Υπό το φως της συμμαχίας των κρατών της Ανατολικής Μεσογείου, στις 16 Ιουνίου υπεγράφη μεταξύ της ONEX Neorion Shipyards, μιας αμερικανικής εταιρείας με δραστηριότητες στην Ελλάδα, και της Israel Shipyards Ltd συμφωνία για τη συμπαραγωγή της κορβέτας Θεμιστοκλής.
Η κορβέτα Θεμιστοκλής είναι ένα υπερσύγχρονο σκάφος που στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών επιτήρησης των συνόρων της Ανατολικής Μεσογείου. Επιπλέον, οι δύο εταιρείες συνεργάζονται στενά για τη διεθνή ανάπτυξη και προώθηση του Θεμιστοκλή έχοντας ως κύριους κόμβους παραγωγής την Ελλάδα και το Ισραήλ.
Ο νέος σχεδιασμός της κορβέτας Θεμιστοκλής συνδυάζει την τεχνογνωσία της ελληνικής, ισραηλινής και αμερικανικής βιομηχανίας, και την επόμενη γενιά λειτουργικών προδιαγραφών στο μέλλον του ναυτικού πόλεμου. Πρόκειται για ένα σκάφος πολλαπλών χρήσεων με μήκος 72 μέτρα και εκτόπισμα περίπου 800 τόνων.
Η κορβέτα Θεμιστοκλής μπορεί επίσης να φτάσει ταχύτητα πάνω από 30kn, ενώ περιλαμβάνει τελευταίας τεχνολογίας όπλα και ηλεκτρονικά συστήματα. Μπορεί να λειτουργήσει ένα μεσαίου μεγέθους θαλάσσιο ελικόπτερο, αλλά υποστηρίζει επίσης μοναδικές δυνατότητες ανάπτυξης μονάδων ειδικών δυνάμεων.
Ο Θεμιστοκλής ήταν Αθηναίος πολιτικός, στρατηγός και ειδικός στη ναυτική στρατηγική, του οποίου η έμφαση στη ναυτική δύναμη και τις στρατιωτικές δεξιότητες ήταν καθοριστική κατά τη διάρκεια των Περσικών πολέμων. Ο Θεμιστοκλής ήταν ο δημιουργός της Αθηναϊκής θαλάσσιας δύναμης και ο κύριος σωτήρας της Ελλάδας από την υποταγή στην Περσική Αυτοκρατορία στη Μάχη της Σαλαμίνας το 480 π.Χ. Για την ONEX Neorion Shipyards και την Israel Shipyards Ltd το όνομα Θεμιστοκλής συμβολίζει «τις κοινές αρχές, τον πολιτισμό και τις αξίες των δύο λαών, με βάση την ελευθερία, τη δημοκρατία και ισχύς εν τη ενώσει».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
Πρέπει να επισημανθεί πάντως ότι το παραπάνω αφορά μία εμπορική συμφωνία μεταξύ δυο ιδιωτικών εταιρειών, και προς το παρόν τουλάχιστον δεν αφορά κάποια πρόθεση αγοράς ή αγορά από το Πολεμικό Ναυτικό. Οπωσδήποτε όμως είναι μία σημαντική εξέλιξη αφού ξαναβάζει δυναμικά ναυπηγεία στον ελλαδικό χώρο πίσω στον τομέα ναυπήγησης σύγχρονων πολεμικών πλοίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου