19 Αυγ 2015

Η FRAPORT ΚΑΙ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΣ ΑΦΟΥ «ΑΡΠΑΞΑΝ» ΤΑ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ, ΤΩΡΑ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΓΙΑ «ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ»!

ΚΕΡΒΕΡΟΣ: ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ SUCCES STORY ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ. ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΙ TOUR OPERATORS ΘΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ CHARTER ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ "ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ" ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΟΠΟΥ ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΙ...
 
fraport
Νέα επίθεση από το ISKRA: ΠΡΩΤΗ ΠΡΑΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
H κυβέρνηση με απόφασή της και κατ’ επιταγήν του κατάπτυστου νέου μνημονίου, παρέδωσε και μάλιστα έναντι ευτελούς τιμήματος, τα 14 Περιφερειακά Aεροδρόμια φιλέτα της χώρας, λάφυρο στα γερμανικά συμφέροντα, μετά από σχετική αυθαίρετη εισήγηση της διοίκησης του TAIΠEΔ στις 3 Iουλίου και συγκεκριμένα στην κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd. Η εν λόγω κοινοπραξία αποτελείται κυρίως από τη γερμανικών κρατικών, κατά πρώτο λόγο, συμφερόντων Fraport και τη δεύτερη εταιρεία Slentel που είναι θυγατρική του γνωστού και μη εξαιρετέου ομίλου Κοπελούζου !
H σχετική απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια του Kυβερνητικού Συμβουλίου Oικονομικής Πολιτικής (KYΣOIΠ) που συνεδρίασε στις 13 Aυγούστου και χθες (17/8) δημοσιεύθηκε στην Eφημερίδα της Kυβέρνησης.


Tην απαράδεκτη και διάτρητη αυτή απόφαση, την οποία είχε συνομολογήσει η ΝΔ και τώρα με ανακοίνωση της εξυμνεί, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ παλιότερα την κατάγγελνε, υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Oικονομικών Eυκλ. Tσακαλώτος, Oικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Aνασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Πρόκειται για την πρώτη ιδιωτικοποίηση – ξεπούλημα που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣYPIZA. Tο τίμημα που θα καταβάλει η Fraport είναι ευτελέστατο και ανέρχεται σε μόλις 1,23 δισ. ευρώ. H υλοποίηση του συγκεκριμένου »project» περιλαμβανόταν στο μνημόνιο έκτρωμα που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Aυγούστου. Δηλαδή η κυβέρνηση έσπευσε μία ημέρα νωρίτερα να υλοποιήσει τη δέσμευση που ανέλαβε μέσω του τρίτου μνημονίου. Tα 14 αυτά περιφερειακά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Kέρκυρας, των Xανίων, της Kεφαλλονιάς, της Zακύνθου, του Aκτίου, της Kαβάλας, της Pόδου, της Kω, της Σάμου, της Mυτιλήνης, της Mυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

ΕΘΝΙΚΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
Κύκλοι της ευρύτερης Αριστεράς και αντικειμενικοί οικονομικοί παρατηρητές, με δεδομένη τη στρατηγική εθνική σημασία και τον νευραλγικότατο οικονομικό και κοινωνικό ρόλο των περιφερειακών αεροδρομίων , χαρακτήριζαν ως εθνικό, οικονομικό και κοινωνικό έγκλημα την παράδοση του ελέγχου τους σε ιδιωτικά και μάλιστα ξένα συμφέροντα. Τόνιζαν ότι αυτή η απόφαση συνιστά ένα μεγάλο και μάλλον ανέλπιστο «δώρο» στη Μέρκελ και τον Σόιμπλε, προφανώς εις ανταπόδοση των υπηρεσιών τους στη συνομολόγηση του νέου κατάπτυστου μνημονίου προς αποφυγή της καταστροφής» ενός Grexit !
Οι ίδιοι κύκλοι υπογράμμιζαν ότι, μετά το ξεπούλημα, οι τοπικές κοινωνίες της περιφέρειας θα αποξενωθούν πλήρως από κάθε παρέμβαση στα περιφεριακά αεροδρόμια, ενώ τα γερμανικά συμφέροντα με επίκεντρο τα αεροδρόμια θα μπορούν να παρέμβουν για να θέσουν υπό έλεγχο την τουριστική δραστηριότητα της περιοχής. Παράλληλα καιροφυλακτεί ο κίνδυνος της γερμανικής κερδοσκοπίας επί των αεροδρομίων και της αύξησης του κόστους τους, κάτι που επέβαλε η γερμανική Hochtif στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με αρνητικότατες συνέπειες για του χρήστες και το ρόλο του αεροδρομίου στην περιοχή.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΓΙΑ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΛΙΜΑΝΙΑ, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Οικονομικοί κύκλοι τόνιζαν στην Iskra ότι μετά το ξεπούλημα στους «προστάτες» μας Γερμανούς των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (οι Γερμανοί ελέγχουν και το «Ελ. Βενιζέλος»), κάτι που δεν έχει συμβεί σε καμία άλλη ανεξάρτητη χώρα στον κόσμο, οι ιδιωτικοποιήσεις θα συνεχιστούν δυστυχώς, ακάθεκτες με την πώληση των λιμανιών και συγκεκριμένα με την πώληση του λιμανιού του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO (εταιρεία διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου). Η εκποίηση, μάλιστα, του λιμανιού του Πειραιά έχει ήδη ξεκινήσει και πρόκειται να ολοκληρωθεί ως τον Οκτώβρη με φωτογραφική μεταβίβαση στην COSCO. ΠΩΛΕΙΤΑΙ Η ΕΛΛΑΣ !

Η FRAPORT ΚΑΙ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΣ ΑΦΟΥ «ΑΡΠΑΞΑΝ» ΤΑ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ, ΤΩΡΑ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΓΙΑ «ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ»!
Η απόφαση του κυβερνητικού συμβουλίου οικονομικής πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) με την οποία εγκρίνεται η υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel (όμιλος Κοπελούζου) δεν αποτελεί παρά τη βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό αναφέρει στο Capital.gr ο εκπρόσωπος της Fraport Christopher Holschier, σχολιάζοντας τις χθεσινές εξελίξεις σχετικά με την παραχώρηση για 40 χρόνια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης).
«Η ελληνική κυβέρνηση έχει επιβεβαιώσει το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, το οποίο οριστικοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2014. Η απόφαση αυτή είναι η βάση (!) για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport AG και του ΤΑΙΠΕΔ. Δεν σχολιάζουμε το περιεχόμενό τους και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων συζητήσεων” σημειώνει.

ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι οι τελικές υπογραφές δεν έχουν πέσει και άρα όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, όπως σημειώνουν ενημερωμένες πηγές. Όπως ακόμη διευκρινίζουν, η καθυστέρηση ως προς την προώθηση της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης με εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ. ευρώ, τα ήξεις-αφήξεις των τελευταίων μηνών, όπως και τα απρόβλεπτα δήθεν προβλήματα που συναντούν οι επενδύσεις στην Ελλάδα καθιστούν τους Γερμανούς επιφυλακτικούς, προκειμένου να αρπάξουν όσο το δυνατόν περισσότερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο διαγωνισμός θα μπορούσε να τιναχθεί στον αέρα, αλλά κυρίως ότι χρειάζεται να διανυθεί δρόμος εωσότου φθάσουμε στο κλείσιμο της διαδικασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η Fraport που συμμετέχει με ποσοστό άνω του 65% στην κοινοπραξία παραχώρησης των αεροδρομίων ζητά πρόσθετες εγγυήσεις και διασφαλίσεις για την ολοκλήρωση της πώλησης.
Οι εγγυήσεις «καλής εκτέλεσης» που ζητούν οι Γερμανοί δεν έρχονται για πρώτη φορά στην επιφάνεια. Νωρίτερα, μέσα στο καλοκαίρι, ο Volker Bouffier πρωθυπουργός της Έσσης, του ομόσπονδου κρατιδίου της Κεντρικής Γερμανίας που ελέγχει περίπου το 1/3 της Fraport, σε συνάντησή του με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean-Claude Juncker είχε σημειώσει ότι απαιτούνται περαιτέρω εγγυήσεις για την προώθηση του έργου.
Σε συνάντηση, λοιπόν, που είχαν τον Ιούλιο στις Βρυξέλλες με τον Juncker ο Bouffier και ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Stefan Schulte με αντικείμενο και την πώληση των ελληνικών αεροδρομίων είχαν σημειώσει εκβιαστικά, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ότι μία τέτοιου είδους επένδυση μπορεί να προχωρήσει μόνον εάν υπάρχει «ασφάλεια» ότι τα δεδομένα δεν θα ανατραπούν π.χ. από κάποια αιφνίδια πολιτική απόφαση.
Σε κάθε περίπτωση, όλα θα κριθούν από τις διαπραγματεύσεις της Fraport με το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να προχωρήσει στην ανανέωση της εγγυητικής επιστολής ύψους 30 εκατ. ευρώ της Fraport.
Η ελληνική πλευρά εκτιμά ότι το deal θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του Φθινοπώρου, ενώ ερώτημα παραμένει εάν το ποσό των 1,23 δισ. ευρώ θα εγγραφεί ως έσοδο στον προϋπολογισμό του 2015.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ DEAL ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ
Ανεξαρτήτως της στρατηγικής που υιοθετούν οι Γερμανοί, η σημασία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για την Fraport είναι πολύ μεγάλη, καθώς αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που η εταιρεία «κέρδισε” κοινοπρακτικά με την Slentel (συμφερόντων Κοπελούζου) το 2014. Άλλωστε, ο ελληνικός τουρισμός διαθέτει σοβαρές προοπτικές και προς την κατεύθυνση αυτή εκτιμάται ότι η κοινοπραξία θα μπορούσε να συνεργαστεί με γερμανικών συμφερόντων tour operators αλλά και τη Lufthansa που ελέγχει το 8,45% της Fraport. Μιλάμε, με δυο λόγια, για συνολική Γερμανική άλωση της τοπικής και περιφερειακής τουριστικής δραστηριότητας.
Βεβαίως, μέγα ερώτημα είναι ο ρόλος του ομίλου Κοπελούζου που θα συμμετέχει στην κοινοπραξία αγοράς των αεροδρομίων. Τι σχέση έχει ο όμιλος Κοπελούζου με αεροδρόμια και πως ενεπλάκη στο dealq;
Όπως αναφέρει ο Schulte στην ετήσια οικονομική έκθεση της Fraport-συντάχθηκε πριν καταλήξει σε απόφαση το ΚΥΣΟΙΠ- η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλη του 2015-αρχές 2016.
Σε κάθε περίπτωση, το προσεχές χρονικό διάστημα θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για την πορεία της σκανδαλώδους και εθνικά ασύμφορης ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.

kerberos-hellas

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου