ΚΕΡΒΕΡΟΣ: ΦΙΛΕ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΕ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΛΗΦΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ. ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΘΗΚΑΝ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΖΩΕΣ...ΧΕΣΤΗΚΑΝ! ΠΑΡΑΓΓΕΛΘΗΚΑΝ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ
Μ Ι Ζ Ε Σ....
Το Piaggio P.180 Avanti ήταν (και είναι) ένα εξαιρετικό φουτουριστικό αεροσκάφος.
Γράφει ο κ. Κυριάκος Σιδηρόπουλος, πτυχιούχος ιπτάμενος διασώστης των αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ
για το drflight.blogspot.gr
Πρόκειται για μία ''εξωτική'' και πρωτοποριακή τόσο για την εποχή του Ιταλική σχεδίαση (δεκαετία 1990) όσο και για τη σημερινή και μάλιστα με πολύ καλές επιδόσεις τόσο σε οικονομία, σε αυτονομία όσο και σε ταχύτητα για την κατηγορία του, χαρακτηριστικά που του προσέδιδαν μεταξύ άλλων τα πτερύγια canard μπροστά, η κυρίως πτέρυγα τοποθετημένη πίσω και οι δύο turboprop κινητήρες Pratt & Whitney PT6A-45 που είναι διαμορφωμένοι να σπρώχνουν και όχι να έλκουν το αεροπλάνο. Ήταν ακόμα το ''εξειδικευμένο'' αεροσκάφος αεροδιακομιδών
ασθενών από τα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ελληνικής επικράτειας και τα νησιά που επιλέχθηκε το 1998 από το Ελληνικό Ε.Κ.Α.Β. και παραγγέλθηκαν δύο, μαζί με τα πολύ γνωστα μετέπειτα (για τραγικούς κυρίως λόγους) ελικόπτερα Αgusta A-109 Power από τα οποία παραγγέλθηκαν πέντε.
Tα Piaggio P.180 Avanti ήρθαν στην Ελλάδα (πιθανότατα) στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Τα αεροπλάνα δεν έμελλε να πιάσουν ποτέ όμως ''δουλειά'' σε Ελληνική υπηρεσία. Έμειναν αποθηκευμένα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο Βορειοανατολικό υπόστεγο του πάλαι ποτέ αεροδρομίου του Ελληνικού χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν λόγω της ''ακαταλληλότητας'' της θύρας φόρτωσης φορείου. Με λίγα λόγια το φορείο με τον ασθενή δεν χώραγε να περάσει από τη θύρα φόρτωσης του αεροπλάνου (!). Με ακόμα πιο λίγα λόγια αυτοί που το επέλεξαν δεν πρέπει να μπήκαν καν στον κόπο να κοιτάξουν αν τα πλέον απλά και βασικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους ταίριαζαν για την δουλειά για την οποία θα το χρησιμοποιούσαν.. ή μήπως δεν ήταν έτσι αφού το αεροσκάφος χρησιμοποιούνταν και από άλλες χώρες για τον ίδιο ακριβώς σκοπό.
Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα σκοτεινό σημείο. Αφού το αεροσκάφος χρησιμοποιείται σαν ''ασθενοφόρο'' με πολλές μονάδες σε χρήση σε όλον τον κόσμο γιατί εμείς τότε δεν το παραλάβαμε? Το ''consept'' ήταν απλό.. τα 5 ελικόπτερα Α-109 θα αναλάμβαναν τις αεροδιακομιδές από τα κοντινά νησιά και τα όποια άλλα σημεία εξυπηρετούνται μόνο από ελικόπτερο, έχουν δηλαδή ελικοδρόμιο, και τα 2 Piaggio Avanti θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες για αεροδιακομιδές σε μεγαλύτερες αποστάσεις, εκεί βεβαίως που υπάρχουν αεροδρόμια.
Τραγικές συνέπειες
Με την μη χρησιμοποίηση όμως τελικά των αεροπλάνων λόγω του ''προβλήματος'' αυτού, απέμεινε τελικά μόνος ο στολίσκος των 5 ελαφριών ελικοπτέρων να σηκώνει ολόκληρο το βάρος των αεροδιακομιδών από όλη την επικράτεια, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό, και με ό,τι συνεπαγόταν αυτός ο επιπλέον φόρτος σε σχέση και με την καταπόνηση της οποίας έτυχαν τα 5 Α-109 Power του ΕΚΑΒ.
H καμπίνα των Α-109 Power του ΕΚΑΒ Το κατα πόσο αυτή η επιπλέον καταπόνηση συνετέλεσε με τη σειρά της σαν μία από τους πολλούςς παράγοντες - αιτίες που χρειάζονται να συνδυαστούν μια δεδομένη στιγμή για να συντελεστεί ένα αεροπορικό ατύχημα, (στην περίπτωσή μας δυστυχώς ήταν τρία τα τραγικά δυστυχήματα) θα μείνει για πάντα άγνωστο. Όμως η ιστορία των Ελληνικών Medevac Piaggio P-180 Avanti του ΕΚΑΒ θα μείνει στην ιστορία σαν μία (ακόμα) αλλά χαρακτηριστική ιστορία κατασπατάλησης των πόρων του Ελληνικού Κράτους (και της κοινοτικής χρηματοδότησης) χωρίς το ελάχιστο ανταποδοτικό όφελος για τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.. Στο αν λογοδότησε πάντως κανείς όπως θα συνέβαινε σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία, δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε αν και πάντως δεν το νομίζουμε..
Μερικές ακόμα απλές σκέψεις
Το άρθρο αυτό πραγματεύεται το θέμα της μη παραλαβής των αεροσκαφών αυτών και το πως αυτή η μη παραλαβή συνέβαλε στο να συντελεστούν τα τρία τραγικά δυστυχήματα με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ τα οποία επωμίστηκαν έργο και ρόλους στους οποίους απλά δεν μπορούσαν -κάτω από την πίεση των ιατρικών περιστατικών- να ανταπεξέλθουν. Τα πληρώματα αυτά πιέστηκαν από τις περιστάσεις να πετάξουν δείχνοντας αυτοθυσία για να σώσουν ανθρώπους ημέρα και νύχτα και με κάθε άσχημο καιρό (καταιγίδες) και στην κυριολεξία θυσιάστηκαν
. Το άρθρο δεν λέει ότι ήταν ακατάλληλα τα αεροπλάνα. Στηλιτεύει το ότι δεν παρελήφθησαν. Άλλωστε η πρώτη πρώτη μεγάλη φωτογραφία απεικονίζει αν διαβάσετε τη λεζάντα της ένα Piaggio που υπηρετεί με το Πολωνικό ΕΚΑΒ η οποία επιλέχθηκε γι αυτό ακριβώς το σκοπό, να δείξει ότι υπηρετεί και σε άλλες χώρες με τον ίδιο ακριβώς ρόλο. Νομίζω ότι τα αεροπλάνα είχαν συγκεκριμένες προδιαγραφές (γνωστές από πριν επιλεγούν) και μπορούσαν να φέρουν συγκεκριμένο ιατρικο εξοπλισμό , οπότε και επιλέγηκαν, εξοπλίστηκαν με αυτόν και ήρθαν.
Το γιατί δεν παρελήφθησαν παραμένει μυστήριο και αυτό μας το διαφωτίζει με το σχόλιό του ο κ Σιδηρόπουλος επωνύμως στα σχόλια ο οποίος για χρόνια πετούσε με τα εναέρια μέσα του ΕΚΑΒ. Δυστυχώς τα αεροσκάφη ήρθαν αλλά δεν παρελήφθησαν, αν τα είχαμε πάρει θα είχαν σωθεί πάρα πολλές ζωές και πρώτες από όλες πιθανότατα αυτές των πληρωμάτων των ελικοπτέρων που έπεσαν.
Πηγή
kerberos-hellas
Μ Ι Ζ Ε Σ....
Το Piaggio P.180 Avanti ήταν (και είναι) ένα εξαιρετικό φουτουριστικό αεροσκάφος.
Γράφει ο κ. Κυριάκος Σιδηρόπουλος, πτυχιούχος ιπτάμενος διασώστης των αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ
για το drflight.blogspot.gr
Πρόκειται για μία ''εξωτική'' και πρωτοποριακή τόσο για την εποχή του Ιταλική σχεδίαση (δεκαετία 1990) όσο και για τη σημερινή και μάλιστα με πολύ καλές επιδόσεις τόσο σε οικονομία, σε αυτονομία όσο και σε ταχύτητα για την κατηγορία του, χαρακτηριστικά που του προσέδιδαν μεταξύ άλλων τα πτερύγια canard μπροστά, η κυρίως πτέρυγα τοποθετημένη πίσω και οι δύο turboprop κινητήρες Pratt & Whitney PT6A-45 που είναι διαμορφωμένοι να σπρώχνουν και όχι να έλκουν το αεροπλάνο. Ήταν ακόμα το ''εξειδικευμένο'' αεροσκάφος αεροδιακομιδών
ασθενών από τα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ελληνικής επικράτειας και τα νησιά που επιλέχθηκε το 1998 από το Ελληνικό Ε.Κ.Α.Β. και παραγγέλθηκαν δύο, μαζί με τα πολύ γνωστα μετέπειτα (για τραγικούς κυρίως λόγους) ελικόπτερα Αgusta A-109 Power από τα οποία παραγγέλθηκαν πέντε.
Tα Piaggio P.180 Avanti ήρθαν στην Ελλάδα (πιθανότατα) στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Τα αεροπλάνα δεν έμελλε να πιάσουν ποτέ όμως ''δουλειά'' σε Ελληνική υπηρεσία. Έμειναν αποθηκευμένα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο Βορειοανατολικό υπόστεγο του πάλαι ποτέ αεροδρομίου του Ελληνικού χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν λόγω της ''ακαταλληλότητας'' της θύρας φόρτωσης φορείου. Με λίγα λόγια το φορείο με τον ασθενή δεν χώραγε να περάσει από τη θύρα φόρτωσης του αεροπλάνου (!). Με ακόμα πιο λίγα λόγια αυτοί που το επέλεξαν δεν πρέπει να μπήκαν καν στον κόπο να κοιτάξουν αν τα πλέον απλά και βασικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους ταίριαζαν για την δουλειά για την οποία θα το χρησιμοποιούσαν.. ή μήπως δεν ήταν έτσι αφού το αεροσκάφος χρησιμοποιούνταν και από άλλες χώρες για τον ίδιο ακριβώς σκοπό.
Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα σκοτεινό σημείο. Αφού το αεροσκάφος χρησιμοποιείται σαν ''ασθενοφόρο'' με πολλές μονάδες σε χρήση σε όλον τον κόσμο γιατί εμείς τότε δεν το παραλάβαμε? Το ''consept'' ήταν απλό.. τα 5 ελικόπτερα Α-109 θα αναλάμβαναν τις αεροδιακομιδές από τα κοντινά νησιά και τα όποια άλλα σημεία εξυπηρετούνται μόνο από ελικόπτερο, έχουν δηλαδή ελικοδρόμιο, και τα 2 Piaggio Avanti θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες για αεροδιακομιδές σε μεγαλύτερες αποστάσεις, εκεί βεβαίως που υπάρχουν αεροδρόμια.
Τραγικές συνέπειες
Με την μη χρησιμοποίηση όμως τελικά των αεροπλάνων λόγω του ''προβλήματος'' αυτού, απέμεινε τελικά μόνος ο στολίσκος των 5 ελαφριών ελικοπτέρων να σηκώνει ολόκληρο το βάρος των αεροδιακομιδών από όλη την επικράτεια, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό, και με ό,τι συνεπαγόταν αυτός ο επιπλέον φόρτος σε σχέση και με την καταπόνηση της οποίας έτυχαν τα 5 Α-109 Power του ΕΚΑΒ.
H καμπίνα των Α-109 Power του ΕΚΑΒ Το κατα πόσο αυτή η επιπλέον καταπόνηση συνετέλεσε με τη σειρά της σαν μία από τους πολλούςς παράγοντες - αιτίες που χρειάζονται να συνδυαστούν μια δεδομένη στιγμή για να συντελεστεί ένα αεροπορικό ατύχημα, (στην περίπτωσή μας δυστυχώς ήταν τρία τα τραγικά δυστυχήματα) θα μείνει για πάντα άγνωστο. Όμως η ιστορία των Ελληνικών Medevac Piaggio P-180 Avanti του ΕΚΑΒ θα μείνει στην ιστορία σαν μία (ακόμα) αλλά χαρακτηριστική ιστορία κατασπατάλησης των πόρων του Ελληνικού Κράτους (και της κοινοτικής χρηματοδότησης) χωρίς το ελάχιστο ανταποδοτικό όφελος για τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.. Στο αν λογοδότησε πάντως κανείς όπως θα συνέβαινε σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία, δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε αν και πάντως δεν το νομίζουμε..
Μερικές ακόμα απλές σκέψεις
Το άρθρο αυτό πραγματεύεται το θέμα της μη παραλαβής των αεροσκαφών αυτών και το πως αυτή η μη παραλαβή συνέβαλε στο να συντελεστούν τα τρία τραγικά δυστυχήματα με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ τα οποία επωμίστηκαν έργο και ρόλους στους οποίους απλά δεν μπορούσαν -κάτω από την πίεση των ιατρικών περιστατικών- να ανταπεξέλθουν. Τα πληρώματα αυτά πιέστηκαν από τις περιστάσεις να πετάξουν δείχνοντας αυτοθυσία για να σώσουν ανθρώπους ημέρα και νύχτα και με κάθε άσχημο καιρό (καταιγίδες) και στην κυριολεξία θυσιάστηκαν
. Το άρθρο δεν λέει ότι ήταν ακατάλληλα τα αεροπλάνα. Στηλιτεύει το ότι δεν παρελήφθησαν. Άλλωστε η πρώτη πρώτη μεγάλη φωτογραφία απεικονίζει αν διαβάσετε τη λεζάντα της ένα Piaggio που υπηρετεί με το Πολωνικό ΕΚΑΒ η οποία επιλέχθηκε γι αυτό ακριβώς το σκοπό, να δείξει ότι υπηρετεί και σε άλλες χώρες με τον ίδιο ακριβώς ρόλο. Νομίζω ότι τα αεροπλάνα είχαν συγκεκριμένες προδιαγραφές (γνωστές από πριν επιλεγούν) και μπορούσαν να φέρουν συγκεκριμένο ιατρικο εξοπλισμό , οπότε και επιλέγηκαν, εξοπλίστηκαν με αυτόν και ήρθαν.
Το γιατί δεν παρελήφθησαν παραμένει μυστήριο και αυτό μας το διαφωτίζει με το σχόλιό του ο κ Σιδηρόπουλος επωνύμως στα σχόλια ο οποίος για χρόνια πετούσε με τα εναέρια μέσα του ΕΚΑΒ. Δυστυχώς τα αεροσκάφη ήρθαν αλλά δεν παρελήφθησαν, αν τα είχαμε πάρει θα είχαν σωθεί πάρα πολλές ζωές και πρώτες από όλες πιθανότατα αυτές των πληρωμάτων των ελικοπτέρων που έπεσαν.
Πηγή
kerberos-hellas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου