27 Φεβ 2013

Ώρα των αποφάσεων για τα Υποβρύχια του ΠΝ ...Γιατί δεν μας παίρνει ή ώρα !

H κατασκευή των S-121 «Πιπίνος» και
 S-122 «Mατρώζος» έχει σχεδόν ολοκληρωθεί

H τεράστια επένδυση των Ελλήνων φορολογουμένων (ύψους 2 δις ευρώ) απαξιώνεται όλο και περισσότερο κάθε μέρα που περνά χωρίς λύση στο πρόβλημα των ΕΝΑΕ.



Εξελίξεις αναμένονται στο θέμα των υποβρυχίων 214 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς το αμέσως προσεχές διάστημα, ίσως και πριν την επίσκεψη Σαμαρά στην Άγκυρα, επίκει
ται συνάντηση του πρωθυπουργού με τον ιδιοκτήτη των ΕΝΑΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες του οnalert.gr, τα ανωτέρω διέρρευσαν από την χθεσινή συνάντηση που είχε ο ΥΕΘΑ Πάνος Παναγιωτόπουλος με αντιπροσωπεία εργαζομένων στα ναυπηγεία. Πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή, εάν δεν βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση στο χρονίζον πρόβλημα των ΕΝΑΕ, το πιθανότερο σενάριο είναι η πτώχευση των ναυπηγείων και η μεταφορά των τεσσάρων (σχεδόν ολοκληρωμένων) υποβρυχίων στις εγκαταστάσεις του Nαυστάθμου Σαλαμίνας, όπου και θα ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Τον περασμένο Μάιο, ο τότε ΥΕΘΑ Δ. Αβραμόπουλος είχε δηλώσει στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, πώς τα τρία υποβρύχια Τύπου 214 (S-121 Πιπίνος/S-122 Ματρώζος/S-123 Κατσώνης) έχουν φθάσει στο 95% της κατασκευής τους. Παράλληλα εκρεμεί η παράδοση του εκσυγχρονισμένου U-209/AIP S-118 Ωκεανός, το οποίο θα πρέπει να ξεκινήσει θαλάσσιες δοκιμές. Η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα ΕΝΑΕ εμπνέει ανυσηχία για την ασφάλεια των υπερπολύτιμων υ/β, καθώς και για την πλημελή συντήρηση τους. Χαρακτηριστικό είναι δημοσίευμα της εφημερίδας Ναυτεμπορική που υποστηρίζει ότι ο ΥπΕΘΑ «δεσμεύτηκε να έρθει σε συνεννόηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων ώστε να προχωρήσει το πρόγραμμα συντήρησης των υπό κατασκευή υποβρυχίων»...

Επιχειρησιακά κενά και επιτυχίες

Η εισαγωγή των σχεδόν έτοιμων υ/β σε υπηρεσία, θα καλύψει κρίσιμες επιχειρησιακές ανάγκες των ΕΔ την στιγμή που η αβελτηρία των πολιτικών προιστάμενων της Μεσογείου έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα υποστήριξης στον στόλο των U-209 (βλέπε Συσσωρευτές υποβρυχίων : Έξι χρόνια απραξίας)
H τεράστια επένδυση των Ελλήνων φορολογουμένων (ύψους 2 δις ευρώ) απαξιώνεται όλο και περισσότερο κάθε μέρα που περνά χωρίς λύση στο πρόβλημα των ΕΝΑΕ.

Η δέσμευση του εκσυγχρονισμένου S-118 Ωκεανός και η απόσυρση του S-110 Γλαύκος (209/1100) τον Φεβρουάριο του 2011, επιδείνωσαν την ήδη δύσκολη κατάσταση στον στολίσκο των U-209. Ας σημειωθεί ότι το δεύτερο, είχε περάσει (δαπανηρό) εκσυγχρονισμό μέσης ζωής που του προσέδωσε ικανότητα βολής Sub-Harpoon και νέο ΚΠΜ.

Έτσι ο στόλος υ/β του Πολεμικού μας Ναυτικού έχει ονομαστική δύναμη επτά μονάδων (ο τονισμός στο "ονομαστική") έναντι ανάγκης κάλυψης οκτώ τομέων περιπολίας, όπως έχει αναφερθεί δημόσια αρκετές φορές (την τελευταία φορά ο Ε.Βενιζέλος από το βήμα του Κοινοβουλίου).

Παρά τα όποια προβλήματα, η ΔΥ έχει στην κατοχή της ένα σημαντικότατο όπλο : την τεράστια εμπειρία των πληρωμάτων του ΠΝ, η οποία εκτός από τον χώρο του Αρχιπελάγους αντανακλάται και στις επιδόσεις των πληρωμάτων του ΠΝ στις μεγάλες συμμαχικές ασκήσεις που διεξάγει ετησίως το ΝΑΤΟ στην Μεσόγειο. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε τα εξαιρετικά αποτελέσματα που πέτυχε το υ/β S-111 Νηρεύς στην κορυφαία νατοϊκή ανθυποβρυχιακή άσκηση Proud Manta 2012, όπου το ηλικίας 41 ετών υποβρύχιο στάθηκε επάξια απέναντι σε πολύ πιο σύγχρονες μονάδες, συμπεριλαμβανομένου του τουρκικού S-357 Gur (U-209/1400). Σε παλαιότερη νατοική άσκηση Dogfish (Φεβρουάριος 2002) ανατολικά της Σικελίας, το υ/β S-113 Πρωτεύς "κατάφερε" εύστοχο πλήγμα σε αμερικανικό υ/β κλάσης Los Angeles.
Kαλή επιτυχία!
Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο "τεμέτερον" πλήρωμα του υ/β S-119 Πόντος (U-209/1200) το οποίο θα εκπροσωπήσει την χώρα μας στην μεγάλη νατοική ανθυποβρυχιακή άσκηση Proud Manta 2013. Είμαστε σίγουροι ότι θα μας βγάλετε ασπροπρόσωπους! Στην άσκηση θα λάβουν μέρος : 9 AΦΝΣ, 11 πλοία επιφανείας και 4 υποβρύχια, μεταξύ των οποίων και το τουρκικό S-356 Αnafartalar (U-209/1400
http://www.enkripto.com/

kerberos-hellas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου