Λύνει τα δεσμά από την ενδιάμεση λύση, υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Πολεμικό Ναυτικό. Tο ΓΕΝ κατέληξε ότι η βέλτιστη «ενδιάμεση λύση» για το πρόγραμμα φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, είναι τα νεότερης γενιάς «αδέλφια» των ελληνικών φρεγατών “S”.
2 συν 2 με δώρο ναρκοθηρευτικό
Πρόκειται για τις δυο φρεγάτες κλάσης Karel Doorman, HNLMS Van Speijk (F828) και HNLMS Van Amstel (F831) τα οποία παραδόθηκαν στο Ολλανδικό Ναυτικό τον Σεπτέμβριο του 1995 και τον Μάιο του 1993 αντίστοιχα.
Το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε τι πλοία θέλει ως «ενδιάμεση λύση» για τη θωράκιση του Αιγαίου, καθώς η ναυπήγηση και ο εκσυγχρονισμός νέων θα αποδώσουν το 2025 – 2026, ενώ το ΠΝ επιδίωκε άμεση λύση σε 1 με 1,5 χρόνο από σήμερα.
Στο πλαίσιο αυτό, κλιμάκιο του ΠΝ είχε μεταβεί στην Ολλανδία για να επιθεωρήσει πλοία, και αποφάσισε ότι από όλα τα προσφερόμενα πλοία στη διεθνή αγορά η προσφορότερη λύση είναι oι υπάρχουσες αντιαεροπορικές φρεγάτες Μ Class (Karel Doorman Class) του Ολλανδικού ΠΝ.
Είναι εκσυγχρονισμένες
Εξίσου σημαντικό είναι επίσης το ότι οι φρεγάτες αυτές υφίστανται το παρόν διάστημα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, άρα η μεταβίβασή τους στην Ελλάδα θα γίνει με τη μέθοδο “hot transfer”, δηλαδή δεν θα έχουν αποσυρθεί και θα απαιτούν τη χρονοβόρο διαδικασία επαναφοράς τους σε υπηρεσία.
Αξίζει να σημειωθεί και πως το ίδιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού πέρασαν και οι δύο βελγικές φρεγάτες κλάσης Karel Doorman (M), Louise-Marie (F931) και Leopold I (F930) οι οποίες είχαν αρχικά παραδοθεί το Ολλανδικό Ναυτικό το Νοέμβριο του 1991 και το Μάιο 1991 αντίστοιχα και αποκτήθηκαν από το Βέλγιο το 2005.
Οι Ολλανδοί ζητούν 70 εκατ. ευρώ για το κάθε πλοίο, και πρόκειται για καλή τιμή, αλλά το ΠΝ εκτιμά ότι η τιμή μπορεί να συμπιεσθεί περαιτέρω, με στόχο να διατεθούν 100 εκατ. ευρώ και για τις δύο φρεγάτες.
Η απόκτηση των ολλανδικών ανοίγουν τον δρόμο για την απόκτηση και των βέλγικων φρεγατών Μ που έχει προγραμματιστεί να αποσυρθούν από την υπηρεσία.
«Δωράκι» της Ολλανδίας στην πώληση θα είναι ένα ναρκοθηρευτικό κλάσης «Alkmaar» του ολλανδικού ΠΝ σε αντικατάσταση του «Καλλιστώ» που χάσαμε τον Οκτώβριο του 2020 στον Σαρωνικό όταν συγκρούστηκε με διερχόμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Περαιτέρω, ανοίγει και η «πόρτα» για κάτι άλλο: το ολλανδικό ΠΝ αποσύρει πλοία, ολοκαίνουργια ουσιαστικά, ελλείψει προσωπικού, καθώς o προϋπολογισμός για την άμυνα έχει μειωθεί.
Δείτε το βίντεο
Oπλισμός φρεγατών κλάσης Μ
Oι 8 φρεγάτες κλάσης Karel Doorman άρχισαν να σχεδιάζονται στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το πρώτο και ομώνυμο σκάφος της κλάσης τέθηκε σε υπηρεσία το 1991.
Τα πλοία έχουν μήκος 122,25 μέτρα πλάτος 14.4 μέτρα, εκτόπισμα με πλήρες φορτίο 3.320 τόνους, μέγιστη ταχύτητα 29 κόμβους. Τα πλοία έχουν επίσης εμβέλεια 5.000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 18 κόμβων, αυτονομία 30 ημερών και πλήρωμα 154 ατόμων.
Οι φρεγάτες είναι εκσυγχρονισμένες και θα διαθέτουν τα σύγχρονα ραντάρ SeaWatcher 100 της Thales και ηλεκτροoπτικό σύστημα επιτήρησης Gatekeeper σε ακτίνα 360ο.
Ο οπλισμός του πλοίου περιλαμβάνει:
• Κύριο πυροβόλο OTO Melara 76 χλστ/62,
• 16 κυψέλες κάθετης εκτόξευσης τύπου Mark 48 VLS για 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους Sea Sparrow
• 8 αντιπλοικούς πυραύλους RGM-84 Harpoon
• Ένα σύστημα εγγύς αντιπυραυλικής άμυνας Goalkeeper CIWS
• 4 τορπιλοσωλήνες τύπου Mk 32 των 324 χλστ για 4 τορπίλες Mark 46 και
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου