Παραλίγο κατάρριψη τουρκικών F-16 σήμερα το πρωί από βολές που εκτελούσε στο Πεδίο Βολής Άνδρου η φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟ! Τα τουρκικά αεροσκάφη (δύο ζεύγη F-16) μπήκαν θρασύτατα στο δεσμευμένο Πεδίο Βολής Άνδρου ακριβώς στα ύψη που εκτελούσε αντιαεροπορικές βολές η φρεγάτα. Συγκεκριμένα... το ένα ζεύγος μπήκε στα 3.000 μέτρα και το άλλο μόλις στα 750 μέτρα δίπλα ακριβώς από το αεροσκάφος που έσερνε το ανεμούριο το οποίο στόχευαν τα αντιαεροπορικά πυροβόλα της φ/γ ΑΙΓΑΙΟ! Το ραντάρ
του σκάφους εντόπισε τα τουρκικά αεροσκάφη, τα οποία βέβαια είχαν αρχικά εντοπιστεί από τα τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας. Κατά των τουρκικών αεροσκαφών έσπευσαν ελληνικά μαχητικά, αλλά όλα έγιναν πολύ γρήγορα.
Τα τουρκικά μαχητικά ήταν συνολικά έξι (μπήκαν στις 10:54 και ελήλθαν στις 11:38) και τα τέσσερα από αυτά στις 11:09 εκτέλεσαν απότομη στροφή και βρέθηκαν εντός της εμβέλειας των πυροβόλων της φ/γ ΑΙΓΑΙΟΝ. Άμεσα δόθηκε εντολή στην φρεγάτα να σταματήσει τις βολές. Κάποια βλήματα "επεσαν πολύ κοντά" στα τουρκικά αεροσκάφη, όπως αναφέρουν πηγές του ΓΕΝ
Το ΕΚΑΕ ενεργοποίησε την «κόκκινη γραμμή», ήρθε σε επαφή με το Εσκί Σεχίρ και διαμαρτυρήθηκε για να εισπράξει την απάντηση ότι «Εμείς έχουμε δεσμεύσει την περιοχή Μυκόνου-Ίκαρίας-Φούρνων και δεν έπρεπε να ασκείται στον ίδιο χρόνο το σκάφος σας σε δεσμευμένη για τουρκικές ασκήσεις περιοχή»!
Το όλο επεισόδιο είναι απόρροια της ΝΟΤΑΜ που έχει αποκαλύψει το defencenet.gr, και με την οποία η Άγκυρα έχει δεσμεύσει για ένα ολόκληρο χρόνο την περιοχή Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων, δηλαδή τις ίδιες περιοχές που έχει δεσμεύσει και η ΥΠΑ για ασκήσεις από το Π.Ν. και την Π.Α.
Και την εξέλιξη την είχαμε προβλέψει, όταν στις 4/01/2010 γράφαμε σχετικά:
"Ξεκινά από σήμερα ένα «καυτό» τρίμηνο στο Αιγαίο με την Τουρκία να προχωρά στην δέσμευση δύο περιοχών στο Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο και μάλιστα στην δεύτερη περίπτωση δεσμεύουν παράνομα για αεροναυτικές ασκήσεις και για ένα (!) ολόκληρο χρόνο την περιοχή Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων! Στην βόρεια περιοχή θα διεξάγουν σειρά ασκήσεων επί τρίμηνο (04/01-31/03/2010) μεταξύ Λήμνου-Ίμβρου-Σαμοθράκης-Θάσου και Αγίου Όρους (περιοχή GK).
Και στις δύο περιοχές στο μεγαλύτερο τμήμα τους έχει προγραμματιστεί να διεξαχθούν αντίστοιχες ελληνικές αεροναυτικές ασκήσεις με αποτέλεσμα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να αρνηθεί την έκδοση ΝΟΤΑΜ για λογαριασμό της Τουρκίας, χωρίς βέβαια αυτό να αποτρέψει την Άγκυρα να προχωρήσει σε παράνομη δέσμευση του.
Έτσι η Τουρκία, την 1η Ιανουαρίου εξέδωσε παράνομη ΝΟΤΑΜ για την περιοχή Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων και με αυτό τον τρόπο «συμπλήρωσε» την αρχική ΝΟΤΑΜ που είχε εκδώσει στα μέσα Δεκεμβρίου για την βόρεια περιοχή GK.
Είναι δύο 100% παράνομες ΝΟΤΑΜ από την πλευρά της Άγκυρας που αμφισβητούν ευθέως τα ελληνικά δικαιώματα επί του FIR Αθηνών, αλλά το κυριότερο πολλαπλασιάζουν τον κίνδυνο ατυχημάτων και πρακτικά δημιουργούν και προβλήματα εκπαίδευσης στην ελληνική πλευρά.
Αλλά το ζήτημα είναι κυρίως πολιτικό. Μαχητικά και σκάφη επιφανείας των δύο χωρών θα ασκούνται στην ίδια περιοχή με χρήση πραγματικών πυρών επί δύο μήνες (η αντίστοιχη ελληνική άσκηση θα διαρκέσει από τις 04/01-26/02/2010) και στη βόρεια περιοχή όποτε η ελληνική πλευρά αποφασίσει να προχωρήσει σε ασκήσεις! Και επιχειρησιακά βέβαια υπάρχει θέμα: Το τρίγωνο Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων (περιοχή GP) είναι η «μήτρα» των υπερπτήσεων επάνω από Φούρνους-Αγαθονήσι-Φαρμακονήσι. Κατευθυνόμενα σε αυτή την περιοχή η προερχόμενα από αυτή την περιοχή τα τουρκικά μαχητικά προχωρούν στις υπερπτήσεις.
Επιδίωξη της Τουρκίας είναι να δημιουργήσει Πεδίο Βολής στο μέσον του Αιγαίου εξ ου και η ετήσια ΝΟΤΑΜ για Μύκονο-Ικαρία-Φούρνους".
Αξίζει να θυμηθούμε και το σχέδιο "Βαριοπούλα" (το δεύτερο επιχειρησιακό μέρος του με την εισβολή στον Έβρο αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφόρησε) στο οποίο η Άγκυρα θα προκαλούσε κατάρριψη τουρκικού μαχητικού από ελληνικά πυρά για να δημιουργηθεί το ψυχολογικό "υπόστρωμα" μεταξύ του τουρκικού λαού για εισβολή στην Ελλάδα. Αν δεν κατάφερναν να προκαλέσουν κατάρριψη θα το κατέρριπταν οι ίδιοι!
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Φ/Γ ΑΙΓΑΙΟΝ
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 76 χιλ. ΟΤΟ Melara, 1 σύστημα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε.Ε. Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης 2 AY τορπιλοσωλήνες δια τορπίλες Κ46 και σύστημα ΗΝ αντιμέτρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 2 Ε/Κ ΑΒ 212ASW
Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koninklijka Maatschappij de Schelde στο Vlissingen της Ολλανδίας και εντάχθηκε στη δύναμη του ολλανδικού ναυτικού στις 29 Οκτωβρίου 1980. Αγοράσθηκε από το Π.Ν. και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στο Den Helder της Ολλανδίας στις 14 Μαΐου 1993, με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Κ. Αναστασάτο ΠΝ. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 19 Ιουλίου 1993. Του ιδίου τύπου: ΕΛΛΗ, ΛΗΜΝΟΣ, ΑΔΡΙΑΣ, ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ, ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ και ΚΑΝΑΡΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου