11 Νοε 2012

ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΝΗ: ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ!



«Υπήρχε σημαντική πρόταση από όμιλο Ομογενών για το χρέος της χώρας πολύ πριν μπούμε στο ΔΝΤ, ο Παπανδρέου την γνώριζε και....

την απέρριψε»!

«Βδέλυγμα η Ρεπούση! Αντί να την έχουν έγκλειστη, εκπροσωπεί τον λαό στο Κοινοβούλιο»

«Εθνική μειοδότης η Άννα Διαμαντοπούλου»

«Εξαιτίας της προδοσίας τους έγιναν Πρωθυπουργοί και υπουργοί Οικονομικών. Δεν θα ησυχάσει ο λαός εάν δεν οδηγηθούν........
στην Δικαιοσύνη για εσχάτη προδοσία. Είναι θέμα τιμής»

"Ο λαός αγαπάει την Πατρίδα του. Δεν θα την πετάξει στις μύγες της αγοράς»

Αποκλειστική Συνέντευξη στον Μάκη Βραχιολίδη

vrachiolidis@yahoo.gr

Η λάβα του ελληνισμού καίει στα στήθη της καθηγήτριας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, Μαρίας Τζάνη. Λόγος πύρινος, κάθετος που δύσκολα μπορείς να του αντιταχθείς,


ειδικά όταν μιλάει για την Ελλάδα, τον Έλληνα και την Ιστορία του. Η Μαρία Τζάνη με την συνέντευξή της στον συνεργάτη μας Μάκη Βραχιολίδη, λέει πολλά και πέρα από την Παιδεία. Ως άνθρωπος που βιώνει το δράμα της χώρας, τονίζει και υπογραμμίζει ότι αυτό είναι κυρίως πολιτισμικό και μετά οικονομικό. Διάβρωσαν και επιδιώκουν να εξαφανίσουν την ελληνική γλώσσα και την Παιδεία, με ντόπια όργανα που αντί να ήταν έγκλειστα στις φυλακές, διαχειρίζονται τις τύχες του τόπου.

Μεγάλη αξία έχουν και όσα αναφέρει η γνωστή καθηγήτρια για το πώς ο Παπανδρέου έβαλε τη χώρα στο ΔΝΤ. Μιλάει για εσχάτη προδοσία, προειλημμένη μάλιστα, μια και σημαντική πρόταση από Όμιλο Ομογενών, ο τότε Πρωθυπουργός και «η συμμορία του», όπως την αποκαλεί η κ. Τζάνη, απέρριψαν αμέσως την σημαντική πρωτοβουλία για την διευθέτηση του χρέους της Ελλάδος.

Μερικές ημέρες προτού η χώρα μας υπογράψει το πρώτο Μνημόνιο, τον Μάιο του 2010, είχατε γράψει ένα άρθρο στο «mediasoup» στο οποίο ρωτούσατε τον τότε Πρωθυπουργό κ. Παπανδρέου, εάν είχε άλλες εναλλακτικές λύσεις πέρα από το ΔΝΤ. Γιατί κάνατε αυτή την ερώτηση κα Τζάνη; Αφήνατε υπονοούμενα ότι ο κ. Παπανδρέου γνώριζε άλλες λύσεις και τις απέρριψε. Είναι έτσι;

ΤΖΑΝΗ: Μπορώ να αποδείξω αν χρειαστεί, την αλήθεια αυτών που θα σας πω. Ο «κύριος», Παπανδρέου, είχε πολλές εναλλακτικές λύσεις. Και αν ακόμα δεν μπορούσε να συνεχίσει την πολιτική του προκατόχου του, που κοίταζε να σώσει την Ελλάδα αξιοποιώντας το υπέδαφός μας , τουλάχιστον ας δεχόταν την ρωμαλέα βοήθεια που του πρότειναν Όμιλοι Ομογενών. Από τους ομογενείς υπήρξαν κάποιοι που δεν ήταν και πολύ σοβαροί και κάποιοι που ήταν πάρα πολύ σοβαροί. Και αυτοί που δεν ήταν πολύ σοβαροί μην νομίζετε ότι έλεγαν ψέματα, απλά από άποψη αποτελεσματικότητας μιλώ. Είμαι σε θέση να γνωρίζω για την αποτελεσματικότητα των πρώτων. Και ξέρετε, εγώ δεν είπα ποτέ ατελώνιστη κουβέντα, πάντα μπορούσα να αποδείξω αυτά που έλεγα. Ξέρω ότι πριν ακόμη, ούτε σύμβαση υπογραφεί ούτε Μνημόνιο συζητηθεί και αποφασισθεί, είχαν στα χέρια τους αυτές τις προτάσεις των ομογενών. Εξαίρετες, τις οποίες όμως δεν τις δέχτηκαν, ούτε ο Πρωθυπουργός ούτε ο κ. Πέτρος Χριστοδούλου. Και ξέρετε γιατί;

Για πείτε μου το γιατί;

ΤΖΑΝΗ: Ο μεγάλος πρόγονός μου ο Δημοσθένης, είπε «έκαστον των πριν υπαρξάντων, ανάλογα προς το τελευταίον εκβάν κρίνεται». Δηλαδή κάθε τι από αυτά που έχουν προηγηθεί, αξιολογούνται και κρίνονται ανάλογα με το τελευταίο συμβάν, με την έκβαση. Η έκβαση λοιπόν των πραγμάτων μού λέει ότι οι κύριοι αυτοί είχαν αποφασίσει την προδοσία της Ελλάδος και εξαιτίας αυτού βοηθήθηκαν να γίνουν Πρωθυπουργοί, υπουργοί Οικονομικών . Ποιοι; Οι υπάλληλοι των ληστρικών, χρηματοπιστωτικών καταστημάτων, οι λυμεώνες των λαών. Λυπάμαι που τους επετράπη να χειριστούν έτσι τη χώρα. Γι' αυτό και είπα χίλιες φορές και το επαναλαμβάνω και δημόσια και ιδιωτικά, πρέπει να δικάσωμε την ληστοσυμμορία αυτή των Παπανδρέου με την κλίκα του, που τα εξεπόνησαν αυτά τα πράγματα, επί εσχάτη προδοσία. Δεν θα ησυχάσει ο ελληνικός λαός εάν δεν γίνει αυτό. Είναι ζήτημα τιμής.

Για τον Σαμαρά, ισχύει το ίδιο; Εσχάτη προδοσία;

ΤΖΑΝΗ: Όχι βεβαίως. Ο Σαμαράς πρότεινε λύσεις από την αρχή και ο Παπανδρέου έκανε ακριβώς τα αντίθετα. Με συνέπεια ο σημερινός Πρωθυπουργός να οδηγηθεί σε άλλες καταστάσεις που κρίθηκε να διαχειριστεί όταν ο Παπανδρέου τον είχε φέρει προ τετελεσμένων γεγονότων. Να το θυμηθείτε όμως, από τον Μάιο η Ελλάδα θα αρχίσει να ανασαίνει και η ανάσα της αυτή θα μεταφράζεται σε επίπεδο πολιτών. Εγώ απορώ πώς αντέχουν, όχι ότι εγώ έχω, αλλά δεν έχω τις υποχρεώσεις που έχουν τα λαϊκά στρώματα. Αυτοί που έχουν παιδιά, γονείς, παππούδες να φροντίσουν, που έχουν ανάγκη από περίθαλψη, από φάρμακα. Αυτό το κομμάτι του λαού, που αυτοί τα αφήνουν να μην είναι μέτοχοι της ελληνικής παιδείας και την έχουν στον εθνοφυλετικό τους στερεότυπο, μία πρόταση έχω να πω: προσκυνώ την χάρη σου λαέ μου ελληνικέ.

Τα μέτρα όμως που πήρε η ελληνική κυβέρνηση, δεν θα οδηγήσουν σε περισσότερη εξαθλίωση αυτά τα στρώματα;

ΤΖΑΝΗ: Θα είναι σύντομη. Ισχύει αυτό που λέει ο λαός μας: «Θα κάνω τα κακά μου παξιμάδι». Ένα μέρος από αυτά τα μέτρα έπρεπε να έχουν παρθεί τον Ιούνιο του 2010. Αντίστοιχα τον Ιούνιο του 2011 έπρεπε να παρθούν διπλάσια μέτρα από του '10. Να πάνε δηλαδή... κομματιαστά. Δεν πήραν όμως τα μέτρα τότε, δεν έκαναν τίποτε, έκαναν τα αντίθετα.

«ΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΣΤΗΝ ΤΡΟΪΚΑ ΑΝ ΤΗΝ ΕΙΧΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΥ»

Εάν εσείς είχατε απέναντί σας την τρόικα, θα παίρνατε αυτά τα μέτρα ή θα προσπαθούσατε να φερθείτε διαφορετικά στους δανειστές, που ο κόσμος εάν τους είχε μπροστά του θα τους έφτυνε, θα τους πέταγε γιαούρτια;

ΤΖΑΝΗ: Κατ' αρχήν θα τους ρωτούσα εάν έχουν Πανεπιστημιακή μόρφωση. Εάν θα μου απαντούσαν «σίγουρα ναι», θα τους ρώταγα σε ποια Πανεπιστήμια φοίτησαν; Ευρωπαϊκά; Θα μου έλεγαν «ναι». Τότε θα τους έλεγα ότι «γνωρίζετε ότι ο νόμος πρέπει να είναι σύμφωνος προς την φύσιν, κατορθωτός εν τη πράξει, συμφέρων προς την πολιτικήν κοινωνίαν. Σύμφωνος προς την φύσιν θα είναι, εάν απονέμει εκάστω τα κατά την αξίαν αυτού. Γιατί δεν υπάρχει μεγαλύτερη αδικία από την εξίσωση ανίσων ικανοτήτων, προθέσεων και προσπαθειών. Όμως, στο δεύτερο θα σταματούσα και θα απαιτούσα απάντηση. "Κατορθωτός εν τη πράξει" θα είναι μόνον εάν είναι επωφελής προς τους εφ' ω νομοθετείται. Τι απ' όλα αυτά κύριοι που μου λέτε είναι απ' ωφελεία γι' αυτούς, που πρέπει εγώ να τα νομοθετήσω; Απαντήστε μου». Αυτά θα τους έλεγα. Και σας ενημερώνω ότι αυτό που σας λέω δεν το παρήγαγα από το μυαλό μου. Είναι η τελεσίδικη κουβέντα ενός Αριστοτέλη, του οποίου τον ιμάντα των υποδημάτων του εσείς, στην 7η μετενσάρκωσή σας εάν επισυμβεί, θα είστε σε θέση να σκεφτείτε ότι μπορεί να τα δέσετε. Δεν ξέρω τι αποτέλεσμα θα είχα απέναντί τους. Όμως, η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού. Διαφωνώ με τον ορισμό, αλλά αυτός είναι ο ορισμός διότι αυτό συμβαίνει παγκοσμίως. Και αυτό που συμβαίνει παγκοσμίως είναι ενάντια στον άνθρωπο, ενάντια στη φύση, ενάντια στο καύχημα του ανθρώπου: τις αξίες του ανθρωπισμού. Ληστρικά χειριζόμαστε τη φύση και σε ανήθικη εκμετάλλευση προβαίνουμε στους ανθρώπους.

Πολύ σοφά τα όσα λέτε. Είσθε καθηγήτρια στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Εκεί έχει μπει φέτος και η κόρη μου. Δεν υπάρχουν βιβλία, κρατάνε σημειώσεις με το χεράκι τους, ότι τους λέει ο καθηγητής. Αυτό ισχύει και σε άλλα Πανεπιστήμια, στα περισσότερα. Άλλα Πανεπιστήμια, απαιτεί η τρόικα να κλείσουν ή να συγχωνευτούν με άλλες σχολές. Εσείς πώς νιώθετε ως εκπαιδευτικός;

ΤΖΑΝΗ: Ακούστε με. Μιλάμε για ευθυκρισία. Διαφωνώ κατά κράτος με τη συγχώνευση των σχολικών μονάδων, ιδιαίτατα των ακριτικών περιοχών και των υποβαθμισμένων περιοχών της χώρας. Συμφωνώ στην σύμπτυξη κάποιων ΤΕΙ που δεν έχουν φοιτητές και κοστίζουν και ενδεχομένως κάποιων τμημάτων που είναι μοναχικά, κατακερματισμένα σε χώρο, γιατί «Πανεπιστήμιο» σημαίνει η γειτνίαση των φοιτητών που δημιουργείται, η ακαδημαϊκή ατμόσφαιρα. Θα κάνουν καλά να αφήσουν τα Πανεπιστήμια να κάνουν τη δουλειά τους. Τα Πανεπιστήμια, νοικοκύρεμα θέλουν, ενώ ήδη κάποια είναι νοικοκυρεμένα. Και τα χρήματα να δοθούν για την Πανεπιστημιακή έρευνα. Να μην δίνονται στους διάφορους λομπίστες που το μόνο που κάνουν είναι να ροκανίζουν τα λεφτά του ελληνικού λαού, γιατί τα χρήματα που παίρνουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση τα έχουμε καταβάλει. Όσον αφορά για τα βιβλία, των οποίων έλλειψη υπάρχει στα Πανεπιστήμια. Η απάντησή μου είναι: τόσο το καλύτερο. Στο Πανεπιστήμιο πρέπει να υπάρχει Βιβλιοθήκη με συγγράμματα και οι φοιτητές να πηγαίνουν στις Βιβλιοθήκες να διαβάζουν και να εκπονούν εργασίες. Τα πρώτο μου πτυχίο το πήρα από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, με πολυγραφημένες σημειώσεις. Και κάλλιστα σήμερα οι φοιτητές μπορούν να μπαίνουν στο διαδίκτυο και να βρίσκουν πλούσια βιβλιογραφία.

Για να περάσουμε σε θεολογικά θέματα. Δηλώνετε υπέρμαχος της ανεξιθρησκίας. Ωστόσο πολλοί σας κατηγορούν ως Χριστομάχο. Μάχεστε την ορθοδοξία.

ΤΖΑΝΗ: Αντιθέτως. Έχω μιλήσει στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου, με θέμα «η Ορθοδοξία ως παιδαγωγούσα δύναμη στο σύγχρονο κόσμο». Εγώ δεν πιστεύω σε κανέναν θεό. Εγώ πιστεύω μόνο στις αξίες του Ελληνισμού που δημιούργησαν τον ουμανισμό και αυτές προσπαθώ να υλοποιώ στη ζωή μου, μ' όση δύναμη διαθέτω και από αυτή την άποψη είμαι βαθύτατα θρησκευόμενο άτομο. Όχι μόνον δεν είμαι Χριστομάχος αλλά όταν κάποτε ο Μίμης Ανδρουλάκης έβγαλε ένα βιβλίο και προσπαθούσε να γελοιοποιήσει τον Χριστό, έδωσα συνέντευξη και είπα ότι αυτά είναι απράδεκτα πράγματα.

Φαντάζομαι το ίδιο κάνατε με το υβριστικό για τον Χριστό, θεατρικό έργο που ανέβασαν πρόσφατα στο Χυτήριο.

ΤΖΑΝΗ : Το είπα στην τηλεοπτική εκπομπή του Χίου ότι μόνον ατάλαντοι ή διαστροφικοί κάνουν τέτοια. Ας επιλέξουν ένα από τα δύο: ή έχουν ταλέντο αλλά έχουν ειδικές διαστροφές ή δεν έχουν ταλέντο και έχουν διαστροφές για να καταφεύγουν σε τέτοια πράγματα. Και να σας πω γιατί. Τι νόημα έχει να παίρνετε μία αξία για χιλιάδες ανθρώπους, που αν το ψάξετε δεν είπε τίποτα ενάντια στον άνθρωπο και να το φέρνετε στα δικά σας γούστα, στη δικιά σας νοημοσύνη, στη δικιά σας ηθική και ήθος και πάνω απ'όλα στη δικιά σας αισθητική; Για να κάνετε τηλεθέαση, ή ακροαματικότητα ή να πουλήσετε βιβλία, με θέμα, χτυπώντας αυτές τις αξίες και τα ιδανικά. Για μένα είναι ιδεατά τα ιδανικά και υπέρτερα είναι ότι παρήγαγε ο ελληνισμός. Σέβομαι τα ιδανικά των ανθρώπων. Αγαπάω και σέβομαι τις πατρίδες γιατί λατρεύω την πατρίδα μου.

Είστε αισιόδοξη για τον ελληνισμό; Με τα σημερινά δεδομένα μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι ουσιαστικά καλύτερο; Ο ελληνισμός σε ένα βάθος χρόνου θα μπορέσει να ξεφύγει από αυτή τη δαγκάνα ή θα πέσει σε μία νέα σκλαβιά;

ΤΖΑΝΗ : Το πρόβλημα της Ελλάδος είναι πολιτισμικό δεν είναι οικονομικό. Κι όσο κι αν ο ελληνικός λαός είναι θυμωμένος, να ξέρετε ότι την αγαπάει την Πατρίδα του. Δεν θα την πετάξει στις μύγες της αγοράς και του θεάτρου, για να θυμηθούμε και τον Ελύτη. Ένα με φοβίζει: αυτά τα 20 χρόνια ΠΑΣΟΚ που πήρανε μια πρωτογενή παραγωγή, την αγροτική, την κτηνοτροφία, την αλιεία, την παρέλαβαν 60% και τις παρέδωσαν 23%. Παρέλαβε το ΠΑΣΟΚ βιομηχανίες που είχαν προϊόντα εξαιρετικά στον διεθνή χώρο. Τις κοινωνικοποιήσανε, τις καταργήσανε και αφήσανε να έρθουν πολυεθνικές. Θυμηθείτε, είχαμε πολυκαταστήματα ελληνικά στα οποία πουλιόταν 97% καθαρόαιμη ελληνική παραγωγή. Το μεγάλο έγκλημα του ΠΑΣΟΚ μεγιστοποιείται σε βαθμό απόλυτο, όταν μιλήσουμε για το έγκλημα που έκανε στην ελληνική παιδεία. Οι συνέπειες αυτές έχουν κάνει τον λαό μας να μην γνωρίζει την γλώσσα του, να μην έχει τις έννοιες τις ελληνικές και να χάνει την ευθυκρισία του, έτσι που να καθίσταται ευάλωτος σε οποιαδήποτε διαχείρισή του. Οι νευροεπιστήμες λένε ότι η γλώσσα κατά ποιότητα και ποσότητα εννοιολογική, είναι όχι παράγων της νόησης, ο πλάστης της νόησης. Γι' αυτό φοβάμαι και θέλω να προσέξει ο τωρινός υπουργός Παιδείας. Θα κάνω καινούργια φασαρία σαν αυτή που είχα κάνει με την Ρεπούση, όταν είπα «ζητήστε την συνδρομή της Ακαδημίας και ξωπετάξτε αυτό το βδέλυγμα»! Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που αυτούς τους ανθρώπους αντί να τους έχουν εγκλείστους, τους έχουμε και μας εκπροσωπούν στη Βουλή. Πρέπει λοιπόν πρώτ' απ' όλα να αποσυρθεί η Γραμματική που πριν φύγει η κα Διαμαντοπούλου, αυτή η εθνική μειοδότης, έστειλε στα σχολεία την Γραμματική που ακυρώνει την «άλφα βήτα» την ελληνική, τα γράμματά μας. Προσπαθήστε να γράψετε με πέντε φωνήεντα και θα δείτε τι θα λέτε. Στην γραφή της ελληνικής γλώσσας υπάρχει η αταλάντευτη συνέχεια της ταυτότητας αυτού του λαού σε όσο βάθος χιλιετιών μπορείτε να πάτε. Γι' αυτό την πλήττουν: Πρώτα για την δύναμη που έχει στην ψυχοδιανοητική ανάπτυξη του ανθρώπου και ο δεύτερος γιατί είναι τα τεκμήρια της ελληνικότητας. Γι' αυτό φοβάμαι κύριε Βραχιολίδη. Έχω ζητήσει να γίνονται τηλεοπτικές εκπομπές για την γλώσσα. Επίσης, τα βιβλία που έχουν εκπονηθεί και δίνονται στα σχολεία είναι απαράδεκτα, πρέπει να αντικατασταθούν.

Η συνέντευξη δημοσιεύεται και στο σημερινό φύλλο της "Ελεύθερης Ώρας". Παρακάτω ακολουθούν σε video αποσπάσματα της συνέντευξης.

makeleio.gr
http://ventetta.blogspot.gr/2012/11/video.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου