Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος των τουρκικών ναυπηγείων Anadolu κατά τη διάρκεια της NAVDEX 2017, το νέο αρματαγωγό TCG Bayraktar (L402), ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές και θα παραδοθεί σύντομα στο Τουρκικό Ναυτικό.
Το LCT Bayraktar (L402) είναι μια εξελιγμένη πλατφόρμα αμφίβιων επιχειρήσεων και αποτελεί το πρώτο πλοίο της ομώνυμης κλάσης, με την καθέλκυση του δεύτερου πλοίου TCG Sancaktar να είναι προγραμματισμένη για τον Ιούλιο του 2017. Υφίσταται και προαίρεση για κατασκευή δύο επιπλέον πλοίων.
Τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των LCT κλάσης Bayraktar είναι :
εκτόπισμα πλήρους φόρτου 7.125 τόνων και ολικό μήκος 138 μέτρων, με θύρες στην πλώρη και στην πρύμνη, πλευρική ράμπα, δύο γερανούς για καθέλκυση 4 αποβατικών ακάτων (LCVP) από το κατάστρωμα, ελικοδρόμιο, χωρητικότητα φορτίου 1.180 τόνων και ενδιαιτήσεις για 350 πεζοναύτες, εκτός των 129 μελών του πληρώματος.
Ο αμυντικός και ηλεκτρονικός οπλισμός του σκάφους είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός και περιλαμβάνει:
δύο πύργους 40mm/70cal της Oto Melara, δύο συστήματα Εγγύς Άμυνας (CIWS) Mk15 Block 1B Phalanx, δύο τηλεχειριζόμενα Σταθεροποιημένα Πολυβόλα (STAMP) των 12,7mm της τουρκικής Aselsan, 3D ραντάρ αέρος/επιφανείας Smart -S Mk2, σύστημα αντιμέτρων τορπιλών, δέκτη προειδοποίησης ακτινοβολίας laser (LWS), δύο ηλεκτροπτικά συστήματα AselFLIR 300D της Αselsan, τερματικό ζεύξης δεδομένων Link 11/16/22.
Oι αισθητήρες και τα οπλικά συστήματα του πλοίου θα ελέγχονται από μια νέα έκδοση του Τουρκικού Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) GENESIS της Havelsan, με 5 Κονσόλες Χειριστή.
Αξίζει να σχολιαστούν τα εξής:
Ομοιοτυπία επιλογών συστημάτων με άλλες πλατφόρμες του Τουρκικού Ναυτικού
Τα 2 νέα LCT και ίσως και τα επόμενα 2 της προαίρεσης, φέρουν αρκετά συστήματα με τουρκική βιομηχανική συμμετοχή ενώ άλλα είναι αμιγώς τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής και εξοπλίζουν διάφορες μονάδες του Τουρκικού Ναυτικού. Tο 3D ραντάρ Smart -S Mk2 της Thales, έχει εγκατασταθεί στις κορβέτες κλάσης MILGEM (φωτο) και σε αριθμό εκσυγχρονισμένων φρεγατών O. H. Perry.
O σταθμός με το τηλεχειριζόμενo Σταθεροποιημένο Πολυβόλο (STAMP) των 12,7mm της Aselsan, έχει επίσης εγκατασταθεί σε ταχύπλοα σκάφη της Τουρκικής Ακτοφυλακής, στα περιπολικά κλάσης Tusla όσο και στις νέες κορβέτες κλάσης MILGEM (φωτο):
To ηλεκτροπτικό σύστημα AselFLIR 300D της Αselsan, έχει επίσης εγκατασταθεί στα ταχύπλοα περιπολικά κλάσης Tusla όσο και στις νέες κορβέτες κλάσης MILGEM (φωτο):
Το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης (CMS) GENESIS της Havelsan (φωτο), έχει εγκατασταθεί στις κορβέτες κλάσης MILGEM, στις εκσυγχρονισμένες φρεγάτες O. H. Perry. και σε αριθμό τουρκικών υποβρυχίων. Φυσικά, με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις και τροποποιήσεις θα χρησιμοποιηθεί σε ένα πλήθος μελλοντικών ναυτικών μονάδων του Τουρκικού Ναυτικού.
Αμυντικός εξοπλισμός με ιδιαίτερα ισχυρή προστασία και δικτύωση
Το υπερσύγχρονο ραντάρ 3D, το σύστημα LWS, οι δύο πύργοι με τα πυροβόλα 40mm/70cal της Oto Melara, τα δύο συστήματα Εγγύς Άμυνας (CIWS) Mk15 Block 1B Phalanx και τα δύο τηλεχειριζόμενα Σταθεροποιημένα Πολυβόλα (STAMP) των 12,7mm, παρέχουν όχι μόνο μια σημαντική αντιβληματική / αντιεροπορική προστασία αλλά και επαρκέστατη ικανότητα παθητικού εντοπισμού, παρακολούθησης και καταστροφής ασύμμετρων απειλών με χαμηλό ακουστικό, ηλεκτρομαγνητικό και θερμικό ίχνος. Το παραπάνω υποδηλώνει ότι έχουν ληφθεί πολύ σοβαρά οι τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις και οι απειλές που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα νεότευκτα τουρκικά LCT στο περιβάλλον του Αιγαίου, που έτσι κι αλλιώς προβλέπεται να επιχειρήσουν ενταγμένα σε ομάδα πλοίων με ισχυρή αντιεροπορική ομπρέλα προστασίας.
Ειδικά, η τοποθέτηση συστήματος προειδοποίησης για ακτινοβολία λέιζερ (LWS) δείχνει να λαμβάνεται πολύ σοβαρά τόσο η υφιστάμενη απειλή που συνιστούν οι πύραυλοι Hellfire κατεύθυνσης λέιζερ που μπορούν να βληθούν από τα 3 S-70B10 του ΠΝ και τα ΑΗ64A+/AH64D της ΑΣ αλλά και η πιθανή μελλοντική αγορά ρουκετών με κεφαλή κατεύθυνσης λέιζερ (πχ APKWS).
Η πιθανή προσθήκη συστήματος ζεύξης δεδομένων Link 16 και του μελλοντικού Link 22, αφήνει ελάχιστες αμφιβολίες για την σημασία που δίνει η Τουρκική Ηγεσία στα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα ενός δικτυωμένου περιβάλλοντος αεροναυτικών επιχειρήσεων.
Η Ελληνική πλευρά
Η Ελληνική πλευρά απλώς παρατηρεί τον εξοπλιστικό ναυτικό "οργασμό" της Τουρκίας, εγκλωβισμένη στο κλίμα αυτο-αφοπλισμού που η ίδια επέλεξε για τον εαυτό της, με βολικό άλλοθι την οικονομική επιτροπεία της χώρας και παρωχημένα ιδεολογήματα φιλίας και συνεργασίας με μια Τουρκία που διολισθαίνει καθημερινά προς τον ολοκληρωτισμό. Αρνείται πεισματικά όχι μόνο να κατανοήσει το αυτονόητο αλλά και να πάρει κάποια μαθήματα από τον διαχρονικά δομημένο πόλεμο προπαγάνδας που υφίσταται από την Τουρκία, είτε με αφορμή την νόμιμη αμυντική προπαρασκευή νησιών του Ανατ. Αιγαίου, είτε σαν αποτέλεσμα κατασκευασμένων ειδήσεων για δήθεν παρενοχλήσεις και στοχοποιήσεις τουρκικών μαχητικών και πλοιαρίων...
Έτσι βλέπουμε την Ελληνική πλευρά να διοργανώνει τελετές ονοματοδοσίας για βοηθητικά πλοία μεταφοράς προσωπικού (φωτο) που το πιθανότερο θα είχαν περάσει απαρατήρητες σε άλλες εποχές αλλά δεν τολμά να οργανώσει μια καλοπληρωμένη διεθνής φιέστα ενημέρωσης των ξένων ΜΜΕ για τις ξεκάθαρες επιθετικές-αποβατικές φιλοδοξίες που συνιστά η καθέλκυση τέτοιων σκαφών.
Μάλλον τελικά, κάποιοι πρέπει ναι πιστεύουν ότι τα νέα τουρκικά αποβατικά πλοία αμφίβιων επιχειρήσεων θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο σε αποστολές έρευνας και διάσωσης και σε ανθρωπιστικές αποστολές, σύμφωνα και με δήλωση του κατασκευαστή τους.
Όπως ακριβώς, σε επίσημο επίπεδο, η Τουρκία θεωρεί την εισβολή στην Κύπρο το 74 σαν μια ειρηνευτική επιχείρηση στα πλαίσια αντιμετώπισης ανθρωπιστικής τραγωδίας...
Υπάρχει άραγε σοβαρός λόγος να μην τους πιστέψουμε;
πηγη
kerberos-hellas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου