδέν αξιόλογο από το «μέτωπο» του ΚΥΣΕΑ

M2000-5MK2 twoseater copy
 
Εάν υπάρχει οποιαδήποτε είδηση από την σημερινή συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, που πραγματοποιήθηκε τελικά με μια ημέρα καθυστέρηση, μπορεί να συνοψιστεί μόλις σε μερικές λέξεις, νέα Δομή Δυνάμεων και ανταλλακτικά-υποστήριξη.
 
Η νέα Δομή Δυνάμεων εγκρίθηκε και τυπικά καθώς είχε ήδη περάσει από όλες τις σχετικές προβλεπόμενες διαδικασίες και είχε… «λιμνάσει» για πολλούς μήνες στα συρτάρια του ΥΠΕΘΑ. Το ζήτημα είναι τώρα η ταχύτητα υλοποίησης της, αν και κάποιες από τις προβλέψεις για την κατάργηση – συγχώνευση – μετασχηματισμό μονάδων είναι απλώς τυπική διαδικασία καθώς η κρίση αλλά και άλλοι παράμετροι έχουν ήδη δρομολογήσει και εξελίξει τις απαιτούμενες διαδικασίες. Αρκετά πιο δύσκολη όμως θα είναι η προσαρμογή σε ότι αφορά το προσωπικό, θέμα όμως στο οποίο θα επανέλθουμε στο μέλλον. Ο επιχειρησιακός ιστός που θα πρέπει να προσαρμοστεί στην νέα πραγματικότητα (εξοπλιστικά προγράμματα που δεν έχουν υλοποιηθεί και αλλαγές στις εξελισσόμενες απειλές ) είναι ο παράγοντας που παραμένει ο «άγνωστος Χ» στον τρόπο που αντιμετωπίζεται και ειδικά στις προβλέψεις που η κάθε η νέα δομή θα πρέπει πάντα να έχει για την κάλυψη των επιχειρησιακών απαιτήσεων (δηλαδή ΝΕΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ!).
 
Το θέμα της έγκρισης μιας δέσμης προγραμμάτων υποστήριξης και αγοράς ανταλλακτικών είναι η άλλη πτυχή της σφραγίδας που έβαλε σήμερα το ΚΥΣΕΑ. Τώρα σε αυτό το θέμα από πού να ξεκινήσει κανείς και που να τελειώσει, καθώς οι λεπτομέρειες δεν είναι γνωστές και οι πληροφορίες λένε ότι η δέσμη που εγκρίθηκε είναι το μικρότερο μέρος των «εξαιρετικά επειγόντων και κρισίμων αναγκών που άπτονται άμεσα της διαθεσιμότητας κύριων οπλικών συστημάτων».
 
Από τις «κρίσιμες ανάγκες» λοιπόν φαίνεται (και λέμε φαίνεται διότι υπάρχουν πληροφορίες αλλά δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν, ότι και αν γράφεται σχετικά) ότι επιλέχθηκαν οι «πιο κρίσιμες» όπου κυριαρχεί (κάποιο από) το αεροπορικό υλικό. Η εξήγηση είναι μάλλον απλή. Τα αεροσκάφη και τα όπλα τους δεν μπορούν να υποστηριχθούν παρά άμεσα από τους κατασκευαστές τους μέσω των συμφωνιών του FOS (Follow On Support) που προβλέπει την ροή ανταλλακτικών με βάση συμφωνημένους πίνακες ανάλωσης τους (διότι η συντήρηση του αεροπορικού υλικού γίνεται προληπτικά και όχι κατά περίπτωση και αφού προκύψει ανάγκη). Είναι επίσης ένας τομέας που δεν σηκώνει πατέντες, κάτι που συμβαίνει κατά κόρον σε άλλους κλάδους. Κρίσιμος παράγοντας στον τομέα αυτό είναι οι συμφωνημένοι πίνακες ανάλωσης, κάτι που σημαίνει ότι τα αεροπλάνα πετούν συγκεκριμένες ώρες και αναλώνουν δεδομένες ποσότητες υλικών. Αν για κάποιους λόγους οι ώρες πτήσης γίνουν περισσότερες ή η ροή ανταλλακτικών δεν είναι διαρκής, τότε το σύστημα αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα προβλήματα. Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα στο αεροπορικό υλικό σε χρήση με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν ήταν οι περισσότερες ώρες χρήσης (καθώς αυτές βαίνουν μειούμενες) αλλά η… έλλειψη ροής που ανάλωσε τα αποθέματα ανταλλακτικών και το γεγονός ότι όλες οι συμβάσεις FOS είχαν αφεθεί (με διάφορες αιτίες ή προφάσεις) να λήξουν.
 
Κατά τα φαινόμενα και με βάση τα όσα κατά καιρούς έχουμε γράψει, εκρίθησαν FOS για κάποιους τύπους μαχητικών αεροσκαφών αλλά και ελικοπτέρων της ΑΣ. Για κάποιους άλλους θα υπάρξει διαδικασία αναπλήρωσης αποθεμάτων ανταλλακτικών. Πιθανότατα εγκρίθηκαν επίσης κάποιες πιστώσεις για να την διαδικασία επαναπιστοποίησης πυραύλων διαφόρων τύπων, ενώ εκκρεμούσε και FOS- ανταλλακτικά και ίσως επαναπιστοποίηση των συστοιχιών Patriot.
 
Πέραν αυτών δεν φαίνεται ότι το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε άλλα «πακέτα» και οι ικανοποίηση των… εναπομεινάντων «κρίσιμων αναγκών» αφέθηκε για μετά το Καλοκαίρι για να δούμε και πως θα πάνε και τα έσοδα του προϋπολογισμού.
Οι δηλώσεις του ΥΕΘΑ (με την υπογράμμιση ότι δεν αγοράζουμε νέα όπλα) εδώ.

πηγη
kerberos-hellas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου