6 Μαρ 2013

Απο εδώ εφορμούν τα Τούρκικα CN-235 ( Μελτέμια ) και παραβιάζουν το F.I.R Αθηνών






Η Καθημερινή σχεδόν παρουσία των CN-235 στις παραβιάσεις και παραβάσεις στο Αιγαίο συνοδευόμενα πάντα απο F-16 οπλισμένα μάς έφερε στο κρίσιμο ερώτημα που ειναι τα Ελληνικά αεροπλάνα Ναυτικής Συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού !


To παρακάτων άρθρο είχε γραφεί το 2011 ...
Η τουρκική απάντηση ήρθε υπο την μορφή της ενίσχυσης κρίσιμων εγκαταστάσεων κατα μήκος των μικρασιατικών ακτών, με σκοπό τον αποτελεσματικότερο έλεγχο σε θάλασσα και αέρα καθώς και την προβολή της απαιτούμενης ισχύος εάν και εφόσον αυτό κριθεί σκόπιμο απο το τουρκικό επιτελείο.

Η υλοποίηση του πρώτου σκέλους ήλθε υπο την μορφή της ανάπτυξης σειράς σταθμών ραντάρ σε καίρια σημεία κατα μήκος της ακτογραμμής της Λυκίας και τα κατεχόμενα, ενδεικτικά αναφέρουμε :






  • τον σταθμό ραντάρ Kas απέναντι απο το Καστελλόριζο (202 Nu.Lı Kaş Radar K.Lığı) o οποίος στεγάζει τρισδιάστατο ραντάρ ΗR-3000 με ενδεικτική εμβέλεια 310νμ,
  • τον αντίστοιχο σταθμό ραντάρ του προγράμματος Uzun Ufuk που εδρεύει στην ίδια περιοχή
  • δύο σταθμούς ραντάρ στην περιοχή Ανεμουρίου (Anamur) πλησίον της Μερσίνας, με συστήματα ΤΡS-117 και TRS-22XX (111,230 Hava Radar K.Lığı)




  • σταθμό ραντάρ TRS-22XX στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου (1,2), ιδίου τύπου με το σύστημα της Κνιδού. (Βλέπε : To TRS-22XX της Datca)

, καθώς και την ενίσχυση των αεροπορικών βάσεων Dalaman και Αττάλειας στις οποίες είχαμε αναφερθεί σε προηγούμενο σημείωμα (βλέπε : Αεροπορική βάση Dalaman : ένας γνωστός-άγνωστος). Eίναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η τουρκική πλευρά συνέχισε ακάθεκτη την προσπάθεια ενίσχυσης των εγκαταστάσεων που θα της επέτρεπαν να αντιμετωπίσει πιθανή αεροπορική εμπλοκή της ΠΑ στην Κύπρο ακόμα και μετά την υπονόμευση και την σταδιακή εγκατάλειψη του ΕΑΧ απο την κυβέρνηση Σημίτη.

Ειδικότερα σε ότι αφορά την επέκταση των εγκαταστάσεων του Dalaman που αποτελεί και το θέμα του παρόντος σημειώματος, ήδη απο τον περασμένο Φλεβάρη είχαμε επισημάνει ότι αυτές πιθανώς να σχετίζονται με την παρουσία μέσων ναυτικής συνεργασίας του ΤΝ :

Η προσπάθεια ενίσχυσης των εγκαταστάσεων της αεροπορικής βάσης όμως δεν σταματάει εδώ. Μετά το πέρας των εργασιών κατασκευής των ενισχυμένων καταφυγίων ,στα μέσα του 2008 μια νέα επέκταση αρχίζει να λαμβάνει σάρκα και οστά. Σειρά παίρνουν εκτεταμένες χωματουργικές εργασίες νοτίως του συμπλέγματος HAS με το μπάζωμα του παρακείμενου ρέματος, πάντα εντός της περιμέτρου της βάσης (η οποία εφάπτεται σχεδόν με την θάλασσα). Μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω εργασιών ξεκινά η κατασκευή συγκροτήματος κτηρίων, πίστας apron καθώς και του απαραίτητου συνδετήριου τροχοδρόμου. Τα συγκεκριμένα έργα είναι ακόμα υπο κατασκευή(βλέπε φωτ. στο τέλος του άρθρου), πιθανώς δε να σχετίζονται με το πρόγραμμα Meltem II/III. (Αεροπορική βάση Dalaman : ένας γνωστός-άγνωστος)
Ένα χρόνο μετά το εν λόγω σημείωμα η βάση ναυτικής αεροπορίας Dalaman έχει ήδη αρχίσει να φιλοξενεί τα πρώτα ανθυποβρυχιακά ε/π του Τουρκικού Ναυτικού, όπως θα δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες που δημοσιεύει το Εν Κρυπτώ. Η ενίσχυση του στόλου του ΠΝ με υποβρύχια τεχνολογίας ΑΙΡ προφανώς και δεν πέρασε απαρατήρητη..

Η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων που στεγάζουν την μοίρα ναυτικής αεροπορίας Νταλαμάν (Dalaman Deniz Hava Harekat Üssü) διήρκεσε απο τον Γενάρη του 2008 μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2010. Έλαβε χώρα η κατασκευή ενός κυρίως υποστέγου, συγκροτήματος κτιρίων διοίκησης και ενδιαίτησης προσωπικού, πίστας apron, συνδετηρίων διαδρόμων καθώς και η κατασκευή επιπλέον αποθηκών πυρομαχικών εντός της αεροπορικής βάσης.


Οι νέες εγκαταστάσεις της βάσης Ναυτικής Αεροπορίας Dalaman (Dalaman Deniz Hava Harekat Üssü). Διακρίνονται ε/π AB-212 και S-70 του Τουρκικού Ναυτικού μπροστά απο τον νέο υπόστεγο των εγκαταστάσεων)


Νέες αποθήκες πυρομαχικών υπο κατασκευή



Τα αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας της Τουρκικής Ναυτικής Αεροπορίας

Η Τουρκική Διοίκηση Ναυτικής Αεροπορίας (Turk Donanma Havaciligi) ιδρύθηκε το 1971. Η κύρια επιχειρησιακή βάση της σήμερα βρίσκεται στο αεροδρόμιο Cengiz Topel λίγα χιλιόμετρα απο την πόλη της Νικομήδειας (Izmit) και του ναυστάθμου Γκιολτσούκ. Ειρήσθω εν παρόδω η αεροπορική βάση Τοpel έλαβε το όνομα Τούρκου αεροπορου που κατερρίφθη στην Κύπρο κατα τους βομβαρδισμούς του 1964.

Στην βάση εδρεύουν οι δύο μοίρες που φιλοξενούν τα πτητικά μέσα της Διοίκησης Ναυτικής Αεροπορίας : η 301 Μοίρα Ναυτικής Αεροπορίας "Yengec" στην οποία ανήκουν τα αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας CN.235M, TB.20 Trinidad, και την 351 Μοίρα Ναυτικών ελικοπτέρων "Yengeç" AB204AS, AB212ASW, AB212EW, SH-60B

Στα τέλη της δεκαετίας του 90' ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του γηρασμένου στόλου πτητικών μέσων της ΤΝΑ, ορισμένα εκ των οποίων όπως τα α/φ S-2 Τracker είχαν μειωμένες επιχειρησιακές δυνατότητες, στην ουσία αποτελούσαν μέσα μουσειακού χαρακτήρα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Τουρκική Ναυτική Αεροπορία εισήγαγε σε υπηρεσία ένα σύνολο 6 αεροσκαφών CN-235 σε διαμόρφωση ναυτικής επιτήρησης (CN-235MP) για την αντικατάσταση των παρωχημένων S-2 Tracker. Στα πλαίσια του ιδίου προγράμματος το οποίο ονομάστηκε Meltem I, η Τουρκική ακτοφυλακή προμηθεύτηκε ακόμα 3 α/φ του ιδίου τύπου τα οποία φέρουν ίδιο εξοπλισμό αποστολής (και περνούν στον επιχειρησιακό έλεγχο του ΤΝ σε περίπτωση πολέμου..) Ειρήσθω εν παρόδω ο εξοπλισμός αποστολής αναπτύχθηκε με συμμετοχή τουρκικών εταιριών (Aselsan,Havelsan) στα πλαίσια του προγράμματος Μeltem II και βασιζεται στο AMASCOS (Airborne Maritime Situation Control System) της εταιρίας Thales.


Φωτογραφία απο την πρώτη πτήση CN-235MP στα πλαίσια του προγράμματος Meltem II (18-6-2007)

Τον Ιούλιο του 2005 η Τουρκία προχωρά σε ακόμα μια αγορά αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας και συγκεκριμένα υπογράφει σύμβαση ύψους 180 εκ. δολαρίων με την Alenia Aeronautica για την αγορά 10 αεροσκαφών ATR-72 σε διαμόρφωση ανθυποβρυχιακού πολέμου (ASW). Στα αεροσκάφη του προγράμματος Meltem III οπως ονομάστηκε εγκαταστάθηκε κοινός εξοπλισμός αποστολής με τα προγενέστερα CN-235MP.

Περίπου δέκα χρόνια μετά απο τις πρώτες εξαγγελίες, χάρις στον προσεκτικό προγραμματισμό και την μεθοδικότητα των γειτόνων, η Τουρκική Ναυτική αεροπορία (έτος ίδρυσης 1971..) έχει στην διαθεση της έναν στόλο 19 σύγχρονων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας εφοδιασμένων με αισθητήρες τελευταίας γενιάς, τα οποία της επιτρέπουν να δίνει το παρών στον ευαίσθητο χώρο της ΝΑ Μεσογείου μεταξύ Ρόδου και Κύπρου, χωρίς ουδεμία αντίστοιχη παρουσία ελληνικών μέσων.
το άρθο είχε αναρτηθεί στο ¨http://www.enkripto.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου