2 Ιουν 2013

IOC για το F-35, οι νέες εκτιμήσεις του Πενταγώνου

F35BC copy
 
Το Πεντάγωνο έδωσε στη δημοσιότητα μια νέα εκτίμηση για ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα θέματα στους αμερικανικούς εξοπλισμούς, τις ημερομηνίες για την απόκτηση αρχικής επιχειρησιακής δυνατότητας (ΙΟC) για τις διάφορες εκδόσεις του F-35.
Οι εκτιμήσεις, που πολλοί και πάλι θεωρούν σαν ευχολόγιο, περιέχονται μέσα σε έκθεση προς το κογκρέσο και είναι:

- Για την έκδοση F-35B, του Σώματος των Πεζοναυτών ανάμεσα στον Ιούλιο και τον Δεκέμβριο του 2015.
- Για την έκδοση F-35A της USAF ανάμεσα στον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο του 2016
- Για την έκδοση F-35C του αμερικανικού ναυτικού ανάμεσα στον Σεπτέμβριο του 2018 και τον Φεβρουάριο του 2019.
Ωστόσο οι παραπάνω εκτιμήσεις δεν δίνουν την συνολική εικόνα σχετικά με τις IOC των διαφόρων εκδόσεων καθώς χρειάζονται αρκετές επεξηγήσεις και ψιλά γράμματα που είναι δύσκολο να τα παρακολουθήσει κανείς.
Έτσι για παράδειγμα πρέπει να οριστούν τα κριτήρια με τα οποία κάθε κλάδος ορίζει την απόκτηση αρχικής επιχειρησιακής δυνατότητας. Για την USAF και το F-35 αυτό καθορίζεται σαν το σημείο όπου είναι δυνατή η συγκρότηση μιας επιχειρησιακής Μοίρας (σύνθεσης 12 ή 24 αεροσκαφών) που θα διαθέτει ικανό εκπαιδευμένο προσωπικό για να διεξάγει βασικές επιχειρήσεις κρούσης, εγγύς υποστήριξης – απαγόρευσης πεδίου μάχης και περιορισμένες επιχειρήσεις SEAD.
Για το USMC όμως οι συνθήκες είναι πολύ διαφορετικές και αφορούν την συγκρότηση Μοίρας 10 έως 16 αεροσκαφών με ικανότητα εκτέλεσης όλου του φάσματος των επιχειρήσεων για τις οποίες έχει σχεδιαστεί το F-35B και από όλα τα περιβάλλοντα από όπου το Σώμα διεξάγει επιχειρήσεις.
Ο πιο αστάθμητος παράγοντας όμως στην παραπάνω εκτίμηση είναι η εξέλιξη του λογισμικού που υποστηρίζει το Lightning II και είναι και αυτό που καθορίζει την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα κάνοντας σταδιακά διαθέσιμα συστήματα και όπλα του αεροσκάφους. Το λογισμικό αυτό, που σήμερα βρίσκεται στο επίπεδο αεροσκαφών Block 2B εξελίσσεται με διαφορετικούς ρυθμούς από την παραγωγή – κατασκευή αεροπλάνων που αναβαθμίζονται στη συνέχεια στην πιο σύγχρονη έκδοση. Έτσι η κλιμάκωσή του είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας και αυτός που πραγματικά οριοθετεί την IOC, όπου τώρα διακρίνεται να υπάρχει μια υπαναχώρηση σε ότι αφορά τα επίπεδα που θα πρέπει να έχει η αρχική επιχειρησιακή διαθεσιμότητα για κάθε κλάδο. Ειδικά για την USAF που παλαιότερα επέμενε σε αεροπλάνα Block 3F σαν IOC, τώρα φαίνεται να κάνει μια γενναία έκπτωση υποβιβάζοντας τις απαιτήσεις σε όψιμα αεροσκάφη Block 2 ή πρώιμα Block 3.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω αφορούν τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, ενώ οι άλλοι χρήστες του τύπου, ακόμη και χώρες που θα παραλαμβάνουν F-35 τις αντίστοιχες περιόδους, θα έχουν IOC με υστέρηση τουλάχιστον 2-3 χρόνια από τις παραπάνω ημερομηνίες.

http://ptisidiastima.wordpress.com/2013/06/01/ioc-f-35/
kerberos-hellas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου